• kanske 4a

Vi som försökt ett tag utan plus

Em me skrev 2012-12-14 15:03:48 följande:
    Ni är så fina, men hur ska jag se nått hopp när allt bara skiter sig.. Förr kunde jag bara tänka att om ett år kommer jag va mamma.. Men nu nästan två år senare är de lite svårt att tänka så... Och hela denna cykeln är förstörd på grund av de dumma pillerna jag måste äta.. Och sen vet jag inte hur lång tid de kommer ta....

Förstår att det känns motigt just nu, men det kommer bättre tider. Hål ut, kram {#emotions_dlg.flower}
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    otålig skrev 2012-12-15 14:07:24 följande:
    Försök 13 åt skogen............!!!!!!!!

Nej vad tråkigt! Kram
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a

Nej usch nu börjar mitt hopp stiga, vill inte börja tro någonting. Men mina bröst är jättömma och det brukar de bara vara några dagar efter äl och sen före mens. Men inte så här tidigt och så här mycket. Jag testar nog i morgon :)

• kanske 4a
    Nellin skrev 2012-12-15 17:54:44 följande:
    Men i morgon är väl lite väl tidigt? Då är det ju fem dagar kvar till BIM. :) Är du otålig, haha? Jag hoppas verkligen för din skull. Men bli inte ledsen om det är negativt, för det är ju som sagt långt kvar till BIM. KRAM! 

Men det vet du väl att jag alltid testar tidigt :) och jag brukar plussa tidigt med, äl +9 flera gånger. Men idag var det neg och jag känner inte lika mycket. Den som lever får se :)
  • kanske 4a
    edgeofglory skrev 2012-12-16 10:06:35 följande:
    :D

Wow så ska det se ut, grattis!
  • kanske 4a
    Solrosen 83 skrev 2012-12-16 17:48:55 följande:

Nellin: Ja jag är också inne på att det måste ha varit positivt igår. Tog ett test till här efter lunch och det var fortfarande lika svagt trots att jag hade håll mig i 5 timmar. Har en hel del stickor kvar så det blir nog några test till men börjar kännas lite meningslöst när de är så svaga och jag vet att äggblåsorna var 11 och 14 mm i torsdag. Fick till det i onsdags och fredags kväll. Hade tänkt köra varje dag nu under helgen men sambon fick så ont i magen igår kväll att vi fick stå över då. Men ikväll har jag talat om att nu slipper han inte undan iaf. Flört

JZ79: Är på dag 15 nu men med tanke på storleken på äggblåsorna i torsdags på dag 12 så var det någon dag kvar innan de skulle släppa.

Pastell: Vad trist att du börjar få biverkningar av pergon nu. Mitt ont i magen och illamående har som tur var gett med sig så det blev aldrig speciellt illa för mig med pergon vilket var väldigt skönt. Vi får peppa varandra att låta bli och testa tidigt då för jag ska också försöka låta bli testen till nyår.

Jag måste bara få säga att det finns ingen anledning att kämpa för att inte testa "för tidigt" om man inte mår dåligt av det. Det är ju inget självändamål att inte testa tidigt, det skadar ingen och är inte dyrt om man köper billiga tester. Men om man mår dåligt av det, blir stressad, ledsen osv då ska man så klart låta bli. Jag fungerar precis tvärtom, dels tycker jag det är väldigt roligt och spännande att stirra efter streck och hoppas, och dels blir jag mindre besviken om jag får negativt några dagar innan mens, då hinner jag ställa in mig. Om jag inte testar går jag och känner efter och hoppas och bygger upp en förväntan som sen craschar. Vi fungerar ju alla olika och man ska göra det som känns bäst för en själv. Ville bara ge en annan sida av myntet, känns som att alla här tycker det är så hemskt att man testar förtidigt, och med det menar jag inget illa, jag har inte tagit illa upp och är inte sur på någon här, vill bara ge min sida av saken Skrattande

kram på er!  
  • kanske 4a
    JZ79 skrev 2012-12-16 18:22:49 följande:
    Ciccie: jag har ätit smärtstillande länge mot min reumatiska värk. Inte skadat kroppen något och äl osv fungerar som det ska. Är det antiinflammatorisk medicin du äter eller varför skulle den inte vara bra för din kropp? Hoppas du snart får göra magnetröntgen å snabbt få veta vad som är galet i dinrygg. Kram! Försöker: nej mamma vet ingenting om våra barnförsök. Har liksom dragit ut på det eftersom det känns som hon inte lyssnar riktigt. Vill ju berätta...får se hur det går imorgon. Vill bara att hon ska lyssna och låta mig prata. Å va skönt att vara långledig!! :) kram Nellin: kramar!! Kanske 4a: kram å hoppas tomten kommer med tidig julklapp i år ;) Vilken dag är du på?

Tack! Jag är på äl +8 så tom för mig är det för tidigt :) men jag testade ändå. Jag kan se ett streck i genomlysning men det betyder ju inget. Men roligt är det. Kan tillägga att om jag inte fått plus tidigt så många gånger skulle jag kanske inte vara lika testgalen :)
  • kanske 4a
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-12-16 20:45:33 följande:
    Hej tjejer Har varit inaktiv de senaste dagarna. Hoppas att det hänt något roligt i tråden! Här har det dessvärre inte varit roligt alls Berättade ju för ett tag sedan att familjens hund var dålig, den gången trodde vet att det var en nervpåverkan och bad oss avvakta med röntgen etc. och massera honom dagligen. Detta gjorde att det för en tid vände och han blev bättre. I fredags fick jag åka från Lund till Halmstad och familjen för då var han mycket sämre igen. Han lades in på natten och på morgonen var han förlamad i alla benen och hade reflexbortfall. Han har fått ett allvarligt diskbråck i nacken stackaren och har nu opererats i Göteborg dit vi fick köra på hala vägar igår. Många ovissa timmar där vi inte visste om vi skulle få ha vår hund kvar eller behöva ta beslutet om avlivning. Nu håller vi bara tummarna för att han blir bättre efter op. Dessutom håller jag själv på att bli sjuk med ont i halsen och förkylning lagom till ÄL veckan. Men det känns sekundärt nu ändå. Han är en familjemedlem och det känns som att det är en av mina bästa vänner som ligger på sjukhus

Men stackars vovve, hoppas han snart mår bra igen
  • kanske 4a

Idag har jag så ont i min hand så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Har ju en senknuta sedan länge men den brukar bara ömma lite, ibland smärta när jag jobbar. Men idag kan jag knappt röra på lillfingret, det hugger och bränner som eld och pirrar vid handleden. Väntar på att VC ska ringa vid nio, vågar ju inte ta antiinflammatoriska tabletter heller :(

• kanske 4a
    stegen skrev 2012-12-17 08:39:23 följande:
    Åh vad jobbigt, men visst är det typiskt jag har åkt på en förmodligen inflammation, början till i min axel. Inga tabletter och jag måste fortsätta anstränga den bär jag mockar till hästen, det är olidligt. Tur det går så fort att mocka!
    Men vad gör man egentligen bär man inte får ta antiinflammatoriska?

precis vad jag också undrar, ska fråga när vc ringer. Men även om jag kan stå ut så måste jag komma på någon bra anledning om mamma frågar varför jag bara inte tar naproxen tex...
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus