• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Galet förälskad)

Dina rädslor skrämmer mig... Ibland blir jag rädd för att din rädsla handlar om mig men sen inser jag att det du säger är det du menar. Du är rädd för vad andra ska tycka och tänka om oss! Du är rädd för vad dina föräldrar ska säga när de får veta att den du träffar inte är vad de förväntar sig, du är rädd men inte för hur andra ser på mig, utan hur andra ser på oss...

Och jag är rädd för att det som är vi inte är på riktigt... Det som är vi skrämmer mig på andra sätt än det skrämmer dig.

Kom, ta min hand. Vi kan övervinna våra rädslor, tillsammans, om du vill, om du vågar... Annars besegrar våra rädslor kärleken. Kom, vi låter kärleken besegra allt!

• Anonym (där floden flyter förbi)
    Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-07-04 22:49:00 följande:

Dina rädslor skrämmer mig... Ibland blir jag rädd för att din rädsla handlar om mig men sen inser jag att det du säger är det du menar. Du är rädd för vad andra ska tycka och tänka om oss! Du är rädd för vad dina föräldrar ska säga när de får veta att den du träffar inte är vad de förväntar sig, du är rädd men inte för hur andra ser på mig, utan hur andra ser på oss...

Och jag är rädd för att det som är vi inte är på riktigt... Det som är vi skrämmer mig på andra sätt än det skrämmer dig.

Kom, ta min hand. Vi kan övervinna våra rädslor, tillsammans, om du vill, om du vågar... Annars besegrar våra rädslor kärleken. Kom, vi låter kärleken besegra allt!

varför inte säga det direkt till personen?
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-07-04 22:49:00 följande:

Relevanta rädslor, alla dom där...och bra motmedel, mod & kärlek :)
  • Anonym (Tankar)
    Anonym ((.....)) skrev 2019-06-30 22:46:26 följande:

Nja. Nu har jag bestämt. Jag ska flytta ut, vi ska separera. Trist att det blev så.

Men även om det är tungt när det inte funkar så lär ju det här öppna upp för mannen du tänker på...hur blir det ned det? :)
  • Anonym (Blå)

Saknar att inte få träffa dig nu på ett tag. Ska göra allt för att peppa mig själv och våga lite mer när vi ses igen. Bara så att du vet - jag vill ha dig nåt helt galet.

• Son94

Idag när du nämnde det där ?sprutet i bilen? höll jag på att coola av. Skulle vilja att vi båda tagit fram och sprutat något annat då. Fantasien tar kål på mig. Vill att du ska veta iallafall.

• Anonym (ki)

Förlåt för tusende gången för att jag lade mig i. Jag har förstått din ilska och drar mig tillbaka igen. Du vet att jag bara vill dig väl. Hoppas du kan tänka på det när du är som mest arg. Kram

• Anonym (Miss U)

Borta, helt borta. Klump i halsen och tårarna rinner. Jag undrar vad som hände, kommer aldrig att få veta. Behövde dig för att känna något och lämna. Men nu är du borta.

• Anonym (Chilla)
    Anonym (Miss U) skrev 2019-07-13 23:30:06 följande:

Borta, helt borta. Klump i halsen och tårarna rinner. Jag undrar vad som hände, kommer aldrig att få veta. Behövde dig för att känna något och lämna. Men nu är du borta.

Ta det lugnt bara! Oroa dig inte.Allt kommer ordna sig
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!