Vi som försökt ett tag utan plus
Åh så UNDERBART wonders!!! Helt fantastiskt och så välförtjänt! Det stärker också oss andra att märka att det faktiskt går att plussa till slut trots många ivf-försök. :)
Åh så UNDERBART wonders!!! Helt fantastiskt och så välförtjänt! Det stärker också oss andra att märka att det faktiskt går att plussa till slut trots många ivf-försök. :)
Det är så fantastiskt wonders, är så glad för din skull. Tänk om det blir 2 också! :D Hur var det nu igen, gjorde du nåt speciellt vid detta försök jämfört med tidigare, eller är det samma som förut?
Spännande och lite läskigt JZ och Wonders, hoppas ni båda får bra besked!
Pusheen välkommen till tråden. Låter jobbigt med x när man försökt så länge och sen att det tar lång tid igen. Hoppas att utredningen går bra!
Skönt att ni få komma igång igen i veckan hallonbacken!
Själv fick jag mens idag enligt planen, så imorgon ska jag ringa RMC och starta igång ny FET-behandling. Hoppas verkligen ägglossningen är igång nu så vi får göra insättning om ca 2 veckor. Nu har vi ju väntat ett halvår sen senaste IVF... lite trött på att vänta.
Underbart både Wonders och JZ! :)
Hallonbacken, har de ändrat redan nu? Jag har fått för mig att det gäller från 1 jan. Vi måste betala vårt kommande försök iaf, som vi ska göra om 2v. Och vi har ju gjort två gratisförsök innan.
Tack alla!
En "gilla-knapp" hade varit bra
De var de som sa att vi skulle få fler försök, något jag hade tänkt att fråga om men de föregick oss. Det är underbart skönt att veta att vi iaf kommer att få 6 försök innan vi måste betala. Det är en stor lättnad!
Vill bara köra igång nu, helst igår, men snart kommer det att hända, snart får vi en ärlig chans att lyckas! Nu ska det lyckas!
Ni som liksom jag har hängt i diverse IVF-trådar en längre tid - har nån av er läst om eller hört talas om någon vars ägglossning försvunnit efter IVF?
Nu har det gått 6 månader sen min senaste IVF och jag har inte haft ägglossning nån gång sen dess. Och då har ägglossningen ändå alltid funkat prickfritt tidigare. Jag är så frustrerad och dessutom ganska orolig - kommer den nånsin tillbaka eller har jag hamnat i klimakteriet nu?
Jag testar ju med både digitala clearblue och vanliga teststickor varje månad eftersom vi vill göra FET. Men det blir alltid likadant, länkar till en bild nedanför här om ni vill se. Har satt en stjärna bredvid stickan på den dagen som jag enligt min app borde ha ägglossning. Mycket riktigt är teststrecket som starkast den dagen också, men absolut inte lika starkt som teststrecket, och sen minskar strecket i styrka igen (de digitala testen visar alltid negativt). Är det att kroppen försöker ägglossa men att den inte orkar pusha ut tillräckligt mycket LH, eller vad händer egentligen?
Mensen kommer ju som den ska.. nästan alltid på rätt dag (+/- nån dag ibland). Visserligen lite annorlunda än förut, störtflod första dagen och sen väldigt sparsamt 2-3 dagar. Förut hade jag jämnt flöde i 4-5 dagar.
Här är bilden på hur testerna blir:
imgi.se/image.php
Jag är så trött på det här! Det är så himla tråkigt, vi har ju 5 toppembryon i frysen men får inte ens chansen att försöka.. :(
Igår var jag HELT säker på att denna månad skulle bli exakt likadan som de senaste 5 månaderna eftersom jag gått 5 dagar över förväntad ägglossning, hade totalt gett upp. Så ni kan ju tänka er min förvåning när jag likgiltigt gjorde testet imorse och en glad gubbe snabbt dök upp i rutan!! :D
Glädjeyran blev total här hemma, 6 månaders väntan och nu äntligen har vi chansen att försöka igen! Vi insåg efter en stund att vi firade att vi var tillbaka på samma punkt igen som vi varit förut, men jaja.. :) Nu känns det spännande i alla fall, på tisdag eller onsdag borde jag vara ruvare igen! Om embryona klarar upptiningen förstås. Känner mig SÅ laddad och redo för ett nytt försök!!
Härligt Calabatic!
Vi firar också för i fredags kom kallelsen från RMC om att vi får köra igång med donatorinsemination!! Vi ska ringa när mensen kommer och om den nu inte strular utan håller sig till sin vanliga cykel borde den komma om ca 11 dagar. Då ringer vi till dom och sedan kör vi igång med pergotime och vid äl blir det insemination! Så skönt att inte behöva vänta längre på kallelsen det har ju bara gått strax över en vecka sedan vi var där.
Nu är jag ruvare igen, känns bra! De behövde bara tina ett embryo så övriga fyra är kvar i frysen. Nu är det bara att vänta och hoppas! :)