• calabalic

Vi som försökt ett tag utan plus

Äntligen händer det nåt så man kommer framåt i processen. Har idag fått klartecken för sprutstart ikväll, efter 3,5 veckors sprayande! Ska bli skönt att halvera dosen spray också samtidigt, för jag har mått riktigt dåligt av den. Hur många dagar fick ni andra spruta innan ägglossningssprutan?

• calabalic

JZ - Oj vilken pärs för er båda, låter det som. Håller tummen nu att det blir flera ägg blir befruktade. :)

BaPumba - Hehe känner igen det där. Har också börjat våga drömma lite igen, det var länge sen. Nu blir det ju faktiskt lite samma sak som när man började försöka, nya förutsättningar liksom.

Ni som har sprutat - hur många dagar tog det innan ni började känna nåt?

• calabalic

Jayt!! :)) Fantastiskt ju! Förstår att du inte vill ropa hej än men jag tror det är på riktigt!

• calabalic

Skönt att se några plus-resultat, för då blir man lite mer pepp på att kämpa på med behandlingen. Fjärde sprutdagen här och känns som man sprutar in en dos deppighet varje kväll. Och huvudvärken från sprayen har inte gått över heller. Blä! Önskar tiden kunde gå lite fortare.

• calabalic

Neeej JZ, jävla skit!! Jag säger som BaPumba, hur svårt ska det behöva vara egentligen! Här får de hela processen serverad för sig, men icke då. Man blir så arg!!

• calabalic

Jayt - Hur funkar det egentligen med äggdonation, får man donera till vem man vill eller är det anonymt som spermabanken? Min syster har sagt att hon kan tänka sig att donera ett ägg till oss om vi inte får till det själva, och vi är ju ganska lika så det kanske skulle kunna vara en bra grej, även om det kanske skulle kännas lite konstigt att barnet rent genmässigt vore en kombination av min man och min syster. Hennes ägg verkar iaf vara väldigt bra, det tog sig på första försöket med båda deras barn.

• calabalic

Idag frågade en kollega på lunchen om jag är gravid. Jag såg så trött och blek ut sa hon. För första gången på länge reagerade jag faktiskt inte enbart med att bli irriterad på att folk frågar så dumt, utan kände även lite "hihi ni skulle bara veta"-känsla. Det var lite oväntat, men det är nog lite att det är helt nya förutsättningar nu med IVF.

Mycket diskussion om ÄD och annat nu i tråden. Jag kommer inte ihåg om jag har berättat redan här, men i så fall får ni höra det igen. Har ju en bekant som försökt få barn i 12 år. 12!! Det är liksom fyra gånger så lång tid som vi har försökt och ändå känns ju vår försöksperiod evighetslång. De var också precis som vi oförklarligt barnlösa. De provade allt - ivf, experiment utomlands, äggdonation, spermadonation, you name it. De la massor av pengar på det, och genomgick så många kval. Sen gav de sig in i en adoptionsprocess som tog 5 år. Men nu äntligen så har de fått en liten adoptivdotter. Världens sötaste liten flicka och lyckan är total. Jag tror inte ens nyblivna biologiska föräldrar är så lyckliga (och tacksamma) som de är nu. Jag har inte berättat för henne att vi försöker få barn, men jag ser i hennes blick att hon förstår hur läget är. Och före sommaren sa hon att en sak har hon lärt sig av hela den här historien och det är att man aldrig nånsin ska ge upp. Till slut går det vägen, på ett eller annat sätt. Precis som bolltjej35 skrev där uppe. Jag tycker att det var väldigt inspirerande när hon sa det, jag stärktes i min ork att börja kämpa med ivf. Brukar tänka på henne varje gång det känns tungt.

• calabalic
    JZ  - Usch vilket jobbigt samtal, och så hopplöst det måste kännas. :( Lider med er och hoppas på att ni får ett av de där miraklen som man läser om ibland.

Lillnosen - Vad innebär familjehem? Är det att man tar hand om barn som far illa? Jag har tänkt lite i banorna att om vi misslyckas med våra ivf-försök så kanske man ska vara stödförälder eller nåt sånt.

hallonbacken - Vad skönt att det såg bra ut! Hade ni fått några fler resultat av utredningen ännu? Jag antar att sperma m.m var bra, annars brukar man ju inte få komma vidare till spolningen. Iaf var det så för oss.

Jayt
    - Har inte börjat ruva ännu, men förhoppningsvis om inte alltför lång tid! VUL o blodprov idag på sjätte sprutdagen. 10 äggblåsor på ena, 11 på andra. Den största 17 mm, några ca 10-14 mm, och några mindre. Ska minska gonal-f från 112,5 till 75 idag o imorgon och på tors ska jag dit igen på ny kontroll. Förhoppningsvis får jag äggplockdatum då. Allt såg bra ut iaf enligt dem, skönt!

Hur länge fick ni andra hålla på med sprutor innan äggplock? Ska man räkna med två veckor? Känns som mina äggblåsor kanske utvecklats lite snabbare än de planerat eftersom jag fick sänka dosen. Men det kanske ändå tar två veckor. Det vore så skönt att veta på ett ungefär så man kan planera jobbet efter det.
  • calabalic
    Jayt skrev 2013-09-24 21:42:06 följande:
    Jaha förlåt calabalic! Jag blandar nog ihop alla lite :)
    Men det är ju jättebra resultat. Hoppas det ser bra ut på nästa vul och att du får tid för ÄP!
    Ingen fara, det är många att hålla isär. :) Hur känns det förresten, har du många gravidkänningar? När ska du tillbaka på ultraljud?

Lillnosen - Tack för utförlig info! Jag får väl återkomma senare om det skulle bli så, om jag har mer specifika frågor. Tycker det låter intressant iaf, även om det som sagt säkert kan vara ganska jobbigt. Men man känner ju lite att om man inte kan få egna barn kanske man kan göra skillnad för nåt annat barn istället. Och/eller för andra föräldrar.
  • calabalic
    Stargazers - Skit också med mensen. :(( Var detta ert första ivf-försök? Vet du hur lång tid det tar innan man får/kan försöka igen?

Jayt - Jobbigt med tröttheten, men jag antar att när man varit igenom det vi går igenom så är man tacksam för varje litet gravidtetstecken? :) Har tänkt på det på jobbet nu där det är två gravida (som blivit det på första försöket typ), de klagar ganska högljutt om sina graviditetssymtom. Förstår såklart att det är jobbigt för dem, men själv längtar man ju nästan efter att få uppleva det där jobbiga. :)

Idag är jag lite uppspelt i alla fall, var på VUL och blodprov imorse och har nu fått tid för äggplock på måndag morgon! Nu äntligen händer det! Shit vad nervöst. Dels själva ingreppet men framför allt resultatet av det. Skönt på ett sätt att det är helg emellan så man kan vila sina äggstockar och biverkningar, men samtidigt lär man ju ha svårt att tänka på nåt annat än äggplocket.

Hur snart efter äggplocket har ni fått sätta tillbaka ägg?
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus