• beso

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

kallemaja skrev 2018-02-14 09:14:19 följande:

Snälla hjälp mig blir förvirrad, testade i morse med testlagrets, jag tycker mig se ett streck men ser jag i syne? Är på Bim -4 men tålamodet är inte det bästa

Det där e ju ganska tydligt o rött o brett
  • beso
    Glädje skrev 2018-02-14 18:36:02 följande:

Vågar man tro att det är ett plus?

På ca BIM eller +1

Ja det skulle jag iaf! :)
  • beso
    Arabnorskan skrev 2018-02-14 20:27:33 följande:

Hej alla.

Jag gjorde ett gravi test idag, av märker rfsu och det blev 2 streck direkt men det strecket som visar att man är gravid ligger exakt under plasten, så jag drog upp den lite och det var ett rosa streck där, jag känner mig förvirrad jag vet inte vad jag ska tro, har någon här varit med om nått sånt och att det visat sig att ni var gravida, vad ska jag tro, snälla behöver lite hjälp här, jag ska prova att testa imorgon igen fast på morgonen då, idag testade jag på eftermiddagen, men att strecket ligger på fel ställe vad betyder det? Tacksam för svar.

Det är nog tyvärr bara färgrester. Har fått så en gång o då gick det att torka bort medans det var blött. Lycka till iaf o hoppas du får det resultat du önskar!
  • beso
    Arabnorskan skrev 2018-02-14 21:08:28 följande:

Man mår så dåligt när det blir så, helt förvirrad blir man usch

Jag vet hur det är..jag brukade ta fler om dagen..blir jättestressigt o så mkt besvikelse om det visar posetivt o sen negativt tex..men ibland går det inte att låta bli att testa o hoppas..men till slut lyckas man! Jag har fått posetivt 9ggr på 2 år..8mf i v5-6..nu är jag i v12! Ge inte upp ni som kämpar! Vet att det är en bergodalbana av känslor! :/
  • beso
    Emilix skrev 2018-02-15 06:08:33 följande:

Taget idag 15 dagar efter äl. Går inte att misstolka det här :)

Är helt jävla skakig, äntligen ett plus efter att ha försökt sen sommaren 2014 :')

Blir ändå ett digitalt i morron för att vara 100% säker.

Känns helt sjukt det här :)

Nä e d sant!? :) Va underbart! Förtår det måste va sjukt fantastisk känsla! :D STORT GRATTIS :):):)
  • beso
    ginana01 skrev 2018-02-16 15:51:52 följande:

Det är det jag inte fattar heller varför det inte visar mer

Mensen är 13 dag sen

Låter som du kanske varit gravid men fått mf..? :(
  • beso
    Alfonzzz skrev 2018-02-16 21:39:29 följande:

Möjligen någon väldigt väldigt väldigt svagt men sjukt svårt att säga. Men om din mens nu är så sen så borde de ju vara ett starkt plus nu....

Ja samt att om det visade ett starkt pluss runt ägglossning o svagt nu..så går det inte ihop riktigt..
  • beso
    ginana01 skrev 2018-02-16 22:44:34 följande:

Ehhh e nog fel på Familjeliv idag

Ja det ser ju posetivt på båda! Med tur så är du kanske sk låghormonare bara o är gravid! Hoppas det! :) Isådanafall skulle du ju kunna vara längre gången..för att plussa på äl går ju inte på riktigt..då måste man blivit befruktade tidigare än man trott..
  • beso
    ginana01 skrev 2018-02-16 23:50:06 följande:

Får ringa mvc igen...va där förra torsdag och tog ett test också men hon sa att det var negativt.

Skulle vänta 1 v och testa igen.

Man blir fundersam,har käkat cerazett innan och slutade 3 feb men fick ingen blödning,annars brukar mensen komma inom 3 dar

Men ingen har kommit än

Jag tycker du ska kolla med vaginalt ultraljud samt hcg blodprov. Har läst om flera som inte plussat förrän långt in i graviditeten..det är ovanligt. Men det händer!
  • beso
    ginana01 skrev 2018-02-19 20:16:47 följande:

Jag undrar bara varför det inte blir starka plus för 5 feb tog jag första testet som såg ut så här:

Mens hade jag i slutet på dec och inget än....mensvärk till och från hela tiden

Gå till gyn o gör vaginalt ultraljud! Har dina tester inte visat nåt mer ännu är du antingen en sk ovanlig låghormonare eller så är det nåt hormonknas kanske? Ev ett tidigt mf som inte blött ut? Blir nog skönt för dig att få veta och billigare än dessa dyra tester. Förstår det är jobbigt! :(
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester