• kanske 4a

Vi som försökt ett tag utan plus

Maramina skrev 2012-12-26 23:06:55 följande:

Ok, en till som försöker få till det att bara man slappnar av så kommer plusset. Förstår du vad det är du indirekt säger till alla de tjejer som är här i tråden och där vissa har försökt i flera år? Inte? Då ska jag så vänligt som jag kan säga det till dig så att du slipper göra det fler gånger (om det inte är då att du bara vill vara elak). Jo, du skuldbelägger tjejerna här inne för att det är deras fel att de inte har lyckats bli gravida! Känns det bra? Och om det nu vore så enkelt, hur kommer det sig då att landstingen inte börjar samtliga fertilitetsutredningar med att ge en broschyr i avslappning? Jag tror inte att svaret är så enkelt som att bara man slappnar aaaav så lyckas man få ett barn. Jag tror snarare att det var en tillfällighet att ni lyckades när du började fokusera på annat. Hade ni fortsatt som tidigare hade du likväl blivit gravid. Får man fråga hur länge ni hade försökt innan du började fokusera på annat och hur länge efter det att du började dansa och med yoga som du blev gravid, för jag misstänker att du inte är över 100 år? Och får jag fråga om ditt tränande, dvs yogan och dansandet påverkade din vikt något?
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a

Gott nytt år bästa tjejer. 2013 är vårt år!

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a

[quote= 68178062][quote-nick]Solrosen 83 skrev 2013-01-03 06:06:20 följande:[/quote-nick]Nu verkar det vara kört för mig för tempen har droppat till samma nivå som innan äl  Känner även på livmodertappen att den är förändrad och känns som den börjat öppna sig. Så tant öd lär komma på besök snart.   Skit också! Så här ser min tempkurva ut nu: www.fertilityfriend.com/home/410c52 [/quote] Nej skit vad tråkigt :( kram Min cykel är helskum! Verkar som äl dag 10 vilket jag aldrig haft. Tidigast dag 13. Men jag hade älflyt dag 9 och värken försvann dag 11. Tempen steg dag 11 också. Jag äter apiforce och angus castus så det måste bero på det. Känns konstigt.

• kanske 4a
    Försöker skrev 2013-01-03 19:59:05 följande:
    Ok, nu kan jag inte låta bli att rapportera lite symptom så här 3-4 dagar innan bim fast jag varken brukar lyssna på dem, tro på dem eller skriva om dem...  Mest för att inte bli besviken sen, vet ju att jag aaaaldrig blir gravid nån himla gång.  1. På nyårskvällen (äl+6) högg det som tusan i tjejmagen när vi åkte hem på natten. 2. Men på äl+7 och äl+8 hade jag ytterst lite rosa på pappret, men ändå fullt synligt.  3. Idag (äl+9) har jag haft konstant illamående, sitter och sväljer gång på gång för att hejda det. Fick även molande kramper i tjejmagen för några timmar sen. Höll i sig till och från i nån halvtimme, nu har det släppt. Och tempen var rekordhög i morse. Nu ska ni säga att mig att jag tramsar och bara inbillar mig, please.  

Du tramsar och inbillat dig och det låter väldigt lovande :)
  • kanske 4a

Min konstiga cykel fortsätter tempen fortfarande förhöjd så det blev verkligen äl dag 10. Annars det vanliga nu molvärk och ömma bröst testar kanske på måndag äl +8

• kanske 4a

Min konstiga cykel fortsätter tempen fortfarande förhöjd så det blev verkligen äl dag 10. Annars det vanliga nu molvärk och ömma bröst testar kanske på måndag äl +8

• kanske 4a

Dumma telefon nu blev det dubbla medelanden.

• kanske 4a

Äl +7 och ganska mycket molvärk, men det brukar jag väl ha, tror jag haha. Tempen är lite underlig, först högre äl +5 sen lägre igår, får se ikväll hur den ska ha det. Men det känns inte så optimalt med äl redan dag 10, hinner verkligen ett ägg mogna till dess?

• kanske 4a
    BaPumba skrev 2013-01-06 16:56:08 följande:
    ÄL+10 idag och spottings redan igår. Antingen nidblödning eller helt jävla vanlig spottings! Är mer regel än undantag att det kommer så tidigt och sen håller i sig ändå till mensen startar. Så jag får väl se om det försvinner... Tröööött på spottings, hoppas det är nidblödning istället. :)
    Håller tummarna att det är vår tur nu!
  • kanske 4a
    Maramina skrev 2013-01-06 18:45:28 följande:

Tempar du på kvällarna? Då kan det bli fel! Egentligen ska man tempa samma tid på morgonen, innan man har gått upp och precis när man har vaknat. Aktivitet kan nämligen påverka temperaturen och då det handlar om tiondels graders skillnad när man tempar för att få koll på ÄL så kan det bli fel. När jag har tempat så har jag iof inte tempat samma tid, men däremot direkt när jag vaknar.

Men om det är så att du har tempat på morgonen innan du gått upp så kan gårdagens dip vara en sk implantationsdip som kan bli när ägget fäster, vilket stämmer något sånär för fig med tiden då ägget fäster någonstans mellan ÄL+4 och ÄL+8 (även om det vad jag har läst är vanligare med den högre siffran).

Vad det gäller om man kan ha ett ägg som mognar till dag 10 i cykeln så är det ju så att man kan ha ÄL samtidigt som man har mens, även om det är ovanligt.
    Jo jag tempar på kvällen och vet att det kan bli fel, men det brukar stämma ganska bra för mig ändå. Men visst får man ta det med en nypa salt. Jag har haft dippar flera cykler som inte har betytt något, ofta kring dag 6-7 tror jag. Vet inte varför jag får så. Tack för din input!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus