• Sprak

Pappor - BF maj 2012

Hejsan! Jag och min sambo väntar vårt första barn med beräknad födsel den nionde maj nästa år. Finns det några andra blivande pappor här i ungefär samma fas av graviditeten?

• Svar på tråden Pappor - BF maj 2012
  • MrDooZeR

Jo det var riktigt mäktigt!

Vet hur de var att göra ordning allt inför den lille, känns närmre men ändå så lång tid kvar ju! Hoppas tiden går fort för er. :)

Spencer, skönt att de löste sig med lilltjejen till slut :) hur går de med grabben?

Lilla fred äter, sover och skiter bara. Skriker knappt men de kommer nog de också ;)

• Sprak

Vad tog ni med er i era BB-väskor? Vi bytte ut bb-väskan mot mer åt en bb-sportbag. I den har vi packat ner de första kläderna + ombyte + extra större storlekar, filt,, ett fåtal blöjor, mjuka mamma-kläder, ett par tofflor, tandborstar, bindor, hårsnoddar, kamera, energidricka, gainomax (fick tips från en mamma som haft det med sig, och det lät ju skitsmart), druvsocker, choklad.

• MrDooZeR

Bindor och blöjor finns där så de behöver ni inte, vi hade med kläder till barnet, 2 ombyten. Sen hade sambon med sig kläder och hygienartiklar. Kamera, massageolja, kexchoklad och datorn för musik/film om de skulle dra ut på tiden och den kom väl till pass uppe på bb och kolla serier :)

• NOLF Spencer

Hade med oss en massa saker som nämnts ovan, det jag saknade var något mer ombyte, jag hade tre par kalsonger, tre par t-shirtar och tre par sockor med mig men hade behövt något fler, vi blev ju kvar med våra tvillingar fyra dagar så tre ombyten för enling kanske funkar finfint.

Tvillingförälder
  • OL92

Hej! Vår lilla unge förväntas ankomma 20 maj. Det är mitt första barn, och jag ser fram emot det jättemycket. Har ni några tips till mig som första-barns-pappa? :)

• MrDooZeR

Jag har min första hemma som är 2 veckor idag. Passa på att vila så mycket ni kan och försök byta av mamman mycket. Min sambo blir jätte trött av amningen. Mer tips har jag inte såhär i början men fråga går alltid :) grattis btw!

• NOLF Spencer

Ett annat tips är att vara uppmärksam på tecken på förlossningsdepression och liknande. Min sambo måste ta sömnmedicin för att sova så alla nattpass med tvillingarna blev mina. Hon äter inte knappt och ja... Livet är lite jobbigt. Vi får hjälp av bvc psykiatrin och framförallt svärmor. Igår kväll fick hon panikångest med bröstsmärtor så jag fick ringa 112. Inget fel på hjärtat dock som tur är men hennes kropp är helt slutkörd... Suck

• MrDooZeR

Dom tankarna har jag haft, tänk om nått händer när jag är på jobbet och inte kan avlasta henne men så kan man ju inte heller tänka då blir man galen till slut men jag håller utkik när jag är hemma. Hoppas de löser sig för er spencer! Själva ska vi överklaga sambons beslut om sjukpenning till förvaltningsrätten nu, känns som att dom får ta och ge sig för de gör inte vi!

• NOLF Spencer

Natten såg ut såhär, jag matade kl 00,kl 04, kl 05 går sambon upp, ostadig, gråtandes och upprepar: ni får det bättre utan mig och att barnen skriker (de är helt tysta).

På dagarna mår hon ok, då är hon ett bra stöd och en bra mamma. På kvällarna så tar jag hand om tre personer, tvillingarna och sambon, tvillingarna är enklast, på nätterna är det bara barnen som jag behöver ta hand om, om inte sambon vaknar, förvirrad och väldigt obalanserad. För då måste jag ta hand om alla tre igen.

Jag tillbringar mina dagar med att tjata om och laga mat, trots det så äter hon inte ok alls, igår åt vi lunch kl 13, kl 17 började jag prata om mat men hon ville vänta en stund, kl 20 hade jag fortf inte fått henne att äta så då åt jag själv.

Svärmor kommer idag och stannar en vecka, det känns skönt. Men jag är jätteorolig för när hon åker hem igen, och kanske framförallt när jag ska gå tillbaka till jobbet om en månad. Jag hoppas att min sambo mår bättre men tyvärr så brukar inte mönstret vara så, hon oroar sig och ju närmre det hon är orolig för kommer i tid ju värre blir det.

Någon som har några råd? Som varit med om något liknande?

• MrDooZeR

Jag hörde om nån som var med om liknande spencer ska fundera på vem de var kanske jag kan få fram nå tips åt dig! Jag tyckte de var jobbigt igår natt när grabben skrek nån timme men nästa gång ska jag tänka på hur du har de! Skickar en styrkekram åt dig!

Svar på tråden Pappor - BF maj 2012