Pappor - BF maj 2012
Hejsan! Jag och min sambo väntar vårt första barn med beräknad födsel den nionde maj nästa år. Finns det några andra blivande pappor här i ungefär samma fas av graviditeten?
Hejsan! Jag och min sambo väntar vårt första barn med beräknad födsel den nionde maj nästa år. Finns det några andra blivande pappor här i ungefär samma fas av graviditeten?
Hej. Min fru och jag väntar vårt första barn första/andra veckan i juni så vi ligger bara en månad bakom er så vi kan nog utbyta tankat och funderingar om du känner för det.
Vad roligt att höra, ja jag skulle gärna utbyta lite tankar och funderingar så här under väntan. Vilken vecka är ni i? Runt 12? Har allting gått bra än så länge?
Jag ska bli pappa för andra gången i Maj, beräknad till den 12:e!
Har en dotter på 2 och det har sett ut som att det ska bli en pojke den här gången. :)
Vad roligt att höra. Sen jag skrev här senast har vi hunnit med att gå på ultraljud, och det är troligen än dotter. Senare tyckte barnmorskan att det lät som en dotter när hon lyssnade på hjärtat, så mycket tyder på att det blir det. Vi blev däremot flyttade när vi gjorde vårt senaste ultraljud till den 14 maj. Men hon kan mycket väl komma tidigare känns det som.
Det börjar kännas som att det närmar sig nu, att man väntat tillräckligt, Men det är närmare fyra månader kvar! Hur ska man få tiden att gå?
Hej hej. Vi har bf 27 febr och jag känner igen den där tanken att det känns långt kvar men tiden går otroligt fort :)
Jag vet inte om din sambo haft mycket besvär men det blir jobbigare ju längre tiden går. Det jag gjorde var att successivt ta mer ansvar för hemmet. Städa handla medmera då min sambo fick/har grym foglossning. Även om hon har tyckt att det är jobbigt att inte kunna hjälpa till så mycket hemma så känner jag att det varit bra att ta ett större ansvar.
Sedan gäller det att vara en bra lyssnare, att hjälpa och stödja. Jag har dock fått prata mycket om att det vi är med om är helt otroligt fantastiskt vilket min sambo lätt glömt bort, men det är nog inte så lätt att tycka att det är fantastiskt när man spyr hela tiden, svimmar och inta kan röra sig knappt för att det gör så ont.
Själv trodde jag att det skulle vara svårare att ta en stödjande roll än det var. Jag var rädd att jag skulle känna mig utanför hela alltet men det har jag inte, men jag har försökt att ta en aktiv del i det hela.
Sen är det mycket praktiskt som ska göras och fixas. Vi spred ut det över tid, tog lite i taget, fast vi tog det lugnt fram till vecka 20 ungefär då vi har haft en massa missfall tidigare och var lite rädda att det inte skulla/ska gå vägen. Men efter det har vi fixat lite i taget :)
Det känns skithäftigt det här men också väldigt skrämmande för det kommer bli en stor förändring. Men nu väntar vi på att våra små tvillingar ska komma ut. Men dom får gärna vänta lite med det till i mitten av febr. :)
Ja det är faktiskt ganska kul att vara förälder och se hur mitt barn lär sig saker. Det är verkligen helt otroligt.
Från att inte kunna någonting till den hon är nu, som pratar och kan uttrycka hur hon känner.
Skrattar lite dock åt att du ser fram emot att vara vaken hela tiden när hon är nyfödd.
Det är kul men man underskattar hur sömnbrist förändrar en.
Så var noga med att vila när ni kan och byta av varandra! Sov för guds skull!
Men att leka (bygga lego) är väl inte samma sak som att vara dess kompis? Jag tänkar leka med mina barn en massa men kommer ändå vara deras förälder