Vi som försökt ett tag utan plus

Spännande hallonbacken, känns det inte lite som att ni börjar om barnförsöken på nytt nu? Nu är det ju helt nya förutsättningar liksom. Jag tror att ni kommer att lyckas! :)
Vi är ju oförklarligt barnlösa så för oss blev ju IVF egentligen inte direkt nya förutsättningar.. skillnaden var bara att efter flera IVF kan man konstatera att det är ännu mer oförklarligt att vi inte lyckas.
För övrigt har jag hittat ivfpodden nu! Har inte lyssnat på den förut faktiskt, men det är ganska skön lyssning såhär på ruvardag 5. :)
Wonders - www.ivfpodden.se Jättebra!
Hallonbacken - TD är på fredag dvs om en vecka. Men bim är redan på måndag-tisdag.. fast jag tar ju Lutinus den här gången så kanske mensen inte kommit så tidigt som den brukar ändå (dag 25-26). Vi får se. Känslan är tyvärr inte så positiv det här fjärde försöket, varken jag eller min man kände samma entusiasm när vi gjort återföring den här gången jämfört med tidigare. Man är väl lite luttrad. Men har man tur så är det när man tror på det som minst som livet motbevisar en. :)
Jag ser ett svagt streck men är det inte gör tidigt för embryot att skicka ut hcg i blodet än?
Ahh jag kreverar av denna väntan! Inte blir det bättre av att jag blivit sjukskriven hela veckan heller så jag klättrar på väggarna här hemma. Sitter och inspirationssurfar på långresor för att försöka tänka på annat.
Jag vet inte om jag inbillar mig men dagens test (till höger) tycker jag känns aningens starkare än de andra. Och idag kom det upp efter 3,5 minut, igår kom det ju efter ca 10 min. Så snabbt som 3,5 min har jag nog aldrig fått fram nåt streck tidigare tror jag. Samtidigt har jag börjat känna tendenser till mensvärk idag på morgonen (bim idag eller imorgon) vilket ju inte känns så lovande. Usch, jag skulle helst vilja bara söva ner mig några dagar.
Calabalic: jag ser streck. Progesyeron kan inte ge utslag utan det är definitivt hcg i blodet. Än så länge väldigt svagt och bara tiden kan utvisa om embryot har fäst och testet blir starkare eller om embryot inte har fäst och mensen kommer. Jag har fått pluss sex gånger men aldrig gått längre än till vecka sex sen har mensen kommit. Men det är ändå en bra sak att plussa. Det visar ju ändå på att embryot är tillräckligt fint för att utveckla sig såpass att det sänder ut hcg. Min livmoder låter inget fästa tyvärr. Men jag ser det som att plussen på stickan är embryot som vinkar till mig och säger; "jag är fin och jag vill fästa men det går inte".
Jag vill dock säga att för de flesta så funkar det förr eller senare så ett pluss är ett gott tecken! Hoppas du får starkare och starkare de närmsta dagarna.