Helle333 skrev 2012-04-22 07:43:20 följande:
I know! Jag fattar inte heller detta. När min brorsdotter skulle döpas så hade familjen magflunsa samma vecka som dopet skulle vara, de ringde då alla gäster och gav oss valmöjligheten att hoppa över dopet om vi ville. Jag hade redan köpt tågbiljetter för en massa pengar, bodde 50mil bort, och var student och kände att jag hade inte råd att kasta bort de där tågpengarna så jag och min dåvarande pojkvän åkte ändå på dopet. När det blev fika efteråt hade de bullat upp med allt möjligt. Det mesta var köpt fika UTOM tårtan som var hembakt. Jag är mjölkproteinallergiker, så jag kunde nästan inte äta någonting av det som det bjöds på, mest glad är jag över att jag inte kunde äta tårtan eftersom den var bakad hemma hos dem samtidigt som det pågick magflunsa i hemmet. Jag personligen hade aldrig bjudit på ett bakverk som jag gjort hemma samtidigt som någon vore magsjuk. 75% av dem som var på dopet och som åt av tårtan blev sjuka. Inklusive min dåvarande pojkvän.
Jag hyllar att de ringde runt och gav oss vaömöjligheten att strunta i dopet men jag förstår inte hur man kan ställa sig och baka hemma när någon är magsjuk och sedan bjuda på detta.
Men hur äckliga är folk egentligen! Baka med magsjuka?!
Tyvärr hör man iaf rätt ofta att folk åker och hälsar på med magsjuka barn osv., så de tycker väl inte det är nån big deal att spy lite.