• Rebster

Vi som försökt ett tag utan plus

Den känns som det händer massa grejer i tråden nu. Vad kul, nu har vi saker att se fram emot!

• Rebster
    Nellin: Jepp, tänker på det hela tiden. Nu är det dock snart slut på sommaren och då får vi hjälp Glad. Själv har jag äl i veckan, har börjat få äl-flytningar nu så kanske äl på fredag. Ska iväg och bo på hotell med sambon och då jäklar ska vi ligga i .

Vad bra 72 dagar!

Pastell: Bara ös ur dig. Det är därför vi finns här. Var på möhippa i helgen där (utan att överdriva) 90 % var gifta, hade barn och bodde i hus. Jag råkade hamna i den änden av bordet där ALLA satt och pratade om graviditeter och förskolor. Bitter jag? Jepp! Var iallafall otroligt skönt att jag inte var singel för då hade jag varit helt knäckt när jag gick därifrån...
  • Rebster

Tjejer märker ni en sak? Tråden har blivit en riktig "jävlar anamma"- tråd. Jag tycker mig se att vi har kommit in i en andra andning med mer hopp i tankarna. Se, jag sa ju att det skulle vända

• Rebster

Pysselkiisen: de prover som tas dag 22 kollar om du har haft ägglossning. De kollar även ditt TSH (sköldkörtelhormon) och en massa andra hormoner. Om du skulle lämna prov nu skulle de kanske visa att du inte haft äl, men det är ju helt naturligt att det hoppar över ibland. Lämna prov iallafall tycker jag, bättre med en gång för mkt än en gång för lite.

• Rebster
    Fru Zäll skrev 2012-08-07 12:48:37 följande:
    när man har ÄL visst får man typ vit tjocka flytningar då typ keso?
    Nja, det kan snarare tyda på en svampinfektion.
  • Rebster
    Nellin skrev 2012-08-07 21:05:22 följande:
    Då har min fertila period tagit sin början. På söndag ska jag ha ÄL enligt appen, men alla dagar fram tills dess är fertila dagar. Så vi har redan nu börjat köra på för fullt här hemma! :) Jag klagar inte!

Den här gången tänker jag inte testa med ÄL-test, och jag tänker inte försöka köra på någon varannan-dag-strategi. Vi kör på när vi känner för det, försöker göra det så avslappnat som möjligt och sen kan vi bara hoppas och önska att BDG:n ska ge mig en ägglossning igen. Jag ska ju trots allt starta utredning på onsdag nästa vecka, så då lär läkaren se om jag fått någon ÄL eller inte. Jag tror pressen får negativ effekt när man försöker pricka EXAKT. Så nu är det lugna puckar som gäller.

Hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas!!!

Kom igen nu tjejer!

Någon mer som har ÄL till helgen? 
    Jepp, jag har äl till helgen! Då vet vi vad vi ska göra iallafallTungan ute
  • Rebster
    Nellin skrev 2012-08-08 10:11:11 följande:
    Ciiiindyyyyyy! Var är du? Hur går det?

Kanske4a: Hej igen! Roligt att du kikar in! Skönt att ÄL närmar sig för dig. Jag ska hålla tummarna för det. Själv är jag på dag 12.

Eller vänta nu... räknas första dagen som dag 1 eller räknas det som mensdag och sen kommande dag som dag 1? Det kanske är en urdum fråga, men jag ställer den ändå... 
    Första mensdagen är dag 1 så du har tänkt helt rätt! Har missat det, men testar du med stickor och tempar eller något?
  • Rebster

Hej tjejer! Nu är jag lite orolig här. Brukar ju alltid känna av min äl så tydligt men det har jag inte gjort på samma sätt de två senaste månaderna. Jag brukar få en tydlig och skarp smärta i den äggstock som släpper ägget, men nu känner jag bara lite. Var även på väg mot ett positivt test men sedan försvann stegringen. Har äl-flytningar men inte lika mycket som jag brukar. Usch, känns som min kropp inte samarbetar med mig nu

• Rebster

Tack för svaren! Ja, jag vet att det kan hoppa över men två månader i rad? Jag testar med äl-stickor för att jag fick så många när jag beställde sist, och då beställde jag för att jag psykiskt behövde se två streck. Ska inte beställa fler när de är slut. Förra månaden fick jag positivt utslag, men inte nu .

• Rebster

Förresten, till er som ska prova bisolvon: följ bara instruktionerna på förpackningen från ca: 5:e mensdagen fram till äl så ska det räcka. Har testat bisolvon och fick helt klart inte lika sega flytningar. Sen att jag inte blev gravid ändå är en annan femma. Solrosen: Skönt med besked! Då kan ni få bra hjälp

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus