Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Äter du bra nu? Annars är givetvis kosten bidragande orsak till dåligt immunförsvar med. Kanske knapra lite extra vitaminer, vitlök och honung. och det givetvis i förebyggande syfte.
    Många virus rotar sig i mage och mår magen bra så biter inte viruset lika bra. När jag hade magkatarr var jag sjuk jämt.

• thegoddess

Gud vad skönt att elliot trivs. Ronja trivs med. Hon går väldigt varierade tider pga mitt jobb så det är olika hur hon reagerar. När jag lämnar henne 11 är hon trött och blir ledsen men går över ganska fort. När pappa lämnar 7 är hon pigg och vinkar glatt å säger hejdå och slängpussar. Samma när jag lämnar 8 ibland.

Nu är det tänder här igen. Att dom ska ha så svårt för att komma flera på en gång. Tror iof att det kan vara 3 på g nu.

• thegoddess

Jobbigt med koppor.. Men skönt ha det avklarat. Ronja blir sällan sjuk trots fs. Snorig sen hon började fs i jan men inte direkt sjuk. Det är bara förbannade tänder ständigt. En dag går det sen börjar nästa! Idag bajsat 4 ggr.
    Hon har haft Kräksjuka en gång inte ens då hade hon feber.

• thegoddess

Tim är ju jätte tidig med tänderna! Ronja har 13 14 på g. Dom kommer ju inte på en natt direkt, vissa tog flera veckor. Endel märker inget men här märks dom. Ipren ett par nätter nu. Försöker låta bli men det kommer ju toppar. Alvedon har iaf inte hjälpt.
    Brukar försöka få henne gapskratta när hon ligger ner då brukar man hinna se lite grann. Eller känna med fingret men då riskerar man diverse hugg.

• thegoddess

Skulle inte tagit dop klänning på Ronja nu. Hon skulle inte vilja vara still i famnen heller för den delen.
    Tycker det låter bra det du tänkt ha.
    Vi var på dop i lördags.. Jäklar vad jag kände att ronjas var dåligt planerat. Här var det in i minsta detalj.. Tom matchat klänningar på fadder och mamman och samma tyg på pappans fluga och sonens band i klänningen haha.

• thegoddess

Vi döpte av tradition.. Var på väg att skita i faddrar men blev en bsrndomsvän till Rickard bara för att.. Våra syskon är ändå mostrar osv..
    Vi är ju inte kristna men Ronja kan ju själv välja gå ur när hon blir stor.

• thegoddess

Lillsnurr vi köpte ljusgrön matta till Ronja på Ikea med nån figur på. Lite större variant

• thegoddess

Anna Ronja är likadan! Aktiv till Max!

• thegoddess

Jag kan bara byta på skötbordet. Andra ställen är det ålfasoner. Hon får hålla i nåt spännande. Nu det senaste filar hon naglarna

Ronja har 80-86 i kläder. Hon är förfarande knubbis. Har börjat köpa 92 då jag alltid ligger steget före. Men 92 kommer hon inte kunna ha före sommaren. I byxor kanske men får nog vika upp endel.

På fre är det 15 mån kontroll. Spännande varje gång.

Om man ber Ronja går på tå så gör hon det. Bara chansade så kunde hon visst det!! Fs borde kanske säga vad dom får göra där!

Har haft 5 helvetes nätter, vaknar 1 gg i halvtimmen hela natten typ. Kommer in till oss om vi inte hört henne. Är så förbannat trött på dessa envetna tänder!!!

Ang sjukdomar så har Ronja vart snuvig endel men bara Kräksjuka 1 gång och inte ens då hade hon feber trots det verkade så. Kanske bra immunförsvar.

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !