Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Här har det fortfarande inte kommit någon snö. ;)

• Momalicious

Jag föredrar bar mark framför slask. Torr snö eller ingen snö alls, tack!

Nu är det rond två för Elliot. Hoppas han somnar nu, är slut!

• Momalicious

Lillsnurr: kolla upp om det är okej att rida. Jag har inte ridit på ett par år men det kanske inte är så bra ur foglossningsperspektiv?

Vi har inga böcker på de understa tre hyllorna i bokhyllan haha. Vill inte få dom förstörda :) julgranen åker upp idag men den kommer stå i ett hörn där våra soffor sitter ihop så Elliot inte kommer åt den :)

• Momalicious
    AnnaCL skrev 2011-12-19 09:46:29 följande:
    Grattis till alla ettåringarna!

Jag vill gråta litegrann. Elsa har haft feber sedan sprutan och har nu även blivit förkyld. Hon har de senaste tre nätterna vaknat typ varje kvart. Snurrar, gråter och gnyr. Ibland blir man så trtt att det känns som om jag ska bryta ihop. Det känns alltid lättare på morgonen men på natten är det mindre kul. Låt detta gå över snart!

Åh vad jobbigt! Håller tummarna att hon börjar sova gott igen nu! Kram
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Vi ska ge Elliot en av de nya leksakerna som var tänkt till födelsedagspresent idag istället. Då får han en ny, rolig grej och inte hundra. Han kommer ändå få massor på jul och januari när vi ska ha kalas! Tror det blir roligare än att få allt på en gång.

Om exakt en vecka fyller Elliot år. :)

Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Jo det är klart, men det är mindre än tre år ;) dessutom kan ni ju faktiskt bli gravida innan du är färdig, eller?

Vi har inte bestämt oss om det blir ett uppehåll under studierna eller om det blir efter. Är det krångligt att ta studieuppehåll?

• Momalicious

Vi har också haft som tradition att man tar in granen dagen innan julafton och klär den medan skinkan blir griljerad. Sen äter man julskinka med mos och gröna ärtor och hemgjord senap. Mums! På julafton brukar mamma koka gröt men vi skippar det i år. Förra året råkade sambon bränna gröten så det smakade skit. Och så mycket gillar jag det ändå inte. Och vi tog in granen tidigare för att vi skulle hinna se den ifall Elliot kom tidigare, vilket han gjorde. Skinkan gjorde vi som man "ska". I år blir det tokigt igen men vad gör det! :)

Nu kommer snart sambon hem, så då blir det middag. Hemgjorda köttbullar, potatis, gräddsås och lingon. Mums!

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !