• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Stora och små bokstäver, vilket är rätt?

Ja, den här bör väl inte vara alltför svår att klura ut. Anledningen till quizet är att jag då och då ser att många skriver stor bokstav där det ska vara en liten bokstav och vice versa.

Dessutom så behöver quiz-delen fler quiz som faktiskt är quiz och inte felaktiga omröstningar. Drömmer

Other things being equal, it is better to be smart than to be stupid. - Carl Sagan 1934-1996
    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Stora och små bokstäver, vilket är rätt?
  • SimplyTheBest

5 rätt.

Om det inte passar - fuck off.
  • Midka

Yes! Äntligen alla rätt! Var lite tveksam på pH-värdet.....  

• Alecto

5 av 5 Cool

Jag vet när det skall vara stor bokstav och inte men slarvar ofta Skäms 

• riboflavin

Ditt resultat: 5 rätt av 5 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Quizet har tagits av 35 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 4 rätt.

Kunde blivit pinsamt annars...

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Veladis

Ditt bästa resultat är 5 rätt av 5 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Quizet har tagits av 39 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 4 rätt.

Jajjamen!

• MizzTez

Hoff, tordes nästan inte ge mig in på det här! I mig bor det en liten "språk och stavnings polis" som irriterar sig så fruktansvärt på vissa som verkligen inte kan svenska grammatiken. Men då menar jag inte små stavfel utan såna som inte har en susning om vart man sätter punkt, stor bokstav eller använder förkortningar på allt möjligt.

Men det gick bra!!

Quizet har tagits av 43 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 4 rätt.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    MizzTez skrev 2011-12-12 19:24:00 följande:
    Hoff, tordes nästan inte ge mig in på det här! I mig bor det en liten "språk och stavnings polis" som irriterar sig så fruktansvärt på vissa som verkligen inte kan svenska grammatiken. Men då menar jag inte små stavfel utan såna som inte har en susning om vart man sätter punkt, stor bokstav eller använder förkortningar på allt möjligt.

Men det gick bra!!

Quizet har tagits av 43 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 4 rätt.

Ska det inte vara "språk- och stavningspolis"? Drömmer
    Other things being equal, it is better to be smart than to be stupid. - Carl Sagan 1934-1996
  • Jäjd
    MizzTez skrev 2011-12-12 19:24:00 följande:

Men det gick bra!!

Vad anser du om särskrivningar och övriga blunders? Drömmer
    Hide your face so the world will never find you
  • MizzTez
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-12-12 19:28:01 följande:
    Ska det inte vara "språk- och stavningspolis"? Drömmer
    hehe.. säkert ska det vara så!
    Typiskt, jag som tänkte vara lite extra noga med mitt inlägg bara för att ingen skulle kunna kommentera min egen stavning! Hahahaha
    Jäjd skrev 2011-12-12 19:29:01 följande:
    Vad anser du om särskrivningar och övriga blunders? Drömmer
    Alltså, jag har ingenting emot stavfel och sånt som kommer ibland, men när man märker att personen som skriver verkar ha missat alla svenska lektioner på gymnasiet och gör sina egna förkortningar då vet jag inte om jag ska tycka synd om personen eller bara bli irriterad.

(Lllså. ja ha inge ämot stv.fel å så kmmr. ibl. Män nä man mrker att pers. som skriver missat alla sv.lekt. på gymn. å gör egn. frkrtn. Då vt ja inteom ja ska tycka synd om pers. Eller bara bli Irriterad.)
Svar på tråden Stora och små bokstäver, vilket är rätt?