Hur många försök har du gjort?
Hur många ÄD har du gjort? Färska/frysta? Blev du gravid? Fick du barn? Vänligen svara, intresserad av att veta!
Hur många ÄD har du gjort? Färska/frysta? Blev du gravid? Fick du barn? Vänligen svara, intresserad av att veta!
6 ivf:er varav två ledde till att vi fick tillbaka ägg. Blev gravid en gång och fick MA i v.14.
ÄD1: Avbruten behandling, var mottagarpar 2 (Huddinge) och fick inga ägg.
ÄD 2: Fyra ägg befruktade och av toppkvalitet - ledde till ett ET och tre FET, ingen graviditet. (Huddinge)
ÄD 3: ET, ej gravid. Vi odlade vidare de övriga äggen för att få frysta blastocyster men de utvecklade sig inte på bra sätt och gick inte att frysa. (Huddinge)
ÄD 4: Tre ägg befruktade och av toppkvalitet. ET, gravid, MA i v.8. FET nr 1, gravid, nu i v.9. (Huddinge)
Tack för alla svar! Det syns ju att det finns hopp =)
Själv har vi gjort: ÄD 1: blödning så det blev fryst försök senare, negativt.
nr 2: klarade inte upptiningen
nr 3: fryst försök, negativt
ÄD: 2 avbröts p.ga. för få ägg (mottagarpar 2)
ÄD 3: 2 färska, negativt.
ÄD 4 avbrutet från donatorn
Väntar på sista donationen, sedan har vi förbrukat våra 6 poäng.
STORT grattis alla som lyckats! Kämpa på alla ni andra! KRAM
1 färskförsök Negativt
2 frysförsök"2 blacocyster 5 dgrs odliing. Gravid
Bägge i Tjeckien
Jag har numer ingen äggproduktion alls så jag är i förtidigt klimakterium.
Blev 2006 spontant gravid, så då fanns det iaf nåt ägg kvar. Men det slutade i MA. Hormonnivån var låg så det var väl egentligen inte konstigt att det gick åt skogen.
I sverige dräller det inte av donatorer direkt. Vi hade tur som hade en egen donator (fick inte hennes ägg utan en anonyms) och då behövde vi bara vänta i ett år. Detta var 2006-2007.
Lätt och lätt... Vi har köat och hållt på med detta i fem år nu, och har alltså ännu inte fått det sista försöket. Vi behandlas i Sverige sedan ger vi upp äggdonation för vi orkar inte mer. Det finns få donatorer och det är MYCKET som ska klaffa. Efter 6 poäng är det slut på hjälpen och vi kan inte betala för fler försök som vid IVF. Jag har haft 6 missfall och utredningen har visat att det är fel på mina ägg.