Vi som försökt ett tag utan plus
Hur går det för dig Wonders? Vilken vecka är du i nu och hur känns kroppen?
Hur går det för dig Wonders? Vilken vecka är du i nu och hur känns kroppen?
Jo Calabalic hittills har jag mått illa och försökt bota det med småätande vilket visar sig på magen nu. Den senaste veckan har dock varit bättre.
Har du känt något från magen efter insättningen?
Livet rullar på.. första mötet närmar sig. Så nervös men ändå otålig tankar som "tänk om vi lyckas?!!" Till tankar som "tänk om om ingen av de 3 försöken går?" Och eftersom jag är en person som måste ha kontroll så börjar tankarna mala kring alternativ. ...
jag är hopplös. Varför kan jag inte behålla ett positiv fokus?
Fick hem sambons spermaprov idag, ingen trevlig läsning tyvärr..
Men fick idag beslutat att de ska remittera oss till infertilitetsklinik och ska eventuellt göra insemination. Tjatade till mig ett AMH och FSH idag för att kolla att det finns några ägg kvar. Är det få så är det ju bara att gå direkt till IVF.
Det här suger ju!
Jag är ju på ruvardag 4 idag med tvådagars efter FET i naturlig cykel, embryot är alltså 6 dagar i tinat tillstånd. Borde det inte vara totalt omöjligt att något syns på en teststicka då?
Om man kollar på den här: www.nyufertilitycenter.org/ivf/embryo_transfer så borde det vara först på RD12 som det är möjligt att se nåt. Mitt embryo borde vara en blastocyst mitt uppe i att hacka sig ur sitt skal.
I morse fick jag ett infall och gjorde ett test med testlagrets sticka, för att ha en referens att jämföra med om några dagar när ett streck skulle kunna uppenbara sig. Det märkliga är bara att det är nåt supersvagt där och det kom inom 3 minuter. Det är så svagt att man nästan undrar om man inbillar sig och jag skulle omöjligt kunna fotografera det, men min man såg det direkt också utan att jag ens sagt att jag sett nåt.
Jag tänker att jag verkligen inte borde bry mig om det eftersom det omöjligt kan vara en graviditet i sin rätta bemärkelse såhär tidigt. Men jag kan ändå inte låta bli att grubbla över hur det kan bli så rent kroppsligt. Jag har ju inte tagit nån ägglossningsspruta eller andra hormoner. Jag väljer att tolka det som att mitt embryo fortfarande lever och att den puffade ut lite hcg för att säga hej. :)
Calabalic låter som ett spökstreck men konstiga saker har hänt förut. Jag håller tummar och tår för att plusset kommit för att stanna.
Ruvardag 10 imorgon.. Bim var idag men ingen mens än iaf. Men samtidigt var testet imorse negativt, borde det inte synas nåt litet svagt vid det här laget? Har inte känt särskilt mkt i livmodertrakten de senaste dagarna och inga ömma bröst eller så. Men däremot har jag varit väldigt trött och känslig senaste två dagarna, har känt mig deppig och gråtfärdig, vilket är olikt mig. Har visserligen jobbat mycket och sovit alldeles för lite också så det kan bero på det. Vi får se hur det blir, känns som mensen kanske kommer imorgon.
Igår eftermiddag kom mensen tyvärr. :( Så det tredje ivf-försöket slutade också i misslyckande. Känns inget roligt, men jag inspireras av dig Wonders och tänker fortsätta försöka även om det känns tungt. Förr eller senare måste det väl ändå lyckas.