• Anonym (at your service!)

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

Jag börjar.

Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

"Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

Din tur. Kör hårt! Skrattande    

• Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Smaka lite..)
    Anonym ((VidVattenfallet)) skrev 2019-05-10 22:06:01 följande:

Haha det är verkligen inte jag. Men ja, det e läskigt det där med att öppna pandoraas ask

Det förstod jag redan ;)

Ja, men ändå så blir man så frestad att göra det. Men hade jag haft mer att gå på så hade jag nog tagit det steget. Att ta lite mer plats och våga. Men det känns som att känslorna har svalnat... inte från min sida men från hens sida. Jag hoppas jag har fel men är rädd för att min känsla stämmer... tyvärr. Bara acceptera läger och gå vidare....
  • Anonym (Smaka lite..)
    Fringe skrev 2019-05-10 22:10:22 följande:

Det var roligt att för en liten stund fantisera om att du faktiskt kunde vara människan i mina tankar. Men det är du ju självklart inte, vilket just detta visar att du inte är.

Visst är fantasin härlig men verkligheten ännu härligare. Hoppas att du får uppleva din person så som du önskar.

Jag kommer ändå försöka bara vara, kanske ta lite avstånd från personen eftersom det är smärtsamt och jobbigt stundvis. Jag orkar inte med det just nu.. märker att jag tappat fokus och har svårt att se klart. Personen visar inget mer än blickar .. och nästan endast arbetsrelaterade samtal, dom få tillfällen då vi samtalar. Jag hade förhoppningar där ett tag om att personen skulle våga mer än så ... men det verkar inte som det. Jag blir frustrerad över dessa tankar .. hit och dit. Jag vet att intresse finns, men det kanske inte är tillräckligt nog för hen att ta ett ytterligare steg.

Vill hen ha mig så kommer hen visa det ...... och efter beslutet i går så förstod jag att hen kanske ändå vill ha mig i närheten.. men jag vill inte bara vara i närheten. Jag vill ha mer men mitt tålamod håller på att ge vika...

Vill personen något så får hen visa det tydligt...
  • Fringe
    Anonym (Smaka lite..) skrev 2019-05-10 22:35:21 följande:

Visst är fantasin härlig men verkligheten ännu härligare. Hoppas att du får uppleva din person så som du önskar.

Jag kommer ändå försöka bara vara, kanske ta lite avstånd från personen eftersom det är smärtsamt och jobbigt stundvis. Jag orkar inte med det just nu.. märker att jag tappat fokus och har svårt att se klart. Personen visar inget mer än blickar .. och nästan endast arbetsrelaterade samtal, dom få tillfällen då vi samtalar. Jag hade förhoppningar där ett tag om att personen skulle våga mer än så ... men det verkar inte som det. Jag blir frustrerad över dessa tankar .. hit och dit. Jag vet att intresse finns, men det kanske inte är tillräckligt nog för hen att ta ett ytterligare steg.

Vill hen ha mig så kommer hen visa det ...... och efter beslutet i går så förstod jag att hen kanske ändå vill ha mig i närheten.. men jag vill inte bara vara i närheten. Jag vill ha mer men mitt tålamod håller på att ge vika...

Vill personen något så får hen visa det tydligt...

Vad var det för beslut igår?
  • Anonym (Smaka lite..)
    Fringe skrev 2019-05-10 22:46:26 följande:

Vad var det för beslut igår?

Det tänker jag inte berätta.. för det skulle avslöja mig. Nog för att jag inte tror att personen skulle se..
  • Anonym (Galet förälskad)
    Anonym (Tankar) skrev 2019-05-10 22:10:05 följande:

Givet!! ;) men kanske mer spännande saker än så...spanar hursomhelst..

Går det bra annars?

Hur bra som helst! Förtränger känslor och blundar så hårt jag bara kan. Kanske försvinner hon då? Säger jag nu och vaknar i natt av en dröm om henne och förnimmer hur det skulle kännas att...

Annars? Torrt och fint i gräset?
  • Anonym (där floden flyter förbi)

glatt väder idag! ska vi kanske bada i vårfloden nu, eller vänta?

• Anonym (Tankar)
    Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-05-10 22:55:48 följande:
    Hur bra som helst! Förtränger känslor och blundar så hårt jag bara kan. Kanske försvinner hon då? Säger jag nu och vaknar i natt av en dröm om henne och förnimmer hur det skulle kännas att...

Annars? Torrt och fint i gräset?
    Hmm..såpass...blev det någon bra dröm då? :) Har du funderat på att kommunicera att du är singel..eller vet hon redan det?

Jo, trivs bra jagandes i gräset. Eller gjorde tidigare iaf och kommer att göra om ett tag igen ;) Kommer eventuellt att bli en förändring som gör att jag kommer att vara tvungen att hantera den här situationen bättre framöver. Så mindre hetsigt humör och mer...konstruktivt hanterande. Nåja...;)
  • Anonym (Galet förälskad)
    Anonym (Tankar) skrev 2019-05-11 23:45:54 följande:

Hmm..såpass...blev det någon bra dröm då? :) Har du funderat på att kommunicera att du är singel..eller vet hon redan det?

Jo, trivs bra jagandes i gräset. Eller gjorde tidigare iaf och kommer att göra om ett tag igen ;) Kommer eventuellt att bli en förändring som gör att jag kommer att vara tvungen att hantera den här situationen bättre framöver. Så mindre hetsigt humör och mer...konstruktivt hanterande. Nåja...;)

Absolut, men är trött på drömmar nu. Vill uppleva! Vet inte hur jag skulle kunna säga det riktigt. Oh du, på tal om badboll, jag är singel!

Konstruktivt handlande låter ju positivt och spännande!
  • Anonym ((VidVattenfallet))
    Anonym (Smaka lite..) skrev 2019-05-10 22:19:28 följande:

Det förstod jag redan ;)

Ja, men ändå så blir man så frestad att göra det. Men hade jag haft mer att gå på så hade jag nog tagit det steget. Att ta lite mer plats och våga. Men det känns som att känslorna har svalnat... inte från min sida men från hens sida. Jag hoppas jag har fel men är rädd för att min känsla stämmer... tyvärr. Bara acceptera läger och gå vidare....

Är du en person som inte tar för mycket plats? I det avseendet är du lik killen jag tänker på. Du nämnde tidigare att din crush skulle ta ytterligare ett steg. Låter som om hon redan har tagit ett tydligt steg nångång, visat dig var hon står?Eller han. Gillar du när hen jagar dig kanske, att du inte svarar på närmanden ;)
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Galet förälskad) skrev 2019-05-12 07:23:45 följande:
    Absolut, men är trött på drömmar nu. Vill uppleva! Vet inte hur jag skulle kunna säga det riktigt. Oh du, på tal om badboll, jag är singel!

Konstruktivt handlande låter ju positivt och spännande!
    :) Beror ju på vilken typ av relation ni har. Du kan nämna att du på sikt funderar på att skaffa ett nytt hus etc. eftersom du inte kommer att leva med din man framöver. Bostäder pratar man kanske om ändå, är ju ganska light liksom? Jag hade ju absolut noterat vad det kan innebära om jag hörde det, utan tvekan ;)

Så kan man se det..klart enklast för mig är artigt ignorerande och det skulle jag inte längre kunna göra på samma sätt om det blir så som jag vill. Konstigt att sånt här kan bli så svårt, jag brukar inte ducka för att prata om saker. Men det här är verkligen en elefant som bara finns där. Men jag får ju helt enkelt lösa det.
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!