• beso

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Tog ett till nu..starkare än i morse..
  • beso

Alltså HJÄLP!! Vad betyder detta? Kontrollstrecket är svagt närmast d röda ju och teststrecket svagt..fattar Inte! :/ Tog ett nytt ca 4h senare o då typ negativt..

Vad händer? Gravid eller Inte??!

• beso
    beso skrev 2018-11-24 07:10:05 följande:

Alltså HJÄLP!! Vad betyder detta? Kontrollstrecket är svagt närmast d röda ju och teststrecket svagt..fattar Inte! :/ Tog ett nytt ca 4h senare o då typ negativt..

Vad händer? Gravid eller Inte??!

Menar kontrollstrecket svagt o teststrecket STARKT! Varför???
  • beso

Åh va tråkigt! Har aldrig fått så förut.. :( Har ni?

Kanske har dom bara sätt den åt fel håll..?

Hoppas iaf!

Men ni..jag har googlat ihjäl mig o förstått att alla inte har högst hög på just morgonen. Vet att mitt hög tex stiger runt 11.00 på förmiddagen. Kanske är det som högst på natten..

Har ni märkt nåt sånt på er själva?

Ja..jag e testoman..en dyr 'hobby..! ;)

• beso

Hej tjejer nu är jag tillbaka efter ett sent missfall I vecka 20 i början av april.. :( Min lilla Paloma klarade sig inte..

Men vad tror vi om det här efter 7 v..samma hormoner som hänger kvar..eller ny liten bebis..eller ingenting..?

Är rfsus testa tidigt..men tycker strecket borde sitta närmare varandra..eller..?

Kommer absolut hålla mig o testa morgon urinen idag igen.. Igår testade jag på kvällen..

• beso
    Johanna1986 skrev 2019-05-29 07:07:13 följande:

Usch fy! Beklagar djupt din sorg! Har du testat negativt efter förra? Man ser något men svårt att säga va de e.

Hej Tack så mkt! Nu har jag testat 118 ggr till typ! ;) Fortfarande syns strecket bara på testa tidigt testerna men har absolut blivit starkare iaf men de svaga.. Irriterad på att det efter en vecka inte visar på vanliga test eller iaf starkt på testa tidigt!

Känner mig supergravid! Sur o grinig..äter som en utsvulten häst o växtvärk som kommer o går! Jag måste va gravid! Visa starkare nån jäkla gång då dumma o dyra test! Morr! ;)
  • beso

Och här e en bild från rfsu testa tidigt.. Eftersom testen visar snabbare o starkare än för en v sen måste det väl ändå vara en ny bebis o inte från min dotter jag födde i v 20 den 10 april..?? Jag började testa jäääääättetidigt..är fortfarande innan bim..

• beso

Och här e en bild från rfsu testa tidigt.. Eftersom testen visar snabbare o starkare än för en v sen måste det väl ändå vara en ny bebis o inte från min dotter jag födde i v 20 den 10 april..?? Jag började testa jäääääättetidigt..är fortfarande innan bim..

ensamärstark skrev 2019-06-04 07:40:52 följande:

Hm, ser inget på denna?

Ser inte strecket? Va!? Jag som tycker det syns typ tydligt för o jämföra med mina andra milliarder test jag tagit! ;D Haha! ;)
  • beso

Hej! Jag har fått många tidiga missfall tidigare. Har då plussat dagarna innan mens ca och sen börjat blöda någon dag runt mens för att sen få uppehåll och sen blöda på riktigt efter ytterligare några dagar. Så verkar min kropp fungera vid mf.

Jag har ett sent mf och 4 levande barn.

Den här gången förstår jag inte mkt men misstänker jag varit eller fortfarande är väldigt tidigt gravid med tvillingar. Mina misstankar började efter att jag kännt av två ägglossningar med ett par dagars mellan rum. Sen fick jag bara efter ytterligare några dagar starka graviditets symptom som vanligtvis kommer mkt senare. Jag tänkte att antingen är dom fler där inne eller så har jag fått allvarligt hormonfel.

Idag var jag till gyn fortfarande tre dagar innan beräknad mens. Mina supersvaga posetiva testatidigt tester visar graviditet..men gynekologen test som inte mäter lika låga hcghalter visade negativt så klart! ;/

Han såg att två ägg va släppta på ena äggstocken. Så det tyder ju på att jag kan ha haft rätt. MEN när jag var där började en liten blödning. Kan alltså vara mf igen fast det har jag aldrig fått innan beräknad menstruation. Ingen graviditet syntes på vul så dr sa att jag INTE är gravid.

Men ska verkligen ens en hinnsäck eller gulesäck ens synas 3 dagar innan förväntad mens? Det är väl typ omöjligt att ens bekräfta graviditet så tidigt med ultraljud?

Jag sa att jag gärna ville ta blodprover för kolla hormonvärden. Pga att jag kännt så sjukt mkt graviditets symptom eller vad det nu annars e för fel. Men dr sa nej 2ggr. För det gjorde dom inte där. Har ringt olika gynmottagningar för o få hjälp med dessa jobbiga hormonsymptom jag haft men det finns inga andra tider. Får väl bara vänta antar Jag! :(

Någon som har erfarenheter av något liknande!? Vad hände? Hur gick det? Vad berodde det på?

• beso

tack tjejer för svar. ligger nu på akuten med ont. men e nog inget graviditetsrelaterat..även om jag vet njurbäcken infektion kan ge missfall..attans oavsett. önskar dom kunde ta hcg o kolla innan ev röntgen av njuren iaf..för röntgen e inte bra för eventuella små befruktade äggisar.. Det va ju faktiskt svaga pluss på testa tidigt..på flera..bim -3 idag och blödningen e mindre än en vanlig mens..kanske e dum som har hoppet lite kvar iaf.. kramar

• beso

r erfarenhet och professionalism tack!!

Skakar nästan..är detta positivt?

Det är ett testa tidigt test en vecka INNAN förväntad mens..står man kan testa 6-7 dagar innan mens..

Jag använde inte morgonurin och det hade bara varit i blåsan i ca 1.5h..hmm..

Är det fel på testet? Falskt posetivt? Färgrester som fastnat bara?

Det ska läsas av efter 5min men senast efter 30min.

Efter 5min syntes mindre än på bilden..men det syntes.

Efter 30min såg det ut nästan så här..

Vad säger ni??

• beso
    Johanna1986 skrev 2019-06-28 19:38:40 följande:

Tror på färgrester.... men testa ett nytt inorgon med morgonurin!

Hej o tack för svar! :) Jag läste nånstans att färgrester bara brukar bli tunna streck..medans det här är lika brett som kontrollstrecket..det gör mig fundersam..eller vad säger du?
  • beso
    Daphodil skrev 2019-06-28 20:09:16 följande:

Ser negativt ut för mig tyvärr.

Hejhej Daphodil! Tack för ditt svar! :) Ja jag är ju inte säker alls..Jag undrar jag..önskar jag hade haft ytterligare ett till morgonurinen imorgon..suck får bli till att åka långt till apoteket imorgon..för vänta i 2-3 dgr..det vet de flesta av oss hur svårt det är! ;D
  • beso

En fråga till alla er som har fått svaga plus med testa tidigt och VET att det sen faktiskt va positivt, har ni bilder på det? Vill så gärna se hur svaga/starka era plus var och hur långt innan beräknad mens eller efter äl?! Så på nyfiken! ;)

• beso
    Johanna1986 skrev 2019-06-28 21:39:14 följande:

Vi e flera här som har fått breda spök tyvärr.

Alltså detta är så svårt..spök eller supertidiga mf..vad e vad.. På flera sidor tex graviditetstest hemsidor så står att ett plus alltid är ett plus oavsett hur svagt..så har jag trott tidigare..och att om det försvinner så är det ett supertidigt missfall.. Men nu börjar jag tvivla.. Jag har oxå läst att urin kan fastna o färga teststrecket så det blir en skugga och då är det spökstreck. Men om det är färg så är det positivt.. Någon annanstans va det en tjej med massa egen erfarenhet som skrev att om där fastnar bara på teststrecket så gör det det på ena kanten av strecket liksom och tunnas sen ut åt sidan..

Allt det här har jag trott på tidigare..men nu känner jag mig så osäker.. Mitt streck, som syns tydligare i verkligheten, är rödfärgat och lika färgat från sida till sida..men det känns så ologiskt att jag kan få så många tidiga mf som jag får..och börjar blöda vid mens.. Visserligen e d vanligare än man tror men..inte så sjukt ofta som jag får det alltså..

Jag vill gärna ha en liten till..men gjorde en felräkning av äl denna månad..då jag ska opereras och det blir komplicerat vid graviditet..och röntgen väntar den 2a..vilket inte ska göras om man är gravid..så plusset får gärna komma om ett par månader istället..samtidigt blir jag ju superlycklig om det är nåt.. Som ni vet..man blir ju galen av att inte veta! ;) Inte bara pga min situation utan det är ju alltid så här när man inte kan hålla sig o testa senare istället..! ;)
  • beso
    9089 skrev 2019-06-28 21:43:32 följande:

Vad tror ni? Spökstreck? RFSU testa ofta är det, fler som fått mycket spökstreck på dom?

Hej! Jag har köpt många sådana test tidigare..och har fått en annorlunda blödning runt mens flera gånger efter att ha fått svaga posetiva streck och känner tidiga graviditetssymptom... Så jag har utgått från att det varit tidiga mf. Tex blödigt en dag. Sen ingenting på 3 dagar o sen blödigt som mens typ..

Jag menar inte att det kommer sluta olyckligt bara för att strecket e svagt utan att jag nog varit gravid då iaf..

Men några gånger har jag nog bara börjat blöda som vanligt oxå..kanske va det sk spökstreck då som jag fått förutom missfallen.. Men jag har även fått så där när min 9månaders blev till! ;) Testade då flera ggr o d blev starkare o starkare! Testade flera ggr/dag och till och med 2 stickor i samma uppmanade urin.. Är ju konstigt när flera test visar samma.. Hur många har du tagit?
  • beso

Ok tjejer..Jag har nu gjort en big 'no-no'! ;D

Öppnade digitalt test från cb med veckoindikator.

I displayen stod 'ej gravid'...

Men på de två stickorna som sitter i samma test så var det tre streck sammanlagt. Obs! Tog en stund innan jag fattade att de blå strecken satt på UNDERSIDAN av remsorna..

Nu håller jag på o googla ihjäl mig såklart! ;)

Vad är er erfarenhet av detta?

Vad vet ni om detta?

Jag vet man inte 'ska och att det är bättre att vänta några dagar o testa igen. Men jag är nyfiken! ;D

• beso
    Sofiee89 skrev 2019-07-22 20:04:36 följande:

Det är alltid tre streck, såhär såg mitt ut vid graviditet :) så lyssna på texten som står på testet :D

Hmm..Ja har förstått nu att det betyder typ 'kanske tidig graviditet eller inte gravid'! Ångrar mig nästan.. ! ;)

Hur långt gången va du när bilden togs? 2-3veckor?
  • beso

Snälla..clearblue early dectection!

Vad tror ni?

Det svaga strecket är blått.

Fått lika på både morgon urin och efter några timmar..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester