Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Squeezy skrev 2011-12-22 10:48:23 följande:
    I bruksanvisningen på det digitala står det 25 iaf. Dumt att dom skriver det då.
    ooo ja... för jag ringde o frågade om det för jag hittade det inte i bruksanvisningen och fick det svaret.
    Jennie83 skrev 2011-12-22 10:48:49 följande:
    Ghaaa, j*vla mobil kamera!!!!

ser på preg testet ja tog nyss, de ha inet gått 5 min sen...... kan ja fota då ja kom hem från jobbe o lägga upp el va tycker ni???
    funkar inte kameran????? Men ja fota det senare då Väntar med spänning
  • slemtorsk i din bralla
    Squeezy skrev 2011-12-22 10:54:49 följande:
    Köpte ett för ett par månader sedan. Det med veckorindikator. Där stod det 25. Även läst det i någon tråd, därför jag minns det. Resterande vågar jag icke svara på. Dock var det väl ca 50% som fick ett pos resultat 4 dagar innan bim med det testet eller något sådant.
    jo jag köpte också. för några månader sen-. lusläste instruktionerna och hittade inget så jag ringde och fick då det svaret... sen hittade jag EFTERÅT i instruktionerna att det står 25 mlU men jag tolkar det så att de inte kan GARANTERA att testet mäter så låga halter och därmed skyddar sig själva genom att skriva ut procenthalt som fått positivt så tidigt samt svarar 50 mlU när man frågar....
  • slemtorsk i din bralla
    Jennie83 skrev 2011-12-22 10:54:25 följande:
    De går inte få bra bild med denna mobil =/ sklit också...... nåväl fotar då ja kom hem efter kl 13 o lägger upp då!!!
    ääh lägg upp dålig bild också då juuue så trixar vi den bra
  • slemtorsk i din bralla
    Den lilla M skrev 2011-12-22 10:59:06 följande:
    ja visst är det lite konstigt och på deras amerikanska sida står det att alla deras test mäter 25miu.. kan ju kanske skilja sig från usa och sverige iofs
    Det gör det säkert, för jag vet att deras ägglossningstester i USA är känsligare iaf...

I vilket fall.. det digitala CB är det enda jag "litar på" men först efter man passerat BIM..... fast nu börjar jag ändå bli osäker på att det kanske visat felaktigt negativt trots att jag hade passerat både BIM och min testdag (som oftast läggs några dagar senare vid IVF) OCH trots blödningar (som dock inte alls var någon mensblödning)....

Men det är nog bara inbillning från min sida *S*
  • slemtorsk i din bralla
    Freja0811 skrev 2011-12-22 11:51:40 följande:
    Inte gravid fick jag på CB's digitala, så nu är det väl bara att vänta in mensen då...
    trist men har du passerat BIM??
  • slemtorsk i din bralla
    Freja0811 skrev 2011-12-22 11:54:14 följande:
    tror jag skulle haft den igår eller idag men jag vet inte.
    ingen mensvärk eller så, och trodde jag fick ett streck på RFSU imorse, men måste varit spök då.
    eller så är det för lite hormonpåslag för att digitalt ska ge utslag????
  • slemtorsk i din bralla
    oomickanoo du vet nog vid det här laget att jag inte ger någon falska förhoppningar i onödan.. men jag trixade med ditt test och jag tror att du ÄR gravid....

kolla här.

Strecket är tydligt, tyvärr blev det en skugga intill så det ser jättebrett ut men det är en prick mitt i strecket och även om det är SVAGT så tror jag det är positivt, fast det är sååå låg hormonhalt att det inte blir tydligt... och är det lågt hormonhalt så visar digitalt inte gravid...

Jag skulle avvakta någon dag och sen ta ett annat test... kanske PREG eller testlagret om du har tillgång till dem (de finns på en hälsokostbutik i Göteborg så är man i närheten där kan man köpa där iaf)

Jag håller på dig.. tror att det är din tur nu
  • slemtorsk i din bralla
    Freja0811 skrev 2011-12-22 12:25:13 följande:
    Bör jag lita mer på RFSU än CB digitalt då?
    för nu bör du nog det.. eftersom de kan ge svagt utslag och digitalt inte kan....jag skulle hålla tumamrna och vänta lite som sagt..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester