Wittra skrev 2014-11-06 21:38:48 följande:
Wonders och JZ, tack för stöd och kram. Behövdes verkligen idag. Jag känner mig liksom inte som mig själv. Är lätt yr av och till, känner mig förvirrad och nästan glömsk. Jag har huvudvärk av och till, fruktansvärt trött. Blir också skrämd på det vis att jag känner mig så klen, de flesta verkar ju hantera sprayandet rätt bra och detta är ju förresten bara "början" ...sedan kommer sprutor och läskiga vaginaltabletter.
Kram till er andra också. Vi borde fan få medalj allihop....

Tycker det är bra att du gråter och lever ut alla negativa känslor. Jag har hållit inne på allting och tror inte det varit positivt. Valde under lång tid att knappt berätta för nån. När jag till slut berättade för mina närmaste kollegor (efter över 3,5 år av försök inkl 2 ivf) var det en enorm lättnad. Att slippa ljuga och hitta på ursäkter, att slippa smyga med allt. Och att de fick en förklaring till varför jag drog mig undan, inte orkade engagera mig lika mycket etc. Många kilon lyfte från mina axlar då.
Angående måendet så tyckte jag sprayen var mycket värre än sprutorna. Hoppas sprutorna känns lättare för dig oxå!