• februari72

Hur många försök har du gjort?

Hur många ÄD har du gjort? Färska/frysta? Blev du gravid? Fick du barn? Vänligen svara, intresserad av att veta!

• Svar på tråden Hur många försök har du gjort?
  • Nahoj23
    MrsCecilia skrev 2011-10-21 06:55:01 följande:
    Vaddå lätt? Jag har försökt fått barn i 12 år. Nu tvingas jag åka utomlands för att få hjälp att få barn eftersom vi använt oss av vår enda gång vi får göra i Sverige. Vi har inget val, jag kan inte få barn på nåt annat sätt, varken med IVF eller adoption.

Så lätt är det verkligen inte utan tårar, sorg, mycket pengar och hårt slit .
    Förstår!
    Lycka till!
    Kram
  • Fröken Bus

Hej!

Har ni som gjort ÄD brytt er om donatorns blodgrupp eller har kliniken tagit upp detta? Jag tror inte att vi ens pratat om det?

Jag vet att jag frågade här på reproduktionscentrum i Uppsala och då sa de att det inte spelar någon roll om donatorn har samma blodgrupp som mig.

Vad har ni hört? Jag är 0 RhD- och det är väl lite ovanlig blodgrupp?!

Mvh Fröken Bus

• villsågärna38

På Huddinge säger de också att det inte spelar någon roll med blodgrupp. Men förstår varför du funderar. För oss funkade det ju inte förrän med tredje donatorn, varför kan man ju undra? Vi har ju även manlig faktor och gör isci, är det kanske makens spermier som gjort att vi misslyckats tidigare med unga och friska donatorer som båda även har barn? Den donatorn vi hade nu är äldre (över 30) och har också barn och av någon anledning har jag nu blivit gravid två ggr med hennes ägg även om vi fick ma första gången. Är det inte donatorn eller makens spermier så måste det ju vara jag. Här kan ja ju ha immunoloigiska orsaker som spökar eftersom jag börjar bli till åren (har du läst boken Is your body babyfriendly?) Det som skiljer sig åt i behandling de sista tre gångerna (dvs även med donator två:s ET då vi misslyckades) är att jag tagit 15 mg prednisolon (cortison, för att dämpa immunförsvaret) och innohepsprutor istället för trombyl (förebygger missfall). Kanske är det vad som varit avgörande för oss. Har du inte testat det ännu så tycker jag def att du ska göra det iaf. Man tvistar om prednisolon har någon effekt om dosen är under 15 mg och innohep och fragmin är erkänt mer effektivt än trombyl. Nåväl, kommer väl aldrig att få reda på vad orsaken är men går det vägen denna gång för oss så är jag glad att jag iaf vågade testa tilläggsmediciner. Kram

• lyckligtlottad1982

ÄD ET negativt
    FET 1 negativt
    FET 2 negativt

• februari72

Vi har efter min senaste uppdatering gjort ett ET som blev negativt och har ett allra sista FET i frysen.

• Miep

Här är mina resultat:

ÄD 1 positivt, barn fött 2010
    FET 1 negativt
    FET 2 negativt
    FET 3 negativt

ÄD 2 negativt
    FET 1 positivt, barn förhoppningsvis 2012

• Lillsudd

Uppdaterar mig...

3 frysförsök med dubbel donator (embryodonation av överblivna IVF-embryon):

1: Gravid men sent missfall
    2: Kemisk graviditet
    3: Gravid... (8+6 nu)

• Mettebus

3 inseminationer - negativt
    5 IVF färskförsök - negativt
    3 IVF FET - negativt
    1 ÄD (EGV, Riga) färskförsök - negativt
    1 ÄD FET - TD 3/2 2012

och jag vill betona att detta är allt annat än lätt, efter en sådär 7 år i denna cirkus utan att ens ha blivit gravidaRynkar på näsan samtidgt som kollegor och vänner tycks spotta fram ungar på löpande band. Vi får inte adoptera eftersom maken är över 43, så det enda som återstår är ÄD utomlands. 

Svar på tråden Hur många försök har du gjort?