Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !
Krya på dig moma!
Krya på dig moma!
Haha kollar på en unge i minuten på sjuan..skrattar så tårarna sprutar.. Shit vad jag längtar tills jag ligger där igen. Bästa upplevelsen jag vart med om.
Nu går det ju på sjuan från USA , mycket roligare är det svenska.. :) vet att det är inspelat en ny säsong i alla fall då det är från Linköping (där jag bor) och jag känner några barnmorskor som är med.. Vet dock inte när det ska visas.
Nej jag ska inte vara med. Är inspelat nu efter att jag fick barn. Henne jag känner är nog inte med så mycket, hon har en son som är lika gammal som Agnes så hon var också mammaledig när det spelades in. Men vet hon ska vara med i ett program i alla fall när dom spelar in nån personalfest. Sen är väl antagligen "mina" barnmorskor med som förlöste mig :) ska bli spännande att se i alla fall :)
Grattis Loke :)
Hööks eller börjes är nog billigast skulle jag tro. Jag brukar köpa ridbyxo på Ullared när jag bara ska ha några enkla. Annars köper jag hästsaker på ett ställe som heter travshoppen som ligger utanför stan (Linköping ) eller på sharpman. stövlar och ridskor vill jag gärna prova först.
Jo behöver man inte märkes grejer så finns det ju på typ rusta och dyl till billigare pris.
Åh jag saknar att rida... Längtar tills dagen jag kan börja rida in min lilla prins. Det bästa som finns att rida in och utbilda hästar :) ännu roligare när det är ens egen häst oxå. Red ju in min systers häst åt henne. Men ska nog börja rida lektion på ridskolan när jag klämt ut ungen i magen.. Typ efter sommaren...
Rida är som att cykla 2barns, har man en gång lärt sig grunderna så sitter de i ryggmärgen. Bara att fin slipa och lära sig nya saker sen, för inom ridsporten är man aldrig full lärd! Lycka till!
Ska till Ullared på tisdag, tjohooo vad jag längtar! :D
Nej jag börja rida 2-3 veckor efter att Agnes var född ungefär och red tom sommaren 2011 då min gamla häst blev för dålig att rida på. Sen tog jag ju bort henne nu innan jul. Så har bara hennes bäbis kvar som är född juni-2010. Så honom ska jag hänga in innan jul tänkte jag för att sen rida in honom i början av 2013, då jag vill vara med i 3-års testet med honom som är i april-maj någon gång. Jag gillar mest oskodda ridbyxor, de är skönast att ha på sig. Annars helskodda om man rider mycket dressyr.
Jo jag red när jag var gravid med Agnes, ungefär halva graviditeten men på slutet red jag bara lättare pass. Nu har jag ju inte haft någon häst att rida :( "fölet" tog det bra eftersom han var över året när hon gick bort så hade han ju ändå fått lång tid tillsammans med henne. Han stod i egen box och träffa henne bara i hagen sen han var ca 6 mån. Han har ju kvar sina kompisar som är jämngamla med honom som han leker med i hagen.