Inlägg från: toksnippa |Visa alla inlägg
  • toksnippa

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Ja tossor har vi också, men det är inte särskilt praktiskt när Mileon vill utforska på egen hand - de må vara rätt tåliga men sådär vattentäta är dem inte längre stunder. Sitter dem endast i vagn/åker bil så är tossorna toppen, men inte lika bra när man vill vara ute och leka.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    thegoddess skrev 2011-11-24 12:46:08 följande:
    Idag blev Ronja sparkad i ansiktet på ÖF och mamman ignorerade helt. Jag stog och torkade blod från munnen och hon sa inte nåt varken till mig eller sin ligist till dotter. Stackars barn! Efter 40 min frågade hon om det blev nåt med nån tand. Jag var så arg och ledsen så jag stack därfifrån.
    Men vad är de för mamma?! Jösses... Har en pappa med adopterad dotter på vårat öppnis som inte heller är helt.. reko. Han sitter och tjattrar som en skvallertant med sitt fika vid något bord medans hans dotter härjar runt och gör massa hyss.

Mileon sover fortfarande sedan 11, vi har haft jättejobbiga nätter och tänderna spökar - när det är sådana på gång så får han även ont i magen, så det är antingen det ena eller det andra natten lång. Är så trött så jag går in till honom och samsover med Mileon i hans myssäng vi har i hans rum, det går knappt att få honom lugn och söva om honom i hans egna säng. Jag hoppas det bara är något tillfälligt, annars får vi allt ta den där dusten för jag är inte särskilt sugen på att sova halva natten i min säng och sedan i sängen i hans rum.

Så nu verkar han bra trött skrutten, han sover annars sällan mer än 1-1½ timme dagtid.
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Men just torkade frukter är inte alls bra för tänderna, tandhygienisten vi pratade med på kollen sa att då var det bättre att ge godis. För torkade frukter fastnar ordentligt i de tänder dem har.

Frysta bär är jag också skeptisk mot efter man hört allt, jag odlar och plockar själv och fryser in.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Ja nog blåser det alltid, och nu vräker snön ner dessutom!

Jag har bakat bullar till kalaset nästa helg, har slängt in ogräddade bullar i frysen så vi får nybakta lagom till fikat Nygräddade är ju godast! Kändes lite konstigt o stå och baka bullar med julmusik i bakgrunden, ha ha! Så inga lussebullar har det ätits idag. Ska dock krypa ner i soffan med äppelglögg senare ikväll när lilleman kommit in i djupare sömn, hela veckan har han vaknat flera gånger efter nattningen och håller låda. Tänder, förkylning, hosta ligger till grund.

Så jag känner igen det där persikans! Vissa kvällar har det varit helt kört o få honom o somna om utan mig, och många nätter har han sovit mellan oss. Ingen höjdare då vi sover dåligt alla tre, men bättre det än ingen sömn alls :-S

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Mileon har också ätit korv länge, både i korvstroganoff och till pasta som plockmat. Det har kommit nya rekommendationer nu från BVC hörde jag på öppnis sist, då de anser att man inte ska börja med smakisar utan med vår mat på en gång, utan att salta extra. Det är ju det som är den största boven, det extra saltet - det är en mycket större mängde genomsnittat än i själva korven.
    Dock var jag försiktig i början med att ge ofta sådant med jag visste det var salt i.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Jenni78 skrev 2011-11-28 11:01:02 följande:
    Ja, jag hade önskat att rekommendationerna ändrats tidigare. Vanja tycker mat ska SMAKA. Hon har aldrig tyckt om dessa moser som vi försökt med sen 4 månader. Kanske hade det gått bättre med maten om vi gett det vi ätit (minus det extra saltet). 
    Ja jag tror det är rätt naturligt att köra med vår egna mat rätt fort vid introduktion. Mileon har inte gillat smakisarna så värst heller, utan älskar ordentligt kryddad mat.
    Sunt förnuft med saltet så kommer man långt, salt finns ju i så mycket men i små mängder. Man får sålla och gå efter vad man själv anser vara okej. Här äter Mileon numer det mesta vi äter, utan extra salt - saltar typ aldrig mat längre och gör jag det är det när det ligger på våra egna tallrikar.
    Ju kryddigare och smått starkt, desto bättre tycker han
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Här försökte dem byta tid på 1 års kollen för oss, vi hade fått 8/12 och ville att vi kom 1/12. Tur vi inte kunde, så lagomt roligt med biverkningar från sprutorna - hade jag inte en tanke på att de skulle få. M har reagerat jättestarkt på alla sprutor och som hållt i sig i tre dagar med hög feber och ömhet i kroppen. Så nu slipper han iallafall vara dålig på sitt 1-årskalas på Lördag!

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    Mama Jessie skrev 2011-11-29 16:07:49 följande:
    Toksnippa: Anton har inte regerat på de andra sprutorna men man vet ju aldrig så det var ju också en anledning att skjuta på det.

Skönt att du får ta hand om dig själv lite moma! Krya på dig
    Nä, man ska inte ta de för givet om det varit lugnt de andra gångerna. Likväl kan ju Mileon inte reagera alls denna gång, men troligast gör han ju det. Fått åkt in på akuten i samband med dessa också, nåväl. Allt väl i slutet ändå.

Ja fy... det är en hjärtsnörpande tid nu, vingel vingel, snubbel snubbel. En och annan vurpa har det blivit här med, blåmärken mest på benen av någon anledning. Och så ett skrapsår på hakan som håller på och läker för fullt. Så går det när man har bråttom och ramlar ner i golvet och glider på hakan. Aj aj.
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Mileon sover från 19.30 till 7.30-8.30, sover en gång dagtid efter lunch 1-2 timmar.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !