• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Stora och små bokstäver, vilket är rätt?

Ja, den här bör väl inte vara alltför svår att klura ut. Anledningen till quizet är att jag då och då ser att många skriver stor bokstav där det ska vara en liten bokstav och vice versa.

Dessutom så behöver quiz-delen fler quiz som faktiskt är quiz och inte felaktiga omröstningar. Drömmer

Other things being equal, it is better to be smart than to be stupid. - Carl Sagan 1934-1996
    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Stora och små bokstäver, vilket är rätt?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Telly skrev 2011-12-22 00:10:04 följande:
    Hittade också det när jag googlade, dock inte på någon seriös sida tyvärr.
    Svenska skrivregler, sidan 124.
    Jag tillhör spritens hejdukar och i egenskap av sådan dricker jag (kanske) alkohol på julen.
  • Lillsnufflan

Jag hade 5 rätt av 5 möjliga. Det hade varit pinsamt annars eftersom jag är språklärare.

• DividedByZero

Fem, jag kan om jag vill ...

• Mammatill2tjejer
    Ditt bästa resultat är 5 rätt av 5 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Man måste inte se för att tro, men ofta tro för att se
  • Krudd

Men måste det inte vara stort P i pHvärdet när det är det första ordet i meningen? 4 av 5 fick jag iaf på grund av ph..

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Krudd skrev 2012-02-05 00:05:58 följande:
    Men måste det inte vara stort P i pHvärdet när det är det första ordet i meningen? 4 av 5 fick jag iaf på grund av ph..
    Nej, det ska vara ett litet p där.
    I have heard your reasons and regard them as unconvincing and inadequate. We will pass that.
  • Krudd
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-02-05 12:44:21 följande:
    Nej, det ska vara ett litet p där.
    Okej, men trodde att det alltid skulle vara stor bokstav i början, oavsett vad det är för ord :( 
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Krudd skrev 2012-02-05 12:51:02 följande: