Inlägg från: j0visst |Visa alla inlägg
  • j0visst

Pappor - BF maj 2012

Jag ska bli pappa för andra gången i Maj, beräknad till den 12:e!

Har en dotter på 2 och det har sett ut som att det ska bli en pojke den här gången. :) 

• j0visst
    Sprak skrev 2012-01-10 21:04:19 följande:
    Vad roligt att höra. Sen jag skrev här senast har vi hunnit med att gå på ultraljud, och det är troligen än dotter. Senare tyckte barnmorskan att det lät som en dotter när hon lyssnade på hjärtat, så mycket tyder på att det blir det. Vi blev däremot flyttade när vi gjorde vårt senaste ultraljud till den 14 maj. Men hon kan mycket väl komma tidigare känns det som.
    Det börjar kännas som att det närmar sig nu, att man väntat tillräckligt, Men det är närmare fyra månader kvar! Hur ska man få tiden att gå?
    Tiden går sin lilla gång, tyvärr har man inte så mycket kontroll över det. Glad

Men det kommer att gå förvånansvärt fort. Helt plötsligt är det dags.

Och under tiden så kan man planera vad som ska köpas, fixa där hemma
    och ta tag i mer hushållsaktiviteter då tjejen får det jobbigare att vara aktiv.

Hur känns det annars då? Att bli pappa? 
  • j0visst

Ja det är faktiskt ganska kul att vara förälder och se hur mitt barn lär sig saker. Det är verkligen helt otroligt.
    Från att inte kunna någonting till den hon är nu, som pratar och kan uttrycka hur hon känner.

Skrattar lite dock åt att du ser fram emot att vara vaken hela tiden när hon är nyfödd. Skrattande
    Det är kul men man underskattar hur sömnbrist förändrar en.
    Så var noga med att vila när ni kan och byta av varandra! Sov för guds skull! Skrattande 

Svar på tråden Pappor - BF maj 2012