• calabalic

Vi som försökt ett tag utan plus

JZ79 skrev 2013-08-30 19:57:18 följande:
    Calabalic, min blödning kom 8 dagar sen förra gången jag sprayade och typ 2 dagar sen denna omgång. Om den inte kommit inom en vecka så testa och om neg kontakta kliniken. Ibland gör de vul och/eller tar blodprov om blödningen uteblir. Funkar det ok annars med sprayen?
    Nu är mensen tre dagar sen, men det har börjat spänna lite sådär karaktäristiskt så förhoppningsvis är den på g. Var några år sen jag ville att mensen ska komma nu, men vore så segt att behöva spraya längre än nödvändigt. Det är så krångligt att hålla tiderna tycker jag (7,15,23) men biverkningsmässigt är det hittills inte värre än trötthet och att jag är lite känsligare. Jag har högt blodtryck i vanliga fall och det står i bipacksedeln att det kan stiga ytterligare med Suprecur, men det har faktiskt gått ner istället! Samma sak med viktuppgången som det står att man kan få.. har tappat nåt kg istället. Konstigt!

Lillnosen - Åh vad jobbigt! Förstår att du måste vara utom dig av oro, men jag säger som de andra, försök att skingra tankarna, så mycket annat finns det ju inte att göra. Precis som nån annan skrev så har jag också lärt mig av FL att det kan vara sådär i början.
  • calabalic

Lillnosen, det var kanske ett gott tecken då att hon såg/kände att du är gravid. :) En del människor är ju väldigt intuitiva och jag tror det kan vara att de mer eller mindre omedvetet uppfattar små grejer som andra inte gör t ex dofter, saker man utstrålar osv. Djur kan ju ofta dofta till sig om man är fruktsam, vi människor har ju tappat den förmågan. Tur iaf att du är gravid, det är ju grymt irriterande med såna repliker från folk som tror de vet/känner men som känner fel..

BaPumba - Låter kul med fitness! Jag kör också hårdträning 3-4 ggr i veckan nu. Planen är att om IVF misslyckas så ska jag ägna hösten åt att komma i superform.

• calabalic
    BaPumba skrev 2013-09-01 11:38:29 följande:
    Calabalic: Vad kör du för slags fitness? Är det något slags fys/fitnesspass på gym? Det är bra att ha en reservplan om IVF inte lyckas på första försöket så man klarar av att kämpa sig vidare. Om IVF:en inte skulle lyckas på något av gratisförsöken har jag dock ingen reservplan.. Egentligen har jag ingen reservplan för första försöket heller längre eftersom det inte blir någon Ghana-resa, men jag ska iallafall vara ledig lite i vinter så det är alltid något att trösta sig med. Hur många försök får ni?
    Precis, fyspass i grupp på gym är det. Riktigt kul! Vi har två gratisförsök i vårt landsting. Vet inte riktigt hur vi gör om det inte lyckas på något av dessa. Får vi nåt ägg till frysen gör vi säkert försök med det också. Men vetisjutton hur man ska ställa sig till att betala själv för IVF fortsättningsvis. Går väl loss på en 25 000 per försök eller mer? Är ju ganska mycket pengar för en ganska liten chans med tanke på att IVF i så fall inte verkat funka så bra tidigare. Hur resonerar ni där?
  • calabalic

Vad skönt, Lillnosen! Hoppas det fortsätter så.

Själv har jag fått mens nu iaf, för en gångs skull välkommen. Men en mindre välkommen, brutal mensvärk med den. Kan inte minnas när jag senast hade så kraftig mensvärk senast.

• calabalic
    JZ - Spraydag 11 här och jag känner också av biverkningarna allt mer. Väldigt trött, huvudvärk, okoncentrerad, yrsel ibland och känner mig febrig med jämna mellanrum - särskilt när jag nyss har sprayat. Undrar om man kommer känna sig såhär när man kommer i klimakteriet också? Då är det iofs lite mer gradvis förändring, nu går det ju så fort.

Jayt - Så irriterande att behöva ändra dag hela tiden! Man vill ju liksom bara bli av med det och komma vidare.

Wittra - Stod det nånting om HUR lågt antal spermier? Min man hade lite för lågt antal per milliliter, men ändå totalt sett tillräckligt många så han fick godkänt ändå - stor sats tydligen.. ;)
  • calabalic

Oj vilken action det är här. Spännande med allting! Läskigt att höra att en del av er har ont under ÄP, men känns som man blir van vid alla möjlig smärta och obehag under IVF, och kanske lika bra att vänja sig ifall man blir gravid.. för då blir det ju också alla möjliga obehag framöver. :)

Själv har jag precis klarat av spraydag 15 och biverkningarna är all over the place, kan man säga. Massiv huvudvärk, extremt trött (sov över 12h inatt förutom två pauser för spray), dåsig, yrsel, svettas, feberkänslor, uppblåst, svårt att fokusera, och så har jag haft diarré med ont i magen i flera dagar. På måndag ska jag på UL och ta blodprov, så får vi se om jag ska börja spruta. Hoppas verkligen att biverkningarna inte blir fler/värre.

Man får hoppas att det här leder till nåt positivt iaf... jobbigt att behöva göra om det här flera gånger.

• calabalic

Jayt - Jättespännande! Tänk att du är "gravid" just nu! Närmaste gravid hittills iaf, bra jobbat! Skönt att du fick några till frysen oxå.

Själv var jag på UL idag + blodprov för att se om allt var klart för sprutor. Det var det, men tyvärr ville de ändå vänta minst en vecka pga en annan utredning jag gör (högt blodtryck bl.a). :( Egentligen ville de helst avbryta o vänta några månader. Kan förstå dem men känns ju ändå lite motigt. Kunde de inte kläckt ur sig det när jag ringde före behandlingsstart o frågade om den andra utredningen skulle påverka!? Nu får vi se hur det går men blir spray minst en vecka till iaf. Inte kul med alla biverkningar. Men det är bara att bita ihop och vänta.

• calabalic

En annan sak förresten - vad har de sagt till er om träning under sprutperioden? Till mig sa de att man bör undvika träning o bara gå promenader pga risk att äggstockarna skulle vridas på nåt sätt så man måste operera. Och inte bara medan man sprutar utan även en månad efter, oavsett om man blev gravid eller ej. Fan så dumt, jag tränar hårt 4-5 ggr/vecka, det är min avkoppling och mental laddning.

• calabalic

Alltså den här huvudvärken pga sprayen.. jag blir galen. Den blir värre för varje dag och tabletter hjälper inte. Vaknar på nätterna av huvudvärk, känner huvudvärk direkt när jag vaknar på morgonen. Spraydag 19 nu. Längtar verkligen efter sprutorna för att man då får minska spraydosen, men det är ju minst en vecka kvar. Blä.

• calabalic

En fundering såhär på natten när jag ligger sömnlös pga huvudvärk. Hur långt måste ett IVF vara genomfört för att räknas som ett "försök", av de kostnadsfria? Nån som vet? Räcker det att ha börjat spraya eller är det ÄP eller när ägg sätts tillbaka? Tänker iom att de helst ville avbryta mitt försök nu närjag sprayar. Har jag iaf fortfarande kvar mina två gratisförsök (i mitt landsting får man bara två) eller brinner ett inne?

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus