Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Tveklöst negativt....inte ens en skugga.

• slemtorsk i din bralla

Visserligen inte testdag förrän torsdag....men de lägger alltid på ngr dagar extra...och jag här redan passerat min bim så chansen att det skulle ändras tills torsdag är minimal...jag har ju dessutom haft en blödning. fre-mån så det är dags att släppa alla halmstrån o fejsa verkligheten...

• slemtorsk i din bralla
    MissMollis skrev 2011-12-14 07:59:29 följande:
    Vilket skit!! (ursäkta språket) Jag forts hoppas för dig men OM det nu inte blev nåt håller ja med radioactive att det kommer ta sig! kram
    rent realistiskt är det inte så stor chans.. vi har mindre än 20% chans att det tar sig.. men rent statistiskt så ökar det ju för varje gång man försöker.. men med tanke på hastigheten på Sahlgrenska så får vi inte nästa försök förrän tidigast i april....så det lär ju dröja...

Får fokusera på min praktik i stället....när jag nu får veta vart jag ska vara...
  • slemtorsk i din bralla
    MissMollis skrev 2011-12-14 08:10:27 följande:
    Låter ju bra att chanserna ökar tycker jag, tråkigt om det är så långa väntetider bara :( Finns det inget annat ställe ni kan gå till där de har raketkö ?! :P

Praktik låter kul! Vad utbildar du dig till?
    finns ju privata kliniker men just nu har vi inte de pengarna.. kostar en hel massa och vi köpte ju hus förra året och fick slänga ut större delen av vår buffert på att byta panna...den gick sönder 2 månader efter vi flyttat in...

Jag läser till socionom så jag börjar femte terminen nu i januari och ska ha praktik hela terminen...det är inte helt lätt för praktiklärarna att skrapa ihop platser bara så jag hoppas att jag får veta före jul men det finns inga garantier för det...Pratade med min praktiklärare i går och hon har planer för mig *S* jag är ju ganska flexibel om vilket område men vill ha ett visst geografiskt område och eftersom jag har barn så har jag geografisk förtur, nu hittade vi en kommun till som jag faktiskt tar mig lätt till med tåg och som ligger nära där min son bor (så hans pappa kan lämna honon där på fredagseftermiddagen istället för att åka hela vägen hem till mig -8 mil) så hon skulle kolla där också nu...
  • slemtorsk i din bralla
    MissMollis skrev 2011-12-14 08:38:08 följande:
    Ah oki, ja hus är dyrt det kan jag skriva under på vi flyttade in i vårt i början av året o har renoverat massa, gaah vad det går stålars :/

Hoppas du får en bra praktikplats då, det kan ju vara ganska viktigt eftersom många får vidare anställningar efter praktiken :) El jag vet ju inte din bransch iofs men det borde väl vara ungf lika för de flesta..
    Kanske är skönt oxå få lite annat o tänka på :P Jag känner iaf att detta barnalstrande tar alldeles för stor del av min dagliga tankeverksamhet, men hur kan man låta bli när man inte vill ngt helllre lixom.. :/
    det finns ju så många områden inom socionomutbildningen.. och det är svårt att få vidare anställning om man tex hamnar inom sjukvården... man måste ha utredningsvana för att få fast anställning och det får man bara om man får praktik på ett socialkontor.. så man hoppas ju.......

De som haft "roliga" praktikplatser, som de valt enbart efter intresse, som tex kriminalvården, frivården, kurator på skola osv.. går ofta arbetslösa länge efter examen för det finns så få jobb inom de områdena och där får de inte utredningsvana så de har svårt att få in foten någon annanstans också... så det gäller att tänka lite framåt.
  • slemtorsk i din bralla

hej töser..

Testdag i dag men det var ju knappast någon överraskning att det var negativt.. så nu blir det till att vänta på att få ny tid på kliniken och köra med hemmaförsök under tiden.. inte så rolig eftersom våra hemmaförsök inte innebär mys och gos direkt men vad göra man inte liksom...

• slemtorsk i din bralla
    alexander2011 skrev 2011-12-15 10:58:28 följande:
    nej :( men försök att få upp en mysig kväll med sambon. överaska han o gör det till nått speciellt så att det inte känns som att man gör det bara för att..
    vi "gör det ju inte" på samma sätt som ni andra iaf

Vi myser jättemycket och det är väldigt mycket närhet och intimitet mellan oss, när vi ska "göra bebis" är det tvärtom väldigt kliniskt med maskin, kopp och sprutor - vi heminseminerar ju , det går inte på något annat sätt pga hans skada...
  • slemtorsk i din bralla
    BebisVagga skrev 2011-12-15 11:24:40 följande:
    känns som jag har fått välja den ena framför det andra bara..

smal eller barn..

varför skulle jag ha lyckan att få båda..

tur jag har Gabriel... mitt allt i livet
    Det är ju så att din operation kan ha räddat ditt liv.. en operation får man ju bara om det till synes inte finns någon annan utväg, och att bli gravid när man är kraftitgt överviktig är en JÄTTERISKT både för barn och mor och ja du har ju uppenbarligen blivit gravid som överviktig men det är en av de vanligaste orsakerna till barnlöshet att man är kraftigt överviktig.

Du har gjort rätt som tagit tag i din övervikt, det är inte ditt fel att du inte blir gravid men naturen kanske tycker att kroppen ska vila lite nu, att du inte så snart (för det har inte gått så lång tid, när min kompis gjorde sin gastric bypass fick hon rådet att inte bli gravid på 2-3 år eftersom kroppen inte är redo) ska bli gravid utan senare....när kroppen och du är redo att FYSISKT klara graviditeten så bra som möjligt.

Sen kan man skuldbelägga dig att du inte gjort dina provtagningar eller tagit din medicin osv osv osv... men jag kan inte låta bli att tycka att mår man BRA, varför ska man utsätta sig för kemiska substanser (medicin) då???

Det här är uppenbarligen en stor grej för dig... precis som för oss andra, och du har fått två tidiga konstaterade missfall...bli inte arg på mig nu, men mitt förslag är att du söker samtalshjälp, en kurator eller någon annan samtalskontakt där du får prata av dig, lufta dig lite och få stöttning i dina önskningar, både att vara smal och hälsosam och att få fler barn..... och glöm inte din lilla son som du ju har.. som du säger så är han ju din lilla ängel och lägg all fokus på honom ett tag...och på DIG SJÄLV och din hälsa så lovar jag dig att det kommer komma fler barn

KRAM
  • slemtorsk i din bralla
    BebisVagga skrev 2011-12-15 11:33:33 följande:
    Ja dfu har helt rätt.. tror faktiskt jag ska lägga det på hyllan.. Måste ha bra värden först...
    lägg det inte på hyllan.. men låt det vila.. klart du ska ha fler barn Men som du säger.. få ordning på en sak, du är ju (till skillnad från mig) ganska ung och har tiden för dig...lägg tid på dig själv...sätt dig själv först ett tag, skäm bort dig själv och lägg pengar på massage och kanske hudvård istället för gravtester

Du fattar vad jag menar.... du är värd att må bra och du är värd att få fler barn..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester