• fostermamma

Har fått två shettisar Vad bör jag tänka på som okunnig ???

Ge mig alla råd och tips ! Har fått två shettisar som är cirka 10år gamla Inridna snälla lugna och fina

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-24 23:32
    Måste tillägga att detta fall är lite speciellt då min mans jobbarkompis fru råkat ut för en fruktansvärd olycka

Läget är akut då ingen kan ta hand om hästarna

Jag önskar alla tips o råd ni kan ge
    Alltifrån hur man gör den dagliga hälsokontrollen varje dag till hur lång ridtur de behöver varje dag

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-26 12:24
    Tack för alla råd och tips !

Jag har anlitat en snickare nu för vindskydd/stall samt bokat tid med veterinär och ridlärare som kommer vara på plats då hästarna kommer för genomgång

Har även bokat upp en granne för hjälp med det grundläggande 1-2 ggr om dagen

• Svar på tråden Har fått två shettisar Vad bör jag tänka på som okunnig ???
  • NochA

Vad du ska tänka på inom vad? Kan du ringa in frågan lite

• fostermamma

Allt :) Vad för mat, vindskydd/hus , försäkringar ? Utrustning ?

• Puma87

enklare att ge tips om du först berättar det du faktiskt vet

Kitty 081003
  • fostermamma

Mina barn går på ridskola och jag själv har ridit ca 10 ggr i mitt liv Har ingen kunskap alls om hästar men tycker det är jättekul

• Scream2
    fostermamma skrev 2011-09-24 21:31:18 följande:
    Mina barn går på ridskola och jag själv har ridit ca 10 ggr i mitt liv Har ingen kunskap alls om hästar men tycker det är jättekul
    Kanske bättre att hitta ett nytt hem och vara mer förberedd istället?
  • snorkan

att inte låta barn hålla på med hästarna själva.

att inte låta dom gå på för kraftigt bete.

ta reda på vad dom åt innan du fick dom  och om detta fungerade bra.

ja försäkring ska du naturligtvis ha.

vindskydd absolut.

nåt mer? 

• Litet My
    fostermamma skrev 2011-09-24 21:31:18 följande:
    Varför i hela friden väljer man att skaffa hästar när man inte kan något alls? Det är massor man behöver kunna innan man skaffar egen häst.

Har hästarna ingen före detta ägare du kunde frågat just ang dessa hästar? tex foderstaten som ju är individuell?

Hur håller du hästarna nu eftersom du inte vet hur de bör stallas upp/behöver bo?
Svar på tråden Har fått två shettisar Vad bör jag tänka på som okunnig ???