LillSnurr82 skrev 2011-12-28 19:48:59 följande:
Toksnippa: ok förstår, fråga som sagt mest för nyfikenhetens skull och har ingen aning om hur sånt funkar! Så klart att när man väl är där och säkert kämpat länge med att få barn att man struntar i när barnet kommer, bara det kommer typ!
Tänkte mest när man börjar med det, om det är läkarna eller vilka det nu är som hjälper en, som bestämmer när man ska starta, eller får man själv bestämma när man är redo?
Tycker det är bra att det finns sådan hjälp att få i alla fall!
Vi fick besked om att vi fick starta närsom efter det visade sig att maken var steril och jag hade en defekt äggledare, så naturligt tror jag de flesta ivf:are kör på så fort dem får möjlighet till det. De flesta har väntat många år, så då känns månader extra evighetslånga.
Nu med syskonförsök så får man såklart bestämma närsom man vill börja, bara man betalar för sig. Vi körde igång nu i höstas men fick ett MA och haft problematik efter detta. Så kör igång nu till nästa år igen. Vi är mer än redo för fler barn, bara hoppas man har tur igen.
Aprilbarn, jag blir så ledsen för er skull! Nyligen gått igenom det själv så jag vet vad du går igenom. Finns om du vill bollplanka. Kram på dig och hoppas skrapningen går bra, här måste man försöka med medicinsk behandling först därefter skrapning.