• Lillsudd

Hur många försök har du gjort?

2 frysförsök med dubbel donator (embryodonation). Blev gravid på första försöket men förlorade barnet i sent missfall. Kemisk graviditet på andra.

• Lillsudd
    Kärlekens gåva skrev 2011-10-20 18:15:47 följande:
    Hej, kommer en knepig fråga... äggdonation? har ni tagit emot ägg från annan eller är det någon annan som bär ert barn.. lust att svara?
    Äggdonation är vad det låter som - ägg har donerats av en annan kvinna (eller i mitt fall embryodonation - embryon har donerats av ett annat par)

Att bära någon annans barn kallas surrogat eller värdmödraskap.
  • Lillsudd
    Kärlekens gåva skrev 2011-10-20 21:57:22 följande:
    Aha.. är det så lätt att få äggdonationer, det trodde inte jag. Men ni alla som är här.. kan ni inte få några ägg alls, eller är de för dåliga...  :(
    Lätt? Pjaa... I Sverige är köerna låååånga och är man singel har man öht inte rätt till vård, men betalar man och reser utomlands vilket många här gjort så visst är det väl hyfsat "enkelt".

Det är nog olika om vi kan få ägg eller inte. Jag har dålig äggreserv vilket betyder att det är få ägg kvar trots att jag i sammanhanget är ung, och av dem är många dåliga. Det brukar gå hand i hand. Jag kan få ut 3-4 ägg vid IVF men har bara 50% i återföringsstatistik (dvs 2 av 4 så har mina embryon dött i labb mellan utplock och insättning)
  • Lillsudd

Uppdaterar mig...

3 frysförsök med dubbel donator (embryodonation av överblivna IVF-embryon):

1: Gravid men sent missfall
    2: Kemisk graviditet
    3: Gravid... (8+6 nu)

Svar på tråden Hur många försök har du gjort?