Inlägg från: Tösabiten88 |Visa alla inlägg
  • Tösabiten88

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Från barn 3 till barn 4 var inte så mental förändring kanske mer praktiskt kanske. En 7sittsig bil hade vi redan med nummer tre så där vär inte något problem heller.  Mer kläder blev det då vi fick en pojke till våra 3 töser vi hade innan. Det hittade vi mycket på bytardagar osv så det var inga problem heller. Matkostanaderna är väl det som kan skena ju fler barn man har. Med blöjor, ersättning, välling och de stora kanske är inne i en växtperiod och äter mer.
    Mentala förändringen var från 0 till 1barn kan jag tycka. från nummer 4 till 5 vart ingen jätte skillnad heller. 

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • Tösabiten88

Grattis till Lillebrodern.. Hoppas det gick bra :)

Här var det första skoldagen på det nya året. Flickan ar längtat så efter sina kompisar.
    Julen är dock kvar ännu i stugan och förbli till helgen. Jag städar ett rum från golv till tak i taget.
    Granen åkte redan någon dag efter nyår.

babydoll: här är mina hemma förutom hon som går i skolan.          

• Tösabiten88

zargenta: underbar bild :) tycker han ser ut som en wilmer eller isaac :)

babydoll: alla redan?. jisses.   

• Tösabiten88

AAEW : grattis på din dag :)

Här går det undan oxå. Det har varit ett stort kalas för tre i familjen. Maken 26år och två av barnen som fyllde 5år och fyller 2år på onsdag.
    Nu blir det inte mer kalas förrän i April.:) Skolan är igång för största flickan och hon går öven på redskapsgympa. Det är mycket skjutsande till vänner oxå.

Annars är det trots överlag här som gäller. Har man 5 barn mellan snart 7 och 0år så får man ta det som en självklarhet här. :)

• Tösabiten88
    tilj75 skrev 2013-02-04 12:48:07 följande:
    Jag måste bara få tala om att vi fått läkartid till Mika!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    På måndag får han komma in till ortopeden. Börjar liksom hoppas på att han kan få hjälp. Kan lova att glädjetårarna sprutar =)

Skrev ett mail till ortopeden för några veckor sen och frågade om remissen och fick till svar att väntetiden är fortfarande 12 månader. Svarade med ett mail om hur ont han har och hur mycket det påverkar familjen bla bla. Fick inget svar alls på två veckor, trodde inte jag skulle få nåt svar alls, sen i fredags så kom ett mail som sa att hon skickat en tid på posten till honom, kom idag. Jag kan inte fatta det!!!!!!!!!

vad underbart :) härligt!
  • Tösabiten88

snowinsummer: Vi bodde i lägenhet innan och vi hade då en emmaljunga twin city cross som vi fick ställa i trapphuset där vi gick in. Det fanns plats under trappen där.
    Nu har vi en baby jogger dubble city mini som visserligen bara är extravagn  men finns en nyare nu som är mer bättre men är lika smidig.

Här har skolan börjat igen efter sportlovet :) flickan var alldeles uppåt väggarna imorse när vi åkte.
    annars mår vi bra här efter en förskyldning som härjade hä innan.

tilj: oj nu är det nära :) skickar en kom igång sparkt till dej.          

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)