Vi som försökt ett tag utan plus
Försöker skrev 2013-01-31 20:34:22 följande:
Vad intressant att höra hur ni andra också planerar och resonerar kring att man "kanske" är gravid. Minns t ex när jag beställde min dyyyra brudklänning med knappar istället för en med snörning många månader innan bröllopet och gick sen varje månad med tanken "tänk om jag blir gravid?!"... Minns även när jag jobbade utomlands en period - våndan om vi skulle låta bli den mån så vi inte skulle ha det över oss när jag var borta. Men vi körde ändå, packade med mig gravtest och ställde in mig på att i så fall åka hem... Så många semesterresor vi bokat in med hoppet att vi får ställa in dem. Så blir det även i sommar. Håller vi på med IVF då eller inte? Osv... Kanske 4a - Vad med spat är det du känner obekväm med? För jag tänker lite att det säkert finns massa att välja på och vi lär inte alls välja samma saker ändå allihop. Jag gillar inte heller "nakenheten" som ett spa innebär så jag lär välja sånt som inte innebär sånt samt (när jag behöver) gå med en handduk hårt runt mig. Har aldrig varit på spa förut och känner mig helt bortkommen enbart av blotta tanken. Tycker inte om att folk "kladdar" på mig och har faktiskt ingen aning om vad jag kommer göra/välja på spat.
Nu kanske du inte alls känner på samma vis som jag gör, men jag vill bara säga att det finns en till i gänget som inte är så förtjust i det här "spaiga". Jag gillar tanken, men inte praktiken. Så jag åker dit utan några tankar om vad jag vill/ska/tänker vägra att göra. Tänker inte ta reda på alternativen innan. Jag kanske gör nån behandling, eller så hoppar jag det. Kanske tar jag med en god bok och sitter i en skön fåtölj i mjuk badrock med ett glas bubbel istället. Eller kör jag hela kittet. Jag vet inte om det påverkar dig att åka, men vill bara du ska veta att du är inte ensam om tveksamheten. Och jag hoppas verkligen du följer med! Och det känns jättetråkigt om du inte följde med bara pga några timmars spa när vi har hela dagen och kvällen att ha fortsatt trevligt!
Jo men det är väl just det med nakenheten som stör mig, och att jag inte vet hur man ska bete sig, jag känner mig bortkommen. Så samtidigt som jag skulle vilja ha massage, är jag rädd för det. Sitta i en bubbelpol och steka sig, nja, då måste man ju visas sig i baddräkt tex. Äsch jag vet inte, klart jag vill träffa er och äta go mat och jag ska verkligen fundera på det.