Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Ronja äter
    1dl gröt 6-7
    Frukt 8-9
    1 burk 11
    Mellis frukt smörgås yogurt 14-15
    Vår mat 17 varierar mängd. Älskar kött kyckling pasta pommes Grönsaker. Dissar kokt potatis, sås

• thegoddess

När jag jobbade i hemtjänsten ringde vi lyfthjälp/ räddningstjänsten när dom ramlade.

• thegoddess

Tänder på Ronja tar veckor inland och brukar inte vara nåt om dom brutit igenom. Men det kan ju ta 1-2 veckor innan jag ser att det tex är nya tänder.
    Är det nån som vet om det är utv. Fas runt 15 mån. Ronja har det typiska klänger och grin som hon brukar ha.

• thegoddess

Hon har iof vart så här ett par veckor. Så kanske på väg gå över.
    Ska kolla efter appen

• thegoddess

Efter 10 nu på 4an. Om det vita gifterna hur bra är det för våra barn. Spännande!!

• thegoddess

Tex så var ju givetvis emot att ta bort mjölk och pratade enbart km balanserad kost. Naturläkaren sa att man klarar sig med kslcium från grönsaker.
    Men kolla du inslaget så missar jag inget

• thegoddess

Det är ju olika riktlinjer i olika länder och tom olika landsting så är inte bm i sig dom bestämmer hur allt ska vara heller, givetvis finns det dom som inte passar för sitt jobb men det gör det i alla länder.
    Jag gick privat i Gbg vilket var skit bra. Men jag hade ju inga problem heller förutom fogar. Men bm var svensk och bäst

• thegoddess

Tänderna verkar vara lugna för stunden. Kände innan och tyckte det kändes som 16 st . 2 mer än jag trodde. Men hon gråter till nån gång i halvtimmen. Måste vara intryck och drömmar.
    Ni med dagis barn har ni märkt skillnad?

• thegoddess

Ronja har väl sovit 5 hela nätter sammanlagt sen hon föddes men nu vaknas det hej vilt. Gråter till skruvar sig. Verkar inte ha ont liksom. Måste vara drömmar.
    Jag kan ju iaf inte sova när hon ligger bredvid men orkar inte heller gå upp hela tiden.

• thegoddess

Sånt är segt när man ligger å väntar. Sms är tydligen skit svårt för vissa ibland.
    Rickard är på avtackning på sitt jobb. Vi är aldrig ute så jag ropar inte hem han. Han skickade sms att han skulle ta bussen hem halv 1 men jag sa att kör du på så mycket du orkar. Får väl se när han dyker in. Han slutar ju bara där en gång så. Segast är när man vet att jag får ta natten plus morgonen när man inte sovit nåt.

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !