BebisVagga skrev 2011-12-15 11:24:40 följande:
känns som jag har fått välja den ena framför det andra bara..
smal eller barn..
varför skulle jag ha lyckan att få båda..
tur jag har Gabriel... mitt allt i livet
Det är ju så att din operation kan ha räddat ditt liv.. en operation får man ju bara om det till synes inte finns någon annan utväg, och att bli gravid när man är kraftitgt överviktig är en JÄTTERISKT både för barn och mor och ja du har ju uppenbarligen blivit gravid som överviktig men det är en av de vanligaste orsakerna till barnlöshet att man är kraftigt överviktig.
Du har gjort rätt som tagit tag i din övervikt, det är inte ditt fel att du inte blir gravid men naturen kanske tycker att kroppen ska vila lite nu, att du inte så snart (för det har inte gått så lång tid, när min kompis gjorde sin gastric bypass fick hon rådet att inte bli gravid på 2-3 år eftersom kroppen inte är redo) ska bli gravid utan senare....när kroppen och du är redo att FYSISKT klara graviditeten så bra som möjligt.
Sen kan man skuldbelägga dig att du inte gjort dina provtagningar eller tagit din medicin osv osv osv... men jag kan inte låta bli att tycka att mår man BRA, varför ska man utsätta sig för kemiska substanser (medicin) då???
Det här är uppenbarligen en stor grej för dig... precis som för oss andra, och du har fått två tidiga konstaterade missfall...bli inte arg på mig nu, men mitt förslag är att du söker samtalshjälp, en kurator eller någon annan samtalskontakt där du får prata av dig, lufta dig lite och få stöttning i dina önskningar, både att vara smal och hälsosam och att få fler barn..... och glöm inte din lilla son som du ju har.. som du säger så är han ju din lilla ängel och lägg all fokus på honom ett tag...och på DIG SJÄLV och din hälsa så lovar jag dig att det kommer komma fler barn
KRAM