• kanske 4a

Vi som försökt ett tag utan plus

Försöker skrev 2013-01-31 20:34:22 följande:
    Vad intressant att höra hur ni andra också planerar och resonerar kring att man "kanske" är gravid. Minns t ex när jag beställde min dyyyra brudklänning med knappar istället för en med snörning många månader innan bröllopet och gick sen varje månad med tanken "tänk om jag blir gravid?!"... Minns även när jag jobbade utomlands en period - våndan om vi skulle låta bli den mån så vi inte skulle ha det över oss när jag var borta. Men vi körde ändå, packade med mig gravtest och ställde in mig på att i så fall åka hem... Så många semesterresor vi bokat in med hoppet att vi får ställa in dem. Så blir det även i sommar. Håller vi på med IVF då eller inte? Osv...

Kanske 4a - Vad med spat är det du känner obekväm med?  För jag tänker lite att det säkert finns massa att välja på och vi lär inte alls välja samma saker ändå allihop. Jag gillar inte heller "nakenheten" som ett spa innebär så jag lär välja sånt som inte innebär sånt samt (när jag behöver) gå med en handduk hårt runt mig. Har aldrig varit på spa förut och känner mig helt bortkommen enbart av blotta tanken. Tycker inte om att folk "kladdar" på mig och har faktiskt ingen aning om vad jag kommer göra/välja på spat.

Nu kanske du inte alls känner på samma vis som jag gör, men jag vill bara säga att det finns en till i gänget som inte är så förtjust i det här "spaiga". Jag gillar tanken, men inte praktiken. Så jag åker dit utan några tankar om vad jag vill/ska/tänker vägra att göra. Tänker inte ta reda på alternativen innan. Jag kanske gör nån behandling, eller så hoppar jag det. Kanske tar jag med en god bok och sitter i en skön fåtölj i mjuk badrock med ett glas bubbel istället. Eller kör jag hela kittet. Jag vet inte om det påverkar dig att åka, men vill bara du ska veta att du är inte ensam om tveksamheten. Och jag hoppas verkligen du följer med! Och det känns jättetråkigt om du inte följde med bara pga några timmars spa när vi har hela dagen och kvällen att ha fortsatt trevligt!

Jo men det är väl just det med nakenheten som stör mig, och att jag inte vet hur man ska bete sig, jag känner mig bortkommen. Så samtidigt som jag skulle vilja ha massage, är jag rädd för det. Sitta i en bubbelpol och steka sig, nja, då måste man ju visas sig i baddräkt tex. Äsch jag vet inte, klart jag vill träffa er och äta go mat och jag ska verkligen fundera på det.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Maramina skrev 2013-02-01 10:12:22 följande:

Inboxa din mail så kan jag skicka vidare de pass som de har plus prislista på behandlingar

Oki doki :)
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    JZ79 skrev 2013-02-01 10:50:07 följande:
    kanske 4a, vi är flera st som kommer mötas på Gbg central och ta oss gemensamt med buss/spårvagn till Spa´t. Så du behöver inte leta upp oss på hotellet Skrattande

Bra! Ska vi ha en röd ros i knapphålet? ;) hua vilken fegis man är, jag har tänkt paranoida tankar som att ni är skojjare hela högen och tänker lura mig haha. Nä men skämt och sido, jag vill jättegärna träffa er och ska försöka samla mod. Jag har mailat min man nu så får vi se vad han tycker :)
  • kanske 4a
    Maramina skrev 2013-02-01 11:09:11 följande:

Om det känns bättre så kan du få mitt telefonnummer både till mobilen och hem, så kan du kolla upp det. Eller så tar du som sagt var med dig familjen och är med på en del av dagen

Jag kan erkänna att jag är fasligt nervös jag med för att träffas. Mitt sätt att tackla det hela är att göra det värsta jag kan tänka mig i en sådan här situation, jag styr upp det hela och fixar bokningarna av paketet för på så vis har jag koll på saker och ting Så nu vet ni varför jag tog på mig det hela. Nu kan jag ju inte smita undan

äsch klart jag inte tror att ni ska mörda mig eller något, men jag måste liksom tänka alla tankar först innan jag kan sortera ut de. Men ett mobilnummer till någon kan ju vara bra ändå, ifall vi inte hittar varandra.
  • kanske 4a
    Rebster skrev 2013-02-01 11:19:46 följande:
    Hej tjejer! Ville bara säga att Arken är ett jättejättefint spa! Var där i december och det var underbart. Bli inte avskräckta av omgivningen när ni kommer dit för utsikten är riktad åt andra hållet, mot havet. De har iallafall en massa olika bassänger, bastu med olika dofter,ljusterapirum etc. Maten är toppen också. Ni kommer få det jättehärligt där! KRAM
    låter bra :)
  • kanske 4a
    Maramina skrev 2013-02-01 11:09:11 följande:

Om det känns bättre så kan du få mitt telefonnummer både till mobilen och hem, så kan du kolla upp det. Eller så tar du som sagt var med dig familjen och är med på en del av dagen

Jag kan erkänna att jag är fasligt nervös jag med för att träffas. Mitt sätt att tackla det hela är att göra det värsta jag kan tänka mig i en sådan här situation, jag styr upp det hela och fixar bokningarna av paketet för på så vis har jag koll på saker och ting Så nu vet ni varför jag tog på mig det hela. Nu kan jag ju inte smita undan

tack förresten för att du tog på dig och boka allt, även om du hade baktankar :) Jag har inboxat dig
  • kanske 4a
    JZ79 skrev 2013-02-01 11:55:58 följande:
    Rebster, låter perfekt! Skrattande Hur mår du och bebis i magen nu? kram!

kanske 4a och Maramina, jag är också jättenervös, hihi! Tungan ute Men nu är vi flera stycken, värre om man bara träffar 1 person och inte har något att säga FörvånadSkäms Jag har numera en bästis som jag lärde känna i en annan tråd här på FL. Vi Hängde i samma tråd och kämpade och pratade om ALLT, visade sig att vi bor i samma stad och tillslut  bestämde vi oss för att träffas. Nu ses vi minst 1 gång i veckan och vi har t om haft dubbeldejt så att våra män fått lära känna varandra Skrattande Om en vecka ska jag vara barnvakt åt hennes 5 månader gamla son och det känns som jag känt henne hela livet. Det kommer gå jättebra när vi ses allihop och så som vi skriver här om ALLT lär vi knappast sitta tysta och inte säga nått. Hur ska vi känna igen varandra på centralen/arken? haha! Dela bilder med varandra? blomma i knapphålet? namnskylt? Glad

Känns bra att inte bara jag är nervös :) Jag har också vänner för livet som jag träffat på nätet, men då har det handlat om att träffa några stycken och ses på stan över en fika. Det här spelar ju liksom i en annan division.
  • kanske 4a
    Jayt skrev 2013-02-01 12:36:20 följande:
    Nu har jag pratat med min sambo och han tyckte verkligen att jag skulle ta mig råd för att åka på träffen :)

kul, hoppas min man säger samma sak :)
  • kanske 4a
    Nellin skrev 2013-02-01 12:52:13 följande:
    Hej tjejer! Roligt att så många av er ska träffas! Jag önskar jag hade den ekonomiska möjligheten. Vilket datum var det nu igen? Ett alternativ skulle ju kaaaaaanske vara att jag bara hänger med på middag och så. Spa har jag verkligen inte råd med, hur gärna jag än vill. Särskilt inte med tågpriserna. Vem var det som skulle "göra stan" under tiden de andra spaar? Jag kanske kan göra stan med den tösen i så fall. Jag är sällan nervös över sådana här saker och har väldigt lätt för att prata och få folk att känna sig avslappnade. Så om nån i så fall vill hänga med mig, eller till och med åka dit ihop (för er från Örebro-trakten) så kan jag ta på mig min allra trevligaste och charmigaste kavaj. :) Har just svalt första pergotabletten nu och är lite nervös. Jag har haft problem med magen de senaste fyra dagarna så jag hoppas att detta inte blir värre nu. Och så har jag ju den där jäkla överstimuleringen i skallen också. Men jag hoppas det ska gå bra. 

Det är jag som inte vill vara med på spa vore superkul om du vill göra mig sällskap! Åker ju också från örebro :)
  • kanske 4a
    Nellin skrev 2013-02-01 21:30:40 följande:
    Och visst ska vi fotografera. Om jag kommer så står kameran högst på kom-ihåg-listan. :) Jag väntar bara på Kanske 4a. 

Förlåt att du fick vänta men jag jobbade kväll idag. Jag jobbar till fyra i morgon men sen kommer jag. Jag följer med, maken har sagt ok :)
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus