By Starlight - Jag tror inte att de som svarade menade riktigt så illa som du tog emot det. Alla får naturligtvis känna frustration över att det inte tar sig, och bara för att man redan har ett barn hindrar ju inte det att man känner sorg över att inte kunna få nummer två. Men du måste förstå att det är ganska stor skillnad mellan att ha försökt 5 månader jämfört med att ha försökt i flera år. Nu låter jag som de som säger "du kommer inte kunna förstå det här förrän du själv får barn", men ja, lidandet är annorlunda efter flera år helt enkelt. Kanske inte nödvändigtvis svårare, men man blir en annan människa på sätt och vis. Under hela mitt första år kände jag fortfarande hopp och trodde att det skulle ordna sig. Sen har man gått igenom desperationen, förnekelsen, sorgen, accepterandet, förödmjukelsen, förhållandekriser, sett alla sina vänner uppleva barnlyckan, fysisk och psykisk påfrestning under behandlingar som också misslyckats. Det förändrar ens världsbild.
Det är inte så konstigt om folk i den här tråden ser det som att du fortfarande har alla möjligheter att lyckas, kanske redan nästa månad, och därför vill peppa istället för att dra ner dig i vår luttrade verklighet. Jag har sett många med pcos som lyckats i trådar genom de här åren, ge inte upp än!