Inlägg från: Tösabiten88 |Visa alla inlägg
  • Tösabiten88

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Här har vi haft förskyldningar och magsjuka, dock som tur är inte alla samtidigt. peppa peppa.

annars har vi klarat det rätt bra men vi kanske hade haft det värre om de minsta var på dagis också.

Hoppas ni nu får vara friska ett bra tag framöver och grattis till bebisen i magen   

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • Tösabiten88
    ungmammatillflera skrev 2013-05-27 20:24:08 följande:
    har oxå 3barn på 3 år .. känns väldigt bra ändå .. hade dock väntat med 4e barnet (3barnet, med samma pappa) ..
    väntat med fyran? du ska väl snart ha? :)
  • Tösabiten88

emelie: ja det är svårt att säga hur länge. Det bero ju på hur barnen gå ihop och hur rummet ser ut. Det går kanske dela av med en bokhylla när de är större osv.

ungmamma: Ska du separera?. Det lät inte roligt. Jag vet bara hur det känns att vara ensam från morgon till sena kvällar nästan 7 dagar i veckan, så jag har ju lite och falla tillbaka på när karlen kommer hem igen.

Sabrina: jisses, hur skriver du?. Jag fattar ingenting.

Tilj: Det låter som du fick det bra i stugan ändå :)         

• Tösabiten88

ungmamma: vad tråkigt att det ska gå så långt och med bebis i magen. hur gamla är barnen?

Loanna: grattis och hej :)

Tilj- nej, det är alltid lika trevligt när du skriver.

Jag tro min ena dotter är sängvätare. Hon är snart ½år och är torr om dagarna sedan ´1år tillbaka. Hon var väldigt envis att hon skulle ha blöjan. Hon går och lägger sig och kissar på toan och hon är kissnödig när hon vaknar på morgonen och kissar på toan, men någonstans mitt imellan så kissar hon utan att märka det.
    Någon som vet hur man få bukt på det? läste att man får hjälp vid 6års ålder.

• Tösabiten88
    EQ85 skrev 2013-05-30 13:38:43 följande:
    Hej tjejer.
    ser att tråden är aktiv här. vad härligt
    här har vi sjukstuga IGEN. som tur är så ska vi börja utredningen av hennes immunförsvar om 2 veckor. 
    för nu har vi låtit henne at utevila, och spendera så mkt tid som möjligt ute när hon är på förskolan.
    nu fick hon ögoninflammation och röd hals, röda öron, en snabbsänka på 20 tydde på virus men läkaren sa att vi kör antibiotika ändå med tanke på blodförgiftningen för 1 månad sedan.
    så jag är hemma med tjejerna och kör grabben till förskolan på morgonen.
    ikväll ska jag träna så det blir att göra maten vid 16 så den är klar när sambon kommer hem.

det här med egentid... det är ett pussel.
    jag gör frukostmackorna på dagen till nästa morgon, gör middag vid 16 och så att det räcker i 2-3 dagar (så jag kan träna 2 ggr i veckan). när jag kommer hem från träningen tar jag nattning med alla 3 barnen och sambon drar och tränar.
    våra kids är 1,5 år, 6 månader och grabben på snart 6 år
    det är ett eviiiigt pusssel  
    usch det låter inget vidare med lillflickan :/ få hoppas ni får reda på lite mer fakta under utredningen.

här finns min lilla egentid när jagåker och veckohandla varje vecka, fast jag har den minsta med ändå :) så lite tid när man checkar in här under tiden man vakar på alla :)
    ungmammatillflera skrev 2013-05-30 09:47:16 följande:

Min äldsta blir 5 år nu i augusti (från tidigare förhållande), vår äldsta dotter blev 3 år i februari och vår yngsta blir 1 år nu i juni och bebis är beräknad till september .. så känns inte alls bra .. jag har bett honom ändra på sig då jag verkligen försökt och velat få det funka .. men nu känner jag att jag orkar ej mer psykiskt ..
    Gör inget förhastat som du kommer att ångra som också går över dina små barn. Ta ett ordentligt prat med killen din utan att gasta på varandra och ett litet tips är att inte anklaga honom eller säg hur dålig han är utan mer vad du tänker och känner och fråga honom hur han tycker och tänker.

• Tösabiten88
    Emelie 1987 skrev 2013-06-02 18:47:56 följande:
    Tack!
    Grattis , vad skoj :)
  • Tösabiten88

åh jisses vad jag har missat härinne :(

Få in och läsa mer ikväll om jag får tid. Vi håller på och måla om huset när det fina vädret tillåter.

Vi har också varit på vårat första sommaravslutning i skolan. Det var jätte fint. :)

Angående trotsen så har väl den börjat vid 2 och fortsätter ännu, eller nja 7åringen kanske inte trotsar utan tro hon är så stor att hon vet och kan allt. Hon ger oss många prövningar om dagarna.
    Minsta är numera 11mån, vet inte vad den tiden tog vägen men jag fortsätter att njuta. :)          

• Tösabiten88

Tilj: hoppas du snart mår bättre. Här är man lite kyld också :(

Madde: skoj med marknader, Vi har varit på en i Maj då åkte vi karusell det mesta :) ungarna var vilda som sjuttan och skulle åka allt, hehe.

Här nu ska tre av barnen med farmor och farfar och campa till imorgon då resten av oss ska dit och grilla. I helgen jobbar Maken.
    Vi ska en runda på middag hos makens farmor också :)       

• Tösabiten88

Nope, jag har inte pluggat med småbarnen då jag antagligen inte hade hunnit plugga nått om kvällarna.

Tilj: skönt att du börja krya på dej igen :)

babydoll: grattis till 4åringen.  barn på 4år är ju pga av tvillingarna, så lite fusk är det allt, men jag tävlar inte hur många barn vi har i denna tråden utan ge tips och råd osv.  

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)