Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Hon menar väl att de flesta gillar inte att fylla sent på året. Du vet ju inte vad Elias kommer tycka om det när han blir äldre, eller hur?

Hur menar du att ni inte skyddar er men ändå skyddar er? Låter lite motsägelsefullt.

• Momalicious

Vad är det som är klumpigt sagt? Jag har flera vänner som fyller år på jul och nyår och ingen av dom har tyckt det varit kul.

Skaffa barn när du vill, det är knappast något jag bryr mig om. Jag har bara sagt att JAG inte vill ha ett till barn i december. Och ja, det är väl klart barnen blir älskade oavsett årstid men jag tänker på att jag inte vill ha ett till barn i december och kan jag bestämma kommer det inte bli så heller. Herregud.

Att ha avbrutet samlag är dessutom inte en säker metod.

• Momalicious

Ja på det sättet är det jättebra med vårbarn. Sambons brors andra barn är född i maj och hon hade ju hela sommaren på sig att öva så när hösten kom så gick hon jättebra!

• Momalicious

Jag fyller år i februari och har alltid gillat det. Förutom möjligtvis när jag var liten eftersom folk ofta hade influensa eller nåt dumt så det var ofta folk ställde in när jag hade barnkalas och så. Men när jag fyllde moppe/18/20 var det vara kul!

• Momalicious

Vi har massor av födelsedagar i januari, februari, april, maj, november och december. Där fyller typ alla i både min och sambons familj. Sen är det några utspridda.

• Momalicious

Men vad är det med dig? Jag skrev att jag inte bryr mig om hur du gör men sluta gnäll för att jag har en annan åsikt. P

• Momalicious

Nej, jag förstår verkligen inte varför du vill ha ett decemberbarn till. Finns många kalla månader.

Dessutom sa vi inte att VI har nåt emot december, men man tänker väl på sina barn och framtida barn, och de flesta gillar faktiskt inte att fylla år i december.

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !