• beso

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hejsanmammaochpappa skrev 2018-01-02 18:05:37 följande:

Såg att bilderna blev dåliga.. så försöker igen haha

Ser nåt :)
  • beso
    babbi skrev 2018-01-02 19:38:10 följande:

Inte för att vara den som ger ett tråkigt svar, men jag testade med CB early i November BIM-3, mitt var tydligare än ditt, 3 dagar senare kom mensen... sådan besvikelse :( Bifogar mitt test så får du se 

Även jag har fått så o sen fått missfall! Visst d kan alltid hända tyvärr! Men jag har även tre barn friska o starka barn samt 2 aborter och alla gångerna började med att plusset var så där svagt! :) Håller tummarna! Lycka till! :)
  • beso
    Smka skrev 2018-01-03 21:34:18 följande:

En rejäl stegring från igår till idag. Någon annan som också får får starkare om man testar på eftermiddagen?

Jag testar starkast runt kl 11.00!

Har läst om andra som testar starkast på kvällen.

Grattis btw! :)
  • beso
    bellan93 skrev 2018-01-14 12:25:28 följande:

Äl +8 (tror jag) så lite väl tidigt kanske..

Två olika bilder, den andra redigerad mörkare.

Är ovan att tyda såna här och lutar åt negativt?

Grattis! :)
  • beso
    Elsaida skrev 2018-01-15 21:08:48 följande:

Ser ni något här?

Nåt syns svagt! :) Är dock vanligt med tidiga mf sk kemiskagraviditeter så att mensen ändå kommer som vanligt eller några dagar efteråt. Jag har väldigt regelbunden mens. Men har alltid fått så svagt innan o på bim. Även med mina tre barn. Ca 8 gånger till har jag fått så där o sen blödigt bara i ett par dagar vid mens. Sen slutat blöda för att sedan få ordentlig mens/mf några dagar senare. Min 'mens' har aldrig betett sig så annars. Jag har svårt att tro på sk 'spökstreck'. Endast en gång har jag hört om test som återkallats pga produktionsfel som visat falskt posetivt. Sen kan jag tänka att en annan teori stämmer om att utfärgningsfärgen kan fastna i början på strecket alltså i kanten från det håll färgen kommer ifrån. Men att det strecket då är mkt tunt o blir svagare åt andra hållet. Dvs ett jämntjockt streck är posetivt även om det är mkt svagt. Särskillt då man ser färg o d inte bara är grått. Håller tummarna! :)
  • beso
    Elsaida skrev 2018-01-15 23:07:54 följande:

Oj, Ja, jag fick ju ett mf nu för 5 dagar sedan och efter de har testen varit negativa tills nu då jag börjar se igen, så är nog bara inbillning.

Ser du något här?

Ja något svagt ser jag. Svårt att säga helt 100. I vilken v fick du mf? Hormonerna kan ju hänga sig kvar i många v efter. När du tagit negativa kan det vara pga att urinet varit mer utsätt eller att sortens test varit mindre känsliga eller bero på vilken tid på dygnet du testat. Olika människor har som högst hcg olika tider på dygnet. Vissa har tex högre på kvällen. Själv brukar jag plussa tidigt runt kl 11.00 men testar jag samma morgon kl 8.00 är det negativt..
  • beso
    Korneliaaa skrev 2018-01-16 13:58:32 följande:

Är på Bim +16 idag och var negativt senast i förrgår men idag tycker jag mig tyda ett svagt streck, vad tror ni?? ????

När jag fått strecket så där långt ifrån så har d bara varit färgrester ovanpå som gått bort när jag dragit fingret på när det varit blött tyvärr. Skulle d vara posetivt så är d feltillverkat då strecket sitter fel. Testa igen!
  • beso
    Elsaida skrev 2018-01-16 20:52:46 följande:

Ser ni något Här?

Ignorera äl testet de låg bara vid sidan om just då när bilden togs....

Hur långt från Bim är du nu? Visst va d så att du fick blödning på Bim? Hur mkt o hur länge blödde du? Hoppas det bara var en genombrotts blödning! :)
  • beso
    Elsaida skrev 2018-01-16 20:52:46 följande:

Ser ni något Här?

Ignorera äl testet de låg bara vid sidan om just då när bilden togs....

När jag fått mf på bim efter att ha plussat svagt flera dagar innan så har testen blivit negativa efter ca 2-3 dagar.

En person på fl skrev också att man kunde ha två ägglossningar på en månad! :o Om det stämmer tror jag det är vääääldigt ovanligt men man vet ju aldrig med kroppen som hittar på knas ibland!
  • beso
    Elsaida skrev 2018-01-16 22:44:10 följande:

Jag har precis slutat blöda, 5 dagar senare, fick blanka test dagen efter blödningen började, men nu någon dag senare har de börjat öka igen, alla symptom är kvar oxå.

.

Oj så frustrerande..! Tänk om en tvilling kom ut men en är kvar?? Förstår du håller på o testar. Jag skulle bli galen! ;)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester