Inlägg från: toksnippa |Visa alla inlägg
  • toksnippa

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Nu är jag inte med alls och hinner inte läsa ikapp, men varför byta tråd?

toksnippa: Mileon född 3/12 -10 kl 16.03. Vägde 2 396g, 48cm lång, 32,8 cm hattmått - Gävle

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Ja Mileon blir också hemma minst ett år till. Satte han nyss i kö, så det känns inte som brådska

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    April barn skrev 2011-10-26 19:17:19 följande:
    Vi satte oss också precis i kö, men det är ca 1 års väntetid för han ska vara på ett litet föräldracooperativ som ligger i ett litet hus ute i skogen här. Väldigt populärt och de som bor i närheten har förtur så vi fick söka redan nu Glad Vart/vad ska mileon gå på sen?
    Ja här är det också långa köer till förskolorna, här ville dem att man skulle sätta dem i kö direkt när man kommit hem från BB. Men det gjorde ju inte jag då, så får se var han kommer hamna sedan. Jag är rätt kräsen på vilka förskolor jag kan tänka mig ha honom på, så jag blir nog hemma tills vi får något av dem. Vanlig förskola men har inriktning på ur och skur, dem har även en förskolebuss som de små barnen kan få åka med en gång/vecka om föräldrarna går med på det. Men det är jag inte så pigg på.
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Mileon leker gärna själv, men vill även att man är med och visar nya grejer. Är vi hemma så leker han oftast för sig själv på förmiddagen, jag sitter för det mesta i samma rum - eller låter han leka där jag är för han hittar på mycket tok också

Mot eftermiddagen har han oftast svårt att leka själv.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Här badas/duschas det ca 2-3/veckan, men han tvättas av varje dag noga överallt och smörjes ibland in för han är lite torr av sig. Vi använder vatten och ibland natusan tvål, stryker på olja innan han torkas torr. Sedan smörjes han in med Miniderm vid behov på de ytor han är torr. Har själv lite problemhud när det skiftar i säsong, huden verkar inte hänga med då.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Går allt vägen så blir Mileon storbror i Juni, ska på vul för att kolla upp att allt är bra om någon vecka  och då även få korrekt BF.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    April barn skrev 2011-10-30 11:56:40 följande:
    Japp vi försöker för fullt här hemma, hade så oregelbunden mens så jag köpte äl test som visade äl den 8e okt. Men jag testade negativt vid bim för en vecka sen men har fortfarande inte fått mens så jag antar jag är låghormonare, men ska inte testa förens den 7e nov igen orkar inte slösa bort mer negativa test Skrattande Men jag tror att det tagit sig nu, känns ju som att jag borde fått mens vid det här laget annars Tungan ute
    Håller tummarna för er! Och tack!

Moma: tack så mycket

Ja det tog sig på första syskonförsöket (IVF) Vi tänkte att vi börjar i tid om det nu kommer bli en lång historia denna gång, men tji fick vi
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Tack tjejer!

Ja kroppen var nog beredd, bara vi som var duktigt förvånade över att det gick så lätt. Men skönt också då syskonförsöken kostar en hel del med.

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa

Tack ännu en gång!

Angelique: Ja nu får vi allt knipa lite längre va?

Lillsnurr: åh så du ska också ha i juni? Mys!!

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • toksnippa
    LillSnurr82 skrev 2011-10-30 22:12:13 följande:
    Toksnippa: ja vi är beräknade till 18:e juni enligt familjeliv :) inte skrivit in mig än, inte heller gjort vul så vet ej exakt datum än. Går
    In i vecka 8 på tisdag :)
    ah ungefär som en annan, jag vet att det blir i juni nån gång men låter det vara så tills vul:et då vi får ett datum att utgå efter Så roligt! Kommer nog inte skilja så mycket emellan våra isåfall!
    ♥ Mileon 3/12-10 ♥
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !