Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Nästa gång hoppas jag amningen funkar bättre. Jag tror egentligen amningen hade gått bra här med om jag varit lite förberedd, men så som amningen läggs fram så låter det superlätt och det är först efter jag fått Elliot jag överhuvudtaget hört att alla inte har det jättelätt.

Jag hade massvis med mjölk och hade inte ont av att amma heller. Så dumt!:( men nästa gång ska jag läsa ALLT och vara förberedd, för det var såå mysigt att amma när det gick bra, och dessutom är det ju väldigt smidigt att alltid ha maten med sig ju!

• Momalicious

Ja det är så sjukt skönt! Hade nog dött här hemma utan körkort. Så skönt!

Det ska du nog klara! Jag tog det på två månader, det var tufft men värt det. La väl ut ca 9-10 000 på det.

• Momalicious

Ja det är dyrt. Men jag har kompisar som lagt ut det dubbla! Jag hade tur som hittade en väldigt billig och väldigt bra körskola. Körde inget alls privat.

Nej, dom vet inte. Dom har kollat efter hormonrubbningar men hittar inget. Men nu har jag skrivit om mig till en ny BRA vårdcentral så förhoppningsvis kanske jag kan få hjälp!

• Momalicious

Ett tips är att sitta och göra datorprover. De är svårare än själva teoriprovet är. Jag läste bara sånt i boken jag inte förstod, satt verkligen inte och råpluggade teorin i boken. De flesta körskolor har ju så att man kan göra det hemifrån, och det är ju smidigt med bebis(ar) hemma.

• Momalicious

Anna: ja, jag testade omeprazol igår men mådde bara ännu sämre av det. Så knepigt... Ja, hoppas också på det. Alla jag känner som går där är jättenöjda i alla fall!

Lillsnurr: jag drack det förra året, kokade det dock typ 10 minuter för att vara säker på att alkoholen försvunnit. :)

• Momalicious

Nja, det tror jag inte. Man har ju vin i matlagningen och den avdunstar ju snabbt och det är ju mer alkohol i den.

• Momalicious
    LillSnurr82 skrev 2011-11-16 18:54:48 följande:
    Jo jag vet att det finns alkoholfri, men är såld på just blossa därför jag undra. :) tror inte heller man behöver koka det så länge för att den lilla mängd som finns i ska försvinna. Är ju som du säger moma : man lagar ju mat på vin och öl och ger barn direkt. Såg jag tom här om dagen på Nyhetsmorgon i mitt kök, då laga dom någon lunch till en barnfamilj med massa öl i.
    Ska nog kolla upp det där med blossa glöggen i alla fall.. Såå sugen :) älskar julen och allt som hör den till :)

Ja klättra herre Gud.. Agnes är överallt. Klättrar upp i fönster, på bord upp och ner i soffan och sängen. Hon har börjat försöka hoppa i soffan också haha så sött , ett hopp sen trillar hon och garvar!
    Jag tycker också bäst om blossa! Denna tråden startade jag när jag var gravid, kanske kan vara hjälpsamt? Som sagt kokar ju alkoholen bort väldigt snabbt (man dricker ju dessutom inte flera liter glögg åt gången hehe). Jag kokade tio minuter bara för att vara absolut SÄKER!

www.familjeliv.se/Forum-2-8/m53019171.html
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !