Pappor - BF maj 2012
Hejsan! Jag och min sambo väntar vårt första barn med beräknad födsel den nionde maj nästa år. Finns det några andra blivande pappor här i ungefär samma fas av graviditeten?
Hejsan! Jag och min sambo väntar vårt första barn med beräknad födsel den nionde maj nästa år. Finns det några andra blivande pappor här i ungefär samma fas av graviditeten?
Jo vi ger oss inte :) nu har hon iallafall fått en handläggare så går framåt haha
Idag 16/2-12 kom Fred till världen! Han var 50cm lång och vägde 3710g :)
Oj, hade visst missat att kolla här, och då kommer det ännu en bebis! Grattis MrDoozer!
Här är vi i vecka 29, och ett tag till ligger hon nog kvar förhoppningsvis. Igår ropade min fru från sovrummet att hon börjat få täta sammandragningar, så jag satte mig i sängen och klockade. Men de var sjukt oregelbundna. från 2 minuter till en kvart mellan varandra. Sen höll de på så ett bra tag över natten så hon knappt fick någon sömn. Nu har det lugnat ner sig i alla fall, och det känns tryggt. Samtidigt var det lite spännande. Att sitta där och klocka verkar, och tänka att det här kommer vi göra i skarpt läge en vacker dag. Kommer var så sjukt spännande.
Jättegrattis mrdoozer!!! Gick allt bra?
Tack så jätte mycket! Sjävla förlossningen gick bra, men han skrek inte så dom massera och massera men han börja aldrig skrika och började ibte heller men andades som han skulle, han har bara skrikit ett fåtal gånger ;) moderkakan lossna inte så sambon tappa massa blod så henne sövde dom och in på operation för att få bort den. Jag tillbringa dom första timmarna själv med Fred men sen efter ca 3 timmar var allt till de normala, vi är fortfarande kvar på BB för han hade låg socker igår men nu är de bättre så hoppas på att få åka hem idag :)
Oh jisses!!! Vad skönt att höra att allt gick bra med både lilla Fred och din sambo. Måste varit en speciell känsla att sitta där själv med honom när din sambo var iväg på operation.
Jo det var en mäktig känsla faktiskt att sitta med honom hud mot hud första gången :) vi väntar fortfarande på att läkaren ska komma och slla tester såg bra ut :)
Hoppas de håller i sig med lilltjejens mage så den funkar :)
Grym jävla känsla att bli farsa, man skiter i allt annat ju!
Vad skönt att allting gick bra sen också. Kan tänka mig att det var speciellt att få spendera de första timmarna själv med honom. Och sen komma in med honom till mamman :)
Intressant det där med NAN/Nestlé. Känner igen att Nestlé har fått en del skit genom åren, och då förpackar man det under NAN istället. Trixigt det där med varumärken, men intressant, är lite sånt jag pluggar. Hur som helst har jag ännu ingen erfarenhet om bajs eller modermjölksersättning, men jag hoppas att det blir bra i magen.
Idag har jag haft stortvättning av alla babykläder vi köpt och samlat på oss. Sen har vi packat ner de första plaggen i bb-väskan. Snart är det dags, men det känns ändå som det är så lång tid kvar.
Forts på ersättningsinlägget
Det höll ett dygn ungefär med bytet sedan var vi tillbaka med skrik och sovlöshet. Igår så skrek hon tills hon somnade, ont i magen igen trodde vi men det gick att få henne att sova lite om hon sov på ens bröst.
Efter sex timmar av det här, med en förtvivlad sambo som ville fly hemifrån och jag själv tämligen trött så visste vi inte vad vi skulle göra längre så vi ringde sjukvårdsrådgivningen vilket visade sig vara ett bra drag.
Vi fick rådet att bädda in henne i en filt väldigt tight då personen vi pratade med tyckte det lät som att hon blir otrygg av det stora öppna men genom att bädda in henne tight så påminner det om det trygga i livmodern.
Sagt och gjort vi testade och då sov hon hela natten. Det funkar även ok just nu men nu börjar killen krångla med att somna... Suck.