• Rebster

Vi som försökt ett tag utan plus

Nellin: Ja det känns faktiskt fortfarande helt overkligt. Kommer nog inte riktigt förstå förrän lillfisen sparkar i magen. Var iallafall på VUL förra veckan och fick se ett tickande Hjärta så någonstans kan jag ändå tänka att jo, det här kommer gå vägen. Är i vecka 8+3 ungefär tror jag...

• Rebster

Välkommen hem BaPumba. Antar att du måste landa lite hemma först men berätta gärna hur det var i Ghana! Och JZ79, ge inte upp! Är spänd på att höra om det senaste spermaprovet sen!!!

• Rebster

Jag mår fint! Ska på UL imorgon så det är kulGlad. Så, nog snackat om det!

Kommer hänga här inne 24/7 om två veckor då för att se hur det gått med dig JZ79.

Vårväntanochlängtan: Ett annat tips är att kolla upp en privat gynmottagning nära där du bor som är kopplad till landstinget. Det gjorde jag (iofs lätt för mig som bor i GBG) och man får då betala 200kr eller mer per besök och det var det värt. Fick snabbt en tid och det var förbannat skönt. Om du är väldigt orolig så tycker jag att du kan ljuga lite också. Typ säga att du inte har fått någon äl och att mensen krånglar efter mf. Dock tycker jag att du kan vänta i några månader till då ni faktiskt lyckades bli gravida. Jobbigt såklart, men ni har alla odds med erGlad.

Nellin: Tillåt dig att känna dig lite likgiltig. Det måste man bli ibland för att komma tillbaka igen och för att orka. Jag tror att du kommer bli mer peppad när du ser guldägg på VUL:et. Du kan gott slappna av lite nu, för ni får ju hjälp.

Pastell: Håller tummarna för att din spolning blir smärtfri. Vad bra att du får den, många blir gravida mellan 1-3 månader efter...

HEJA ER!

• Rebster

Åh, tjihoo Pastell! Du kunde inte få bättre nyheter juGladGladGlad. Då blir det säkert ett plus på stickan inom tre månader spår jag!

• Rebster
    Nellin skrev 2012-10-14 19:21:22 följande:
    Hörrni, jag börjar bli lite nojjig här. Jag har så vansinnigt ont i magen. Hela livmodern verkligen värker, det känns som om den ska gå sönder. Någon här som blivit överstimulerad av pergo förut och fått flera ägg samtidigt? Gjorde det pissont och hur lång tid tog det innan det släppte?

41 minuters kö till 1177!!! 
    Har inte heller någon erfarenhet förutom mina ägglossningar med ett ägg. Då kunde jag ha så ont att jag fick smyghalta på det benet där ägget lossnade. Värst var det precis innan ägget släppte och sedan försvann det gradvis, men jag hade ont i några dagar efter. Jag tänker bara att om du har tre ägg så borde det göra förbannat ont så det är säkert normalt om än obehagligt. Är det som en skarp smärta? Det hade jag nämligen när jag hade ägglossning, kändes inte alls som mensvärk...
  • Rebster
    BaPumba skrev 2012-10-15 15:28:49 följande:
    Ciccie: Jag tror det är klokt av dig att vänta om du känner att du ändå kan hålla dig. Det är jobbigt att bli besviken på negativa test, samtidigt som man inte känner att man kan lita på resultatet om det är negativt och mensen inte kommit. Iallafall jag känner så..

Min mens verkar vara på G ena stunden och nästa inte alls. Hade spottings fram till några dagar innan mens, sen spotting-paus och idag kommer de lite då och då. Jag blir inte klok på detta! Om mensen ska komma får den bannemig ta och göra det idag o inte hålla på o retas med mig!

Testar på onsdag om den inte kommit innan dess.
    Åhåhå, låter lovande! Har du mensvärk också?
  • Rebster

Jupp Bapumba! Jag hade lätt mensvärk och jag trodde att mensen skulle komma. Hade lite bruna flytningar också men så var det en bebis istället för mens. HÅLLER ALLA MINA TUMMAR FÖR ER!!!!!!

• Rebster
    Pastell skrev 2012-10-18 19:40:43 följande:
    caroline: Grattis till graviditeten! Men den kom knappast för att ni slappnade av och inte brydde er om att försöka så mycket den månaden. Slumpen! Man blir INTE gravid lättare för man slappnar av....blir galen på det påståendet.
    Nej precis! Jag tänkte inte på annat än att bli gravid och var jätteledsen över att jag aldrig blev det, men ändå sitter jag här, gravid. Så kan det gå!
  • Rebster
    Pastell skrev 2012-10-24 22:30:24 följande:
    Samma som mig då Molvärk till och från och vi är på samma äl+8. Men har ingen förhoppning eftersom jag känner på livmodertappen ständigt och den känns som innan mens. Den ska ju vara mjuk enligt alla
    Nähä, det var inte min! Kände på den efter att jag plussat och då var den minsann hård precis som innan mens (pillade på min tapp titt som tätt för att veta så jag visste hur den brukar kännas innan mens). Det var först en vecka efter plusset som den blev sådär mjuk som den "ska vara".
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus