Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

jaaaa mannen fick besked att mina/våra tester levereras.. mellan 22 och 28 december... man kanske kan hoppas på 22 då *S*

• slemtorsk i din bralla

Min största lycka... GRATTIS... håller tummarna för att allt går bra för dig. Jag förstår nog känslan.. jag trodde jag skulle skrika av lycka o gråta o ha mig första gångren jag testade positivt, men ... vi hade försökt sååå länge (3 år) och fått veta att det fanns nästan noll chans att min dåvarande kunde bli pappa utan hjälp (och vi hade inte kommit fram i ivf-kön än då).... så det blev nästan bara en suck...

Skulle jag testa positivt NU skulle jag nog bli helt nipprig och jääääättenervös o rädd, kanske för att jag vet lite vad som väntar (även om jag hade en extremt jobbig graviditet förra gången, kommer inte bli så en gång till, fick ju operera bort min galla mitt i grav..) men också för att det finns nog bara en chans.. börjar ju bli till åren *S* och blir jag gravid nu och får missfall tex så är det nog kört..det hinns liksom inte med en gång till

Grattis ni som plussat som jag missat.....

Ska se om det är någon som vill få sina bilder mixtrade med... får roa mig med det tills det blir testdax för mig igen *S*

• slemtorsk i din bralla

odd....jag skulle nog våga mig säga att de är positiva, men eftersom det är CB så är jag ändå liiiiiite tveksam- litar inte alls på dem tyvärr.....

• slemtorsk i din bralla
    Hallonbilar skrev 2011-12-22 09:23:03 följande:
    aww tack för du tog dig tid, vill så gärna ha en liten, ok jag är  6 dagar kvar till bim så än är det inte kört,  tack igen <3

näää det är ju LÅÅÅÅNGT kvar.. själv hade jag ju testdag för en vecka sen.. tog digitalt eftersom BM på ivf-kliniken sa det.......... och det blev "Inte gravid"... så nu väntar jag på ägglossning.. som borde kommit i går (men som ju kan förskjutas lite på grund av behandlingen)...... men mår illa... har molvärk och spända bröst + halsbränna!?!??!?!

Börjar undra om jag inte ska ta ett gravtest efter jul iaf *ASG*

Beroende???? näääää inte jag inteOskyldig
  • slemtorsk i din bralla
    Gummsan skrev 2011-12-22 09:49:51 följande:
    Ältestet va pos den 10e. Test jag köpt på tradera cb och RFSU
    ÄL-testet visar ju hormonstegringern och den sker 24-36 timmar FÖRE ägglossning, sen kan hormontoppen dessutom vara upp till tre dygn och då släpper ägget alltså 24 timmar EFTER den sista dagen med hormontopp.

Därför ska man alltid fortsätta ägglossningstesta i några dagar till efter det att man fått positivt och sen ska man sexa från den dagen man får positivt och 3-4 dagar framåt- allt enligt min kunniga barnmorska på ivf-kliniken

Ge inte upp Gummsan, du kan ju ha blivit senare befruktad, spermierna lever ju som sagt upp till 7 dagar innuti dig, sen tar det ett par dagar innan ägget inplanteras i dig och först då börjar HCG utsöndras så att det kan mätas... så ännu är det inte kört
  • slemtorsk i din bralla
    Jennie83 skrev 2011-12-22 10:01:53 följande:
    nån som användt preg test??? hur pass känsliga e dom???
    preg är 25 mlU  De ska vara bra också för de fick bakläxa för ett par år sedan, fick dra tillbaka ett helt parti pga de visade falskt positivt så de är nog vääääldigt noga i sin tillverkning numera...dock har jag fått plus på dem ...mycket mycket svagt men inte tusan var jag gravid :-/
  • slemtorsk i din bralla
    Jennie83 skrev 2011-12-22 10:07:52 följande:
    oki f*n att ja köpte ett sånt... jaja.
    hur många mLU är CB+ på då???
    clearblues alla är på 50 mlU men de som inte är digitala är SKIT, jag skulle inte använda ett om du så betalade mig för det.

Preg är säkrare... alla tester kan ge falska plus om man av någon orsak har hcg-höjning ..kan ju bero på kemisk grav tex, men CB verkar ge spökplus varannan gång minst....
  • slemtorsk i din bralla
    malin7878 skrev 2011-12-22 10:18:24 följande:

Jag måste fråga en sak slemtorsk... har funderat mycket hur det ligger till med detta.

Jag hade "glad gubbe" mån 12/12, tis 13/12 och 14/12. Sedan testade jag inte mer eftersom jag tyckte att smärtan i magen och ÄL-flytningarna hade släppt.

När borde jag ha ÄL då?

jag skulle gissa på 15 el 16 december, smärtan i magen och flytningarna är ju också tecken som kommer FÖRE ägglossning.
  • slemtorsk i din bralla
    Squeezy skrev 2011-12-22 10:43:05 följande:
    Det digitala är på 25.
    nej.. det är de INTE, jag har frågat både clearblues telefonservice och deras återförsäljare, alla clearblues är på 50 mlU och ska (enligt dem) INTE användas förrän tidigast 4 dagar före BIM, men för att få säkert resultat (99% säkert enligt dem själva) bör man vänta till bim.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester