Pappor - BF maj 2012
Hejsan! Jag och min sambo väntar vårt första barn med beräknad födsel den nionde maj nästa år. Finns det några andra blivande pappor här i ungefär samma fas av graviditeten?
Hejsan! Jag och min sambo väntar vårt första barn med beräknad födsel den nionde maj nästa år. Finns det några andra blivande pappor här i ungefär samma fas av graviditeten?
Vad roligt att höra, ja jag skulle gärna utbyta lite tankar och funderingar så här under väntan. Vilken vecka är ni i? Runt 12? Har allting gått bra än så länge?
Vad roligt att höra. Sen jag skrev här senast har vi hunnit med att gå på ultraljud, och det är troligen än dotter. Senare tyckte barnmorskan att det lät som en dotter när hon lyssnade på hjärtat, så mycket tyder på att det blir det. Vi blev däremot flyttade när vi gjorde vårt senaste ultraljud till den 14 maj. Men hon kan mycket väl komma tidigare känns det som.
Det börjar kännas som att det närmar sig nu, att man väntat tillräckligt, Men det är närmare fyra månader kvar! Hur ska man få tiden att gå?
Grattis Nolf Spencer. Riktigt skönt att höra att allt gick bra. Riktigt bra kämpat av er båda. :D
Oj, hade visst missat att kolla här, och då kommer det ännu en bebis! Grattis MrDoozer!
Här är vi i vecka 29, och ett tag till ligger hon nog kvar förhoppningsvis. Igår ropade min fru från sovrummet att hon börjat få täta sammandragningar, så jag satte mig i sängen och klockade. Men de var sjukt oregelbundna. från 2 minuter till en kvart mellan varandra. Sen höll de på så ett bra tag över natten så hon knappt fick någon sömn. Nu har det lugnat ner sig i alla fall, och det känns tryggt. Samtidigt var det lite spännande. Att sitta där och klocka verkar, och tänka att det här kommer vi göra i skarpt läge en vacker dag. Kommer var så sjukt spännande.
Vad skönt att allting gick bra sen också. Kan tänka mig att det var speciellt att få spendera de första timmarna själv med honom. Och sen komma in med honom till mamman :)
Intressant det där med NAN/Nestlé. Känner igen att Nestlé har fått en del skit genom åren, och då förpackar man det under NAN istället. Trixigt det där med varumärken, men intressant, är lite sånt jag pluggar. Hur som helst har jag ännu ingen erfarenhet om bajs eller modermjölksersättning, men jag hoppas att det blir bra i magen.
Idag har jag haft stortvättning av alla babykläder vi köpt och samlat på oss. Sen har vi packat ner de första plaggen i bb-väskan. Snart är det dags, men det känns ändå som det är så lång tid kvar.
Vad tog ni med er i era BB-väskor? Vi bytte ut bb-väskan mot mer åt en bb-sportbag. I den har vi packat ner de första kläderna + ombyte + extra större storlekar, filt,, ett fåtal blöjor, mjuka mamma-kläder, ett par tofflor, tandborstar, bindor, hårsnoddar, kamera, energidricka, gainomax (fick tips från en mamma som haft det med sig, och det lät ju skitsmart), druvsocker, choklad.
NOLF: Nu har jag ingen erfarenhet av det där. Men det låter som en förlossningsdepression, fast i det värre slaget. Kan det bero på att hormonerna tokar runt i kroppen efter graviditeten. Och då går det ut över humöret och välmåendet? Du har säkert redan hittat detta, men det går att läsa om här: www.1177.se/Vasternorrland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Forlossningsdepression/
Låter bra att ni har sökt hjälp, och jag tror säkert det kommer bli bättre så småningom. Tycker du är grymt stark som bär upp din familj, en riktig familjefar. Kämpa på, och lycka till.
Jag är lite rädd över att min sambo kommer känna liknande efter förlossningen, har du några tips till mig då?
Okej! Tack så mycket. Och jag hoppas verkligen att det blir bättre för henne / er. :)