• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Tankar)
    Anonym ((.....)) skrev 2019-06-23 21:02:48 följande:
    Så hur triggar du beteendena? Är du nöjd med reaktionerna?
    Finns ju en massa sätt, läs en psykologi 101-bok :) Det kan vara kortsiktigt tillfredställande ja...men det är ett fult beteende, händer bara om jag känner mig sårad egentligen. Vill ju mycket hellre vara ärlig och positiv, det är ju någon jag verkligen vill väl. Så det är väl sånt där som känns skönt just i stunden men som jag ångrar sen, föredrar alla gånger mig själv just som jag är..
  • Anonym ((.....))
    Anonym (Tankar) skrev 2019-06-23 22:17:27 följande:

Finns ju en massa sätt, läs en psykologi 101-bok :) Det kan vara kortsiktigt tillfredställande ja...men det är ett fult beteende, händer bara om jag känner mig sårad egentligen. Vill ju mycket hellre vara ärlig och positiv, det är ju någon jag verkligen vill väl. Så det är väl sånt där som känns skönt just i stunden men som jag ångrar sen, föredrar alla gånger mig själv just som jag är..

Ja haha så kan man också göra! Men jag är säker att hon känner för dig som du skriver och att du också hjälper henne att växa som person. Den jag har varma känslor för får mig att vilja bli en bättre människa.
  • Anonym (Tankar)
    Anonym ((.....)) skrev 2019-06-21 21:14:09 följande:

Om du tänker på mig ikväll, lajka en gammal instagrambild på mitt konto ikväll, eller innan det blir morgon ;)

Fick du nån lajkning av en gammal instagrambild förresten? Har du fått det tidigare av den här personen du gillar? :)
  • Anonym ((.....))
    Anonym (Tankar) skrev 2019-06-24 19:37:42 följande:

Fick du nån lajkning av en gammal instagrambild förresten? Har du fått det tidigare av den här personen du gillar? :)

Mm fick ingen.. trist :) en gång fick jag nån lajk typ kl 02 på nån äldre bild. En gång lajkade jag en gammal bild i hans insta.
  • Anonym (Tankar)
    Anonym ((.....)) skrev 2019-06-24 20:10:04 följande:
    Mm fick ingen.. trist :) en gång fick jag nån lajk typ kl 02 på nån äldre bild. En gång lajkade jag en gammal bild i hans insta.
    Mm..tråkigt ja. Det är ju annars ett bra tecken att du fått en sån där lajkning vid den tiden ;) Mindre kul när man själv *kan* ha gjort så själv och frenetiskt tar bort den...och kommer på att det inte spelar nån roll alls ;)
  • Anonym ((.....))
    Anonym (Tankar) skrev 2019-06-24 21:35:56 följande:

Mm..tråkigt ja. Det är ju annars ett bra tecken att du fått en sån där lajkning vid den tiden ;) Mindre kul när man själv *kan* ha gjort så själv och frenetiskt tar bort den...och kommer på att det inte spelar nån roll alls ;)

Varför spelar det ingen roll? Typ att det syns ändå? Har du gjort så? :D stå på dig! Hon blir säkert jätteglad, det blev jag när det hände. Jag hade en jättetrevlig dag idag, hade inte sett honom på ett tag och jag fick umgås lite. Det var skönt.
  • Anonym (Lite anonym)

Fick höra att du nyligen själv blev bemött av någon på samma sätt som du behandlat mig, och säkert flera andra, och att du inte reagerade så bra på det. Hoppas bara att du är mogen nog att inse hur det känns för oss andra när du gör precis samma sak? I och med din ålder så borde du kunna det, men jag är dessvärre inte så säker. För visst kändes det jobbigt? Så känner de flesta andra också... Så snälla, väx upp och hantera sånt här bättre än att såra folk och sedan bete dig som att det inte är ditt problem att folk reagerar på det...

• Anonym ((.....))

Vad het du är med dina breda axlar.

• Anonym (Missanonymtoday)

Tanken på att aldrig mer träffa dig gör ont. Du bor fortfarande i mina tankar. Och du vet inte ens om mina känslor för dig, om jag inte var uppenbar, förstås.

• Anonym (Blå)

Fattar du hur du påverkar mig rent fysiskt? Att jag har hjärtklappning i hissen på morgonen och att det känns som elstötar i mig att se dig eller höra din röst. Och så måste jag behärska mig... Plågsamt.

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!