• beso

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Elsaida skrev 2018-01-16 23:23:12 följande:

De är väldigt frustrerande, vill återgå till de normala, eller i alla fall få ett pang starkt streck så jag vet att jag är gravid eller Inte, de är jätte störigt och frustrerande:-/

Håller tummarna hårt! Senare kan man ju kolla med vul..eller tidigast när? Vet att fostret tar till ca grav v 6-7 att se men kanske kan man se ev hinnsäck..men det kanske inte säger så mkt innan man ser fostret iofs..jag e i den situationen själv nu..! :(
  • beso
    Elsaida skrev 2018-01-17 00:15:17 följande:

De är storleken på säcken som avgör, och formen, har du varit på vul?

Tack :)

Japp i fredags hos en dr som hade den minsta vul-apparat jag sett. Sen vispade hon runt i endast 10sek innan hon drog ut den utan att ens markera o mäta nåt! :( Hon sa hon inte såg nåt foster men att hinnsäck och gulesäck tyder på att det var i v7. Hon sa att det kunde vara för tidigt men att man egentligen borde sett nått.

Jag mår inte alls så illa som jag brukar som gravid så jag har inte mkt hopp inför imorgon när jag ska kolla igen hos min ordinarie mycket bättre gyn. Är antagligen ofostrig eller/ma. Men för att inte skrämma någon i den här för övrigt så posetivt tråden ;) så kan jag säga att efter två av mina tidigare mf i v 5-6 så har jag blivit gravid direkt efteråt ca 1-2 v senare!! :)
  • beso
    ampjot skrev 2018-01-17 08:22:20 följande:

Jag har BIM på fredag. Tog test imorse, CB testa tidigt. Tror jag råkat ut för spökstreck då de är vitt i rutan. Men när jag höll det framför lampan syntes ett svagt lodrät streck, vet ej om man kan gå efter det eller om det alltid syns framför ljus? Ska ta ett digitalt på BIM. Bifogar bild. Den nedre är redigerad med negativ.

:)
  • beso
    JennyNG skrev 2018-01-17 17:31:43 följande:

Vill bara säga till er tjejer att kämpa på och har ni spökstreck eller svagt sträck så test igen. Jag på ut igår här och idag fick jag svaret svart på vitt. :)

Håller tummarna för er

Grattis va roligt! :)
  • beso
    Lill90 skrev 2018-01-20 18:45:56 följande:

Kan man lita på detta!tog early tidigt test igår EM och pluss idag morgon

ea

rly

Hej! Jag hade absolut trott att jag va gravid om jag fick så! Men har läst att just spökstreck kan va tunna för att färgen fastnar i början på kanten av strecket bara för att sen tunnas ut åt andra hållet. Dvs att det bara är färg som fastnat och inte någon kemiskreaktion som skett för då skulle hela tjocka strecket bli färgat.. Men jag håller tummarna! Ta nytt! ;)
  • beso
    Grodan91 skrev 2018-01-21 13:54:17 följande:

Behöver lite moraliskt stöd här.. Jag har kopparspiral, väldigt oregelbunden mens och planerar inte några fler barn. Men har mått lite knepigt sista tiden och fått finnar på ryggen (som jag bara haft vid tidigare graviditeter).

Tog detta testet idag på morgonen. Tycker mig se nånting men super super svagt, syns tydligare i verkligheten än på bild. Ska testa igen om nån dag men vad tror ni? ????

Min tro är att breda streck om än supersvaga alltid är posetivt.. Hoppas ändå det blir som du önskar!
  • beso
    Annnil408 skrev 2018-01-21 16:12:15 följande:

Detta är brett men vad tror du om det?

Hade jag fått så hade jag absolut trott jag var gravid! :)
  • beso

Sen kan man alltid få tidigt mf runt Bim som en vanlig mens vilket tyvärr är vanligt. Men streck som är breda tror jag alltid beror på förhöjd halt av hcg pga befruktning

• beso

Men vänta nu! Nu blir jag förvirrad! Det lilla fönstret på cb är ju kontroll strecket. Så räcker det med ett streck i stora rutan för att det ska vara posetivt? Eller ska det bli ett pluss?

• beso
    Lillatjejen1992 skrev 2018-01-21 19:43:48 följande:

Clearblue plus ska visa ett plus medans clearblue early endast ska visa ett lodrätt streck.

Förvirrande! Dumma cb! ;)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester