Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !
Styrke kramar till dig ludi!
Kommer gå jätte bra Magda!
Styrke kramar till dig ludi!
Kommer gå jätte bra Magda!
Oj vad tänder era pluttar har, Agnes har bara 6 än och verkar inte vara några fler på väg just nu. 4 uppe och 2 nere. Sovmorgon i dag (igen) tack älskade unge.. Så nu ska vi fixa frukost här..:)
Jag har inte ens satt Agnes på kö till dagis. Ska ha henne hemma tills lillasyster/lillebror skolas in så har gått om tid än :)
Är röd dag i dag ( i alla fall i Sverige) därför inte posten kommit. Har oxå helt för mig att du trott flera gånger förr att du varit gravid. Om du nu skulle blivit gravid denna gång så är det väl antagligen ett missfall du fått eftersom du blödde, tyvärr!
Säger oxå som de andra mensen kan bli lustig i bland speciellt om du nu inte sköter din kropp med mat osv. Inte konstigt alls att du bara hade mens 2 dagar i stället för 7 som du brukar. Skengravid kan man ju oxå bli om man tror att man är gravid tillräkligt mycket, det kan oxå rubba menscykeln mycket!
Testen kommer säkert på måndag så då får du ett svar ! Trevlig helg!
Vi har grind nere så Agnes inte kommer upp och en uppe så hon inte kommer ner. Grinden uppe har jag aldrig glömt, men därimot den där nere. Och Agnes hinner upp så himla fort, och ser hon att jag kommer så kryper hon upp ännu fortare och skrattar.. Vi har satt halkskydd i trappen så inte så orolig att hon ska trilla ner och hon är en jävel på att klättra.. Men ändå! I förrgår därimot så trilla en byrå över henne.. I lådan längst ner har hon leksaker, hon hade ställt sig i lådan och fått tag i den översta lådan och fick ut den, så byrån vart övertung och föll... Usch jag skrek (väckte sambon som låg och sov då han skulle jobba natt) men som tur var så var jag nära och hann se och fick liksom fatt i Agnes och drog loss henne.. Så hon skada sig inte och hann inte få hela byrån tyngd på sig som tur var. Hon grät men var nog mest rädd..
Ja vi har säkrat det som vi kommit på att säkra som bokhyllor har vi skruvat fast i väggen osv, våran säng är så låg så den är en enkel match för henne att klättra upp och ner för. Hennes säng har vi lägst ner så den har hon inte försökt klättra ut ur än. När hon gör det så tar vi bort ena sidan på den då det finns en planka att sätta dit på ena sidan då i stället. Men som sagt olyckor händer nog alltid ändå, och dom små olyckorna är väl till för att dom ska lära sig att gör man si eller så så kan man slå sig.
Tycker oxå det är irriterande att man inte kan lägga upp bilder. Jag har ju ingen vanlig dator utan en iPad och kan inte lägga upp bilder med den heller, as irriterande!
I dag håller Agnes och jag på att städa ut julen. Har plockat bort allt på nedre våningen och dammsugit , blev en hel del barr om man säger så. Nu ska jag bara hänga upp nya gardiner och torka golven så är nedre våningen klar. Övervåningen får tas när sambon behagar vakna (han har jobbat natt) .
Du kommer väl få snitt och stort barn även om du skulle bli gravid om två månader när du säger att ni ska börja försöka bli med barn, så förstår inte varför det skulle vara någon skillnad om du är gravid nu? Om du inte vill bli gravid så skydda dig för guds skull.. Men som sagt törst och mer kissande behöver ju inte betyda att du är gravid, inte heller stickningar i brösten och illamående.. Kanske är kroppen som försöker säga att något annat är fel/saknas? Orolig? Gå till doktorn och gör gravtest och en hälsokontroll och vill ni inte bli gravida nu kan du även passa på att be om kondomer, p-piller eller dylikt...;)
Det sägs ju att barn ska sova 14 timmar/ dyng. Så kanske om hon sover ett extra pass på dagen att hon somnar och sover hela natten? Regelbunden sömn = bättre sömn vad jag hört.. Hoppas det går över annars AnnaCL
Suzzy det får han säkert.. Är bara något jag hört man kan gå efter om barnen sover dåligt. Kan bero på för mycket sömn eller för lite. Men sen är det säkert individuellt för alla barn med det oxå.