• Nahoj23

Hur många försök har du gjort?

MrsCecilia skrev 2011-10-21 06:55:01 följande:
    Vaddå lätt? Jag har försökt fått barn i 12 år. Nu tvingas jag åka utomlands för att få hjälp att få barn eftersom vi använt oss av vår enda gång vi får göra i Sverige. Vi har inget val, jag kan inte få barn på nåt annat sätt, varken med IVF eller adoption.

Så lätt är det verkligen inte utan tårar, sorg, mycket pengar och hårt slit .
    Förstår!
    Lycka till!
    Kram
  • Nahoj23

När jag läser om er alla här inne blir jag nästan gråtfärdig. Sitter själv på ruvardag 12 med noll symptom.
    Första ÄD blev avblåst då vi var mottagarpar nr2 och inte fick några ägg. ÄD 2 fick de avbryta donatorn då hon inte gav några ägg, de gav mig då frysta ägg som de precis har jobbat upp ett litet lager av.

Jag har ätit hormoner sedan i juli och mår skit, jag fattar inte hur ni orkar göra så många försök, det är så in i helvete jobbigt psykiskt för att inte tala om vad kroppen går igenom med alla hormoner.

Tycker ni alla här inne är enormt tappra och fyllda av mod och trots att man mår som man mår och trots alla nederlag ni och jag går igenom så ger man inte upp.

Kram på erHjärta

• Nahoj23
    villsågärna38 skrev 2012-09-25 20:07:00 följande:

Har ingen aning om hur vi orkade. Ett avbrutet försök då vi också var mott 2, tre donatorer och totalt sex återföringar. Tror att vi orkade för att vi det sista året körde adoptionsprocess också, det gav hopp men tog så innerligt lång tid att vi till slut hann bli gravida på sista FETet. Sitter nu med en guldklimp i knät och det är värt alla tårar!!! Sorgerna är som bortblåsta!!! Stort lycka till och ge inte upp (plus se till att få cortison och blodförtunnande av privatläkare, var inte förrän jag fick det som jag blev gravid).
    Vad för preparat ska jag ta och hur mycket?
    De har ingen koll på sådant här?
    När man säger prednisolon fnyser de bara och säger att det inte funkar.
    Men jag har ju lusläst här på FL och inser snabbt att det är många som har blivit hjälpta av det.

Svar på tråden Hur många försök har du gjort?