• Anonym

Vad är ditt största bekymmer idag?

Att släkten inte ställer upp trots att jag gjort allt för att ställa upp för dem, nu när jag för typ andra gången i min fyrtioåringa liv ber om hjälp. Så det är inte så att jag ber om det stup i kvarten.

Men så är väl livet. Man ställer upp men få ställer upp tillbaka.

• Anonym

Att min förkylning envist biter sig fast. Snorar och hostar brunt (!) slem. Och ont i halsen gör det så jag stundtals blir jättehes. Har det inte blivit bättre på onsdag får jag väl boka en tid på VCn. Det underliga är att jag har varken smittat sambon eller sonen. Båda två är lika mycket förkylningsmagneter som jag

• Anonym
    Helle333 skrev 2012-04-22 07:43:20 följande:
    I know! Jag fattar inte heller detta. När min brorsdotter skulle döpas så hade familjen magflunsa samma vecka som dopet skulle vara, de ringde då alla gäster och gav oss valmöjligheten att hoppa över dopet om vi ville. Jag hade redan köpt tågbiljetter för en massa pengar, bodde 50mil bort, och var student och kände att jag hade inte råd att kasta bort de där tågpengarna så jag och min dåvarande pojkvän åkte ändå på dopet. När det blev fika efteråt hade de bullat upp med allt möjligt. Det mesta var köpt fika UTOM tårtan som var hembakt. Jag är mjölkproteinallergiker, så jag kunde nästan inte äta någonting av det som det bjöds på, mest glad är jag över att jag inte kunde äta tårtan eftersom den var bakad hemma hos dem samtidigt som det pågick magflunsa i hemmet. Jag personligen hade aldrig bjudit på ett bakverk som jag gjort hemma samtidigt som någon vore magsjuk. 75% av dem som var på dopet och som åt av tårtan blev sjuka. Inklusive min dåvarande pojkvän.
    Jag hyllar att de ringde runt och gav oss vaömöjligheten att strunta i dopet men jag förstår inte hur man kan ställa sig och baka hemma när någon är magsjuk och sedan bjuda på detta.  
    Men hur äckliga är folk egentligen! Baka med magsjuka?!  Tyvärr hör man iaf rätt ofta att folk åker och hälsar på med magsjuka barn osv., så de tycker väl inte det är nån big deal att spy lite.
  • Anonym
    Alemonia skrev 2012-04-22 12:05:48 följande:
    Att min svärmor sedan i fredags kväll inte orkat titta om hon vill ha något från senaste Oriflame-katalogen och att jag därför oroar mig för att vissa reasaker som jag själv vill ha ska ta slut. Hon lovade dock besked i kväll så jag hoppas jag får det och att allt finns kvar då.

Skicka efter till dig tycker jag och kan hon inte ge dig ett besked är det hennes problem. Får du inget svar ikväll som hon sagt så kör ditt.
  • Anonym

Jag har ett gigantiskt lyxproblem. Jag hinner inte läsa ut Viveca Lärns nyaste "Öster om Heden" innan jag måste lämna tillbaka den då det är 7-dagarslån! Bitterheten äter mig inifrån

• Anonym

Jag vill föda vårt barn snart! v 38...

• Anonym

Att jag är för feg för att satsa.
    Bor perfekt på landet o vill ha fruktträdgård, bikupor och hönshus.
    Detta har varit en dröm i flera år nu. Känns lite som att jag måste ta steget över tröskeln och ta tag i det här och våga.  

• Anonym

Att huset vi tittat ut förmodligen kommer bli för dyrt efter budgivningen, så att vi får vänta på att ett nytt perfekt hus dyker upp.

• Anonym

Att mina grannar har sex varenda jävla natt högt i flera timmar så jag vaknar. Ett par i 50 års åldern med en tonårspojke boende hemma hos sig. Roligt för killen, verkligen.

• Anonym

Har lite magknip o orolig mage. Kanske förlossningen äntligen kan vara på g snart?

Svar på tråden Vad är ditt största bekymmer idag?