• februari72

Hur många försök har du gjort?

Hur många ÄD har du gjort? Färska/frysta? Blev du gravid? Fick du barn? Vänligen svara, intresserad av att veta!

• Svar på tråden Hur många försök har du gjort?
  • Leiben

1 ÄD efter otaliga ivfer. Blev gravid och har nu barn.

Lycka till!  

• Lillsudd

2 frysförsök med dubbel donator (embryodonation). Blev gravid på första försöket men förlorade barnet i sent missfall. Kemisk graviditet på andra.

• Ester03

1 ÄD som lyckades (två embryo insatta varav ett blev ett barn) sedan och ett ÄD flysförsök (endast ett embryo) som misslyckades. 10 vanliga IVF med negativt resultat innan dess.

• BollanB

Tre försök, inga barn.

ÄD1 : ett färskt embryo insatt, negativt.
    ÄD2: två färska embryon insatta, negativt
    ÄD3: två upptinade embryon insatta, positivt, men ofostrig graviditet upptäcktes i v 7

• kaprifol66

ÄD 1:  3st 5-dagars blastocyster färskt, negativt
    ÄD 2:  3st blastocyster frysta, negativt
    ÄD 3:  3st 5-dagars blastocyster färskt, negativt
    ÄD 4:  2st 5-dagars blastocyster färskt, POSITIVT!!!!!!

Är nu i vecka 30!!

• NKmamma

2 färskförsök och 1 frysförsök. blev gravid vid andra och sista färskförsöket.

Jajamen
  • Fröken Bus

Hej!

4 inseminationer, negativt

3 IVF, negativt

ÄD 1: ET 2 embryon positivt, MF v 8

ÄD 2: FET 2 embryon, negativt

ÄD 3 FET 2 embryon, negativt

Vad har ni gjort för tester när det inte fäster? Har 2 embryon kvar, men om vi ska göra en ny ÄD senare funderar jag på om blastocystodling kan vara något för oss, inte provat det.

Kaprifol66, tänk att det gick till slut! Gjorde ni något speciellt sista gången?

Grattis till er med barn och graviditeter!!

Kram Fröken Bus

• kaprifol66

Fröken Bus - de 3 första ÄD gjordes på samma klinik. Den 4e bytte vi klinik.
    Vid de 3 första ÄD tog jag 20mg prednisolon (kortison), fragmininjektioner (blodförtunnande) och trombyl, utöver standardmedicinerna som behövs vid ÄD. Vid 4e försöket skippade jag ALL extra medicinering efter ett långt samtal med min ivf-läkare här i Sverige. Vad jag kan säga nu med säkerhet är att jag inte har blivit hjäpt av extramedicinering för att bli gravid. Oddsen borde dessutom ha varit bättre vid de tre första behandlingarna eftersom man satte in TRE blastocyster varje gång, medan man på den nya kliniken "endast" satte in TVÅ.

Svar på tråden Hur många försök har du gjort?