• beso

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Pluttan: Förlåt att jag frågar..men vf tror du att du fick 'spökstreck igår? Tog du ett som var negativt idag efter det? På några av gravtesten jag tog stod det att tidigt tagna test kan variera i resultat. Bla pga att det är så låga halter hcg i början o att urinen kan vara olika utspätt m.m

• beso

En undran över just cb! Detta borde ju utredas tycker man! Har hört länge o ofta att dom ger spökstreck! Om det stämmer så borde dom ställas mot väggen och sedan ändra sina test! Förutom att dom ev lurar människor så är dom ju svindyra!

Men å andra sidan kan det inte vara så att cb är så mkt känsligare än andra och därför oftare ger utslag? Trots att d står att d ska reagera på 25 så reagerar det säkert på lägre halter hcg. Och ju lägre hcg=svaga streck ju högre är risken för tidiga mf innan o på bim.

Hade jag jag varit rik hade jag köpt massor av cb om jag va nyfiken o sen testat många i samma urin. Om då vissa blivit posetiva o andra negativa så hade jag trött mer på dessa spökstreck.

• beso
    Annnil408 skrev 2018-01-21 21:49:40 följande:

Saken är bara att det utläses många timmar efter.. buhuu

Jag har tagit mååååånga test! ;) Bara en gång har det hänt att ett streck blivit mkt starkare efter att det torkat och då var det väldigt svagt från början men posetivt. Flera test visade efteråt att jag va gravid.

Fast står ju på testen att man inte ska lita på resultat efter tidens slut..så vet inte riktigt..
  • beso
    Annnil408 skrev 2018-01-22 12:26:00 följande:

Jag tog ut remsan för jag va så nyfiken.. den såg ut såhär. Ändå blått tycker jag..inte bara skugga liksom

Jag hade trott jag var gravid absolut! Har aldrig fått så där annars! :) Håller tummarna o hoppas verkligen inte jag har fel! Har du några symptom?
  • beso
    Annnil408 skrev 2018-01-22 12:55:50 följande:

Jag har pcos och väldigt oregelbunden mens, ibland ingen mens alls. Jag fick DN blödning men brösten fortsatte ömma vilket de aldrig gör annars, därför testade jag :) hade det kommit upp direkt hade jag litat på det men detta var torkat så jag är så osäker.. :/

Hade du beställt nya test? Jag skulle bli galen av att vänta..! )
  • beso
    Annnil408 skrev 2018-01-22 20:11:51 följande:

Jag beställde stickor, visade neg nu ikväll.. så det va ett spök på cb :(

Men testa på morgonenens första urin igen. Se till att inte dricka så mkt på kvällen. Håller tummarna
  • beso
    Annnil408 skrev 2018-01-22 20:12:55 följande:

Ser torkat ut? När är bim?

Jag ser ngt svagt

Har du tagit nåt nytt test nu på morgonen Annil? Håller tummarna! Hoppas hoppas..
  • beso
    jooo skrev 2018-01-23 06:55:50 följande:

nu tycker jag själv att de inte kan vara söpkstreck längre, äl + 12.

Wow Grattis! :D
  • beso
    frestelsen skrev 2018-01-25 08:45:37 följande:

Har undrat hur de gått för dig:) underbart att de verkar gå vägen

Ja jag undrar oxå om ensamestark. Hon o jag har varit med om exakt samma!!! :0
  • beso
    ensamärstark skrev 2018-01-25 11:28:58 följande:

Vad rara ni är :) det verkar gå bra än sålänge! Går som sagt in i vecka 12 idag, ska på kub om

Mindre än två veckor men vi gjorde ett

Tidigt VUL i vecka 8 o såg ett friskt hjärta <3

Fantastiskt! Vad roligt! :) Jag fick mf i oktober sen i november igen och blev gravid direkt igen och är nu i v 8+4! :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester