Inlägg från: toksnippa |Visa alla inlägg
  • toksnippa

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Momalicious skrev 2012-01-05 20:52:13 följande:
    Den innebär matvägran, sömnvägran, myyyyyycket gnäll, väldigt klängig och ja, allmänt "hej-kom-och-hjälp-mig". Blä.
    känns väldigt bekant, haft det så ett bra tag nu. Styrkekram till dig!

Ang. tandborstning så har vi borstat tänderna morgon och kväll från det de kommit upp - från början lek och nu borstar vi för det måste göras - inga direkta protester, mer bita tag i tandborsthuvudet är ju skoj för att reta mamman/pappan
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Vi äter middag vid 17-taget, sedan får han gröt och ev. macka om han är mer hungrig vid 19 innan läggdags.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Vissa tänder ploppar verkligen upp utan man märker dem! Mileon har sju vad vi vet, man vill inte gärna känna efter Och kika efter får man absolut inte! Ha ha!

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Här reser sig Mileon mest bara upp och står utan stöd, ett pyttesteg har jag lyckats lockat honom att tagit men han är försiktig av sig så än är det inget rännande här. Men försöker sig på att klättra har jag kommit på honom med, ja det går undan!

Förstår att det är frustrerande med barn som skriker och ingenting duger på natten, M har sovit väldigt bra nattetid fram tills han var 8-9 månader och sedan har det vänt. Nu är det verkligen hopplöst och han vaknar flera gånger/natt och bara gapar, jättearg är han och ingenting duger. Nu funkar det inte ens att ta in honom till oss, då blir han genast klarvaken och ska hålla låda i sängen. Så man får stå ut med klagosången, inatt var han ordentligt envis från 02 till 06. Han somnar därefter och sover till 08. Har en kille som är så grinig idag, konstigt..

Vi har kört tassmetoden, men den funkar inte alls längre. Frustrerande är ordet, måste få någon rätsida på det hela. Håller hela huset vaket om natten. Marodör

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Mitt nick brukar folk undra om Hade en diskussion om snippa, snippor - ja ordet som används mer o mer. Därför ploppade just det ordet upp när jag skulle regga mig. Jag är rätt tokig och har snippa. Så blev det.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Bor i Gävle med -23 just nu, lagomt kallt. Ska iväg o jaga skor o kanske nå kläder till utekvällen idag. Sist var för två år sedan så de är på tiden! Men är inte direkt lycklig över kylan, drar mig för att göra iordning mig o ta mig iväg - ha ha!

Dålig stil iallafall av honom Ludi, barnen går väl ändå först?

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Mileon spottar också ut maten, vi gör som Moma - att vi till slut markerar med att ta bort maten, och sedan prova åter. Är de hungriga så äter dem. Och det tar TID att få i sig mat numer, en annan får sitta och vänta ihjäl sig innan det är färdigt vid matbordet. Ha ha!

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Det var billigt Moma!

Tog körkortet för över 10 år sedan, intensivkurs innehållandes 10 lektioner, teori och läromedel, halkbana, prov och uppkörning. Kostade 7-8000 då! Kuggade dock mig på uppkörningen för jag var så sjukt nervös. Flyttade i samband och fick byta körskola - så körde dubbellektion då de ville se att jag var redo för ny uppkörning så 9500:- slutade mitt körkort på då.

Är ju grym frihet att ha körkort, och bil! Mycket smidigare nu när man har barn dessutom.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    AnnaCL: Krya på dig!! Och var rädd om dig, när du är sjuk - så sjukskriver du dig, ringer in o anmäler det till FK om du nu annars skulle tagit ut en FP dag då. Din sambo/make kan vara hemma om du är sjuk, så pass dålig att du inte orkar med att ta hand om Elsa. Han får då tillfällig FP. Du kan läsa mer om det på FK's hemsida.

Här är en f.d rökare med. Jag slutade 3 månader innan Mileon blev till och inte rökt en enda cigg sen dess. Mycket nöjd över valet och hoppas jag aldrig faller dit igen. Har haft megasug nån enstaka gång men jag vägrar vika mig - då är jag fast, been there done that!
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Mileon är helt frälst i Babblarna, den Första låten vill han se flera gånger per dag (finns på youtube). Bara man sitter/står en snabbis vid datorn så kommer han dit på studs och tjatar sig blå

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Ja just de, Vings "Lollo och Bernie" är favoriter med - nu ska vi bara intala pappan att resa dit o hälsa på dem inom kort

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Stackars lille Vincent! Hoppas han mår så bra han kan nu, plutt. Det är hemskt när de skadar sig

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

finns även jourtider hos läkaren i DK med, bott där, har släkt där - så de låter helsjukt 3 barns..

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Här har vi magsjuka, fast det kommer bakvägen! Det är krig om toaletten just nu Vet inte vad som är värst, kräksjuka eller skitsjuka?

Vi har varit sjuka hela detta året, nån enstaka strödag då vi varit friska men lätträknade. Börjar bli aningens långsamt detta när det bara går runt runt.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Njae, jag föredrar faktiskt bakvägen även om det är drygt just med toalettbiten. Är ju mycket pigg för övrigt, liksom Mileon. Maken är sämre

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Här bubblar det en hel del ur Mileon numer. Roligast var nog igår då vi var på fika hos en som har en jämngammal tjej, hon hade lite svårt att dela med sig av sina leksaker - och M hade hittat en fin boll som han blev fråntagen titt som tätt. Efter ett tag kom han på att springa fram till mig och säga "Mamma, boll" och peka på tjuven

Har inte hört han så ofta säga två ordsmeningar men de börjar släppa där med.

M säger mat, gröt, lampa, voff, katten, Tiggr (vår katt), mamma, pappa, titta, mjao, hej, hej då, aj aj, boll, bil, brum. Säkert fler men man tänker kanske inte på det.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Håller tummarna April barn!

Vi fick ju MA i vintras och inte kommit igång ännu med syskonförsöken (IVF) pga strul med kroppen först och sedan har vi uppdaterat obligatoriska smittskyddsprover - nästa vecka får vi klartecken att börja så då hinner vi med åtminstone ett försök innan kliniken stänger.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !